Blizzards Heroes of the Storm – första bilden avslöjar hjältar

Robot
Blizzards Heroes of the Storm – första bilden avslöjar hjältar

Blizzard avslöjar några av de ikoniska karaktärerna vi kommer möta i Heroes of the Storm.

#heroes-of-the-storm


Medlem
Blizzards Heroes of the Storm – första bilden avslöjar hjältar

Diablo är säkert en mini boss på kartan.

Medlem

Jag försöker övertala mig själv att det bara är ännu ett moba, och att communityn kommer få mig att vilja ta livet av mig precis som alla andra teambaserade spel...

Men ändå, ändå har jag jävligt svårt att inte bli hypad. Fan, hade lika gärna ha varit generiska enheter från dom olika serierna och jag skulle fortfarande var hel såld på konceptet. Det är just nästan som att skapa ett warhammer 40k moba, det lär finnas något för alla!

Själv vill jag inget annat mer än att mala ner alver med en space marine, fett det~

Medlem

Bara jag som tycker att namnlösa Witch Doctor står ut lite i mängden?

Medlem

ska till väldigt mkt för att jag ens skulle få för mig att testa detta efter alla blizzard floppar och hur bra dota2 är enlig mig.
Jag tror blizzard kmr få svårt att uppnå den succe som dota2 och LoL har.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av caelestis:

Diablo är säkert en mini boss på kartan.

probably not....diablo blir nog motsvarigheten till doombringer i dota

Medlem

Coolt med SC snubben

Avstängd

Hoppas dom inte får för sig att man kan köpa prylar som gör dig bättre, då kan blizzard tyvärr dra åt fan.
Inget emot f2p, men jag rör inte dom spelen där man endast köper saker som gör dig bättre snabbt.

Medlem

Hade varit fräckt om man på nått sätt hade kunnat importera sin gamla WoW gubbe, dvs. utseendet som ett skin.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Hoppas dom inte får för sig att man kan köpa prylar som gör dig bättre, då kan blizzard tyvärr dra åt fan.
Inget emot f2p, men jag rör inte dom spelen där man endast köper saker som gör dig bättre snabbt.

Dom säljer bara skins i dota och lol, så blizzard bör köra samma spår om dom inte är helt koko


signatur

Game long and prosper

Medlem

Fräck bild, påminner väldigt mycket om loadingscreensen till Dota1 i WC3.

Vad gäller själva spelet så tror jag det blir svårt att utmana Dota2. Blizzard sitter ju i en liknande sits som utvecklare av "hack 'n slash"-spel satt i efter Diablo2. Dota2 har allt som en "mobanörd" kan önska sig (spelat Dota sedan 2006 så jag vill tro att jag vet vad jag pratar om) så vill dom ta över tronen måste dom komma med något nytt. Lol och Hon har redan testat att mer eller mindre kopiera alla hjältar från dota1, ge dom nya skins och namn och slänga om skillsen lite. Att se Diablo som Doombringer och en Space Marine som Sniper t.ex. vore ganska lamt.

Dock tror jag säkert dom kan sno marknad från Hon och framförallt Lol. Lol är mer mainstream (baserat på polare som spelar Lol och tycker Dota är för segt och invecklat) och det är ju en sådan publik som Blizzard brukar vara bra på att locka till sig.

Avstängd
Skrivet av Javas:
Skrivet av olafpawbelt:

Hoppas dom inte får för sig att man kan köpa prylar som gör dig bättre, då kan blizzard tyvärr dra åt fan.
Inget emot f2p, men jag rör inte dom spelen där man endast köper saker som gör dig bättre snabbt.

Dom säljer bara skins i dota och lol, så blizzard bör köra samma spår om dom inte är helt koko

förhoppningsvis kör dom samma som i dota och lol, får hoppas dom kan hjälpa mig att kunna logga in med snart.

Blizzard är butthurt för att Icefrog (skaparen av DotA som var en map i wc3) gick till valve och gör därför sin egen moba. Hoppas verkligen att det inte går hem om jag ska vara ärlig! Orkar inte fler mobas.. Mitt hjärta tillhör redan Dota 2

Avstängd
Skrivet av Shaddix:

Blizzard är butthurt för att Icefrog (skaparen av DotA som var en map i wc3) gick till valve och gör därför sin egen moba. Hoppas verkligen att det inte går hem om jag ska vara ärlig! Orkar inte fler mobas.. Mitt hjärta tillhör redan Dota 2

Varför hoppas på det? Jag hoppas spelet blir bra, jag gillar moba spelen som finns. Förutom då HoN med en comunity som är så förbannat otrevlig, det spelet har en community som är dom värsta noobhatarna någonsin, dom har fan glömt bort själv hur värdelösa dom var i början.

Jag föredrar LoL och dota 2 där är folket trevligare, det finns undantag men stött på fler trevliga än otrevliga i båda liren.
Jag försker hålla mig borta från spel där spelarna kastar mer skit än vad dom spelar för skojs skull eller rentav bara är trevliga mot folk. Därav jag knappt spelar bf3 pga otrevliga vuxna som inte kan acceptera att alla inte spelar som dom.

Medlem
Skrivet av abominable:

Fräck bild, påminner väldigt mycket om loadingscreensen till Dota1 i WC3.

Vad gäller själva spelet så tror jag det blir svårt att utmana Dota2. Blizzard sitter ju i en liknande sits som utvecklare av "hack 'n slash"-spel satt i efter Diablo2. Dota2 har allt som en "mobanörd" kan önska sig (spelat Dota sedan 2006 så jag vill tro att jag vet vad jag pratar om) så vill dom ta över tronen måste dom komma med något nytt. Lol och Hon har redan testat att mer eller mindre kopiera alla hjältar från dota1, ge dom nya skins och namn och slänga om skillsen lite. Att se Diablo som Doombringer och en Space Marine som Sniper t.ex. vore ganska lamt.

Dock tror jag säkert dom kan sno marknad från Hon och framförallt Lol. Lol är mer mainstream (baserat på polare som spelar Lol och tycker Dota är för segt och invecklat) och det är ju en sådan publik som Blizzard brukar vara bra på att locka till sig.

Tror de får svårt att konkurrera med LoL då spelet är så inkört och Blizzard knappast kommer att pumpa in pengar i E-sport som Riot gjort heller.

Dota2 må anses som stort för att TV6 Play visar det men det
är relativt litet i jämförelse med LoL, färre spelare än EU West servern i LoL spelar Dota2.

1
Skriv svar