Original-Wasteland snart på Steam och GOG

Robot
Original-Wasteland snart på Steam och GOG

Den klassiska postapokalypsen från 1988 är snart tillbaka.

#inxile-entertainment, #wasteland, #wasteland-2, #torment-tides-of-numenera


Medlem
Original-Wasteland snart på Steam och GOG

Detta är ett av mina absoluta favoritspel någonsin. Jag försökte mig faktiskt på att spela det igen när det började talas om Wasteland 2. Jag fann dock till min fasa att det inte åldrats speciellt väl så att jag tror det gör sig bäst som nostalgiska minnen.

Har de implementerat "textboken" i själva spelet nu?

Inaktiv
Skrivet av Margy:

Detta är ett av mina absoluta favoritspel någonsin. Jag försökte mig faktiskt på att spela det igen när det började talas om Wasteland 2. Jag fann dock till min fasa att det inte åldrats speciellt väl så att jag tror det gör sig bäst som nostalgiska minnen.

Har de implementerat "textboken" i själva spelet nu?

Jag håller med dig på den punkten. Jag har inte spelat just Wasteland men många gamla spel fungerar bättre som fina minnen. Man har en förmåga att bli besviken när man försöker väcka nytt liv i något gammalt favoritspel.

Medlem
Skrivet av Margy:

Detta är ett av mina absoluta favoritspel någonsin. Jag försökte mig faktiskt på att spela det igen när det började talas om Wasteland 2. Jag fann dock till min fasa att det inte åldrats speciellt väl så att jag tror det gör sig bäst som nostalgiska minnen.

Har de implementerat "textboken" i själva spelet nu?

När det inte åldrats väl vad menar du då? Grafiken? Eller har storyn tappat stinget?

Inte spelat Wasteland, bara lite nyfiken för skulle jag sätta mig med till exempel Final Fantasy 7 så skulle det vara minst lika bra som första gången om inte bättre för alla känslor skulle börja attackera min kropp och sinne

Medlem
Skrivet av eine_petule:

När det inte åldrats väl vad menar du då? Grafiken? Eller har storyn tappat stinget?

Grafiken bryr jag mig inte om. Det är snarare själva spelmekaniken som känns extremt föråldrad.

Medlem

Jag var med och bidrog till 2an speciellt för att de skulle göra en Linux version med

Medlem

Inxile har fixat så att det stödjer moderna upplösningar, dom har lagt till musik, valbar uppdaterad grafik. implementerat textfilerna med voice-over osv.

Kommer bli kul som fasiken.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Jag tycker absolut att Wasteland håller än idag. Jag spelar igenom det minst någon gång per år, och jag tröttnar aldrig. Har ägt det till C64 sedan 1988, så det har blivit en del spelande genom åren.

1
Skriv svar