World of Warcraft har 7,6 miljoner prenumeranter

Robot
World of Warcraft har 7,6 miljoner prenumeranter
Medlem
World of Warcraft har 7,6 miljoner prenumeranter

Nej, tyvärr. Har sagt upp min premunation då jag inte har tid att spela så mycket så det är värt det.

gör GW2 istället.

hade man fixat fram en anternativ lösning för oss som spelar lite eller inget så hade jag hoppat på med en gång. WoW är fortfarande ett briljant spel, kommer alltid att vara.

Och nej, 120 kr är inte dyrt, men är ren principsak för mig.

Medlem

Skriv när det är 2 personer kvar i stället...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Helt sjukt, så mycket spelare fortfarande. La nyligen av själv med, tappat intresset för det helt tyvärr :/, försökt hitta några andra bra MMO men inget som faller i smaken direkt... Någon som vet något? Annars får väl bli Titan om ett par år..

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Helt sjukt, så mycket spelare fortfarande. La nyligen av själv med, tappat intresset för det helt tyvärr :/, försökt hitta några andra bra MMO men inget som faller i smaken direkt... Någon som vet något? Annars får väl bli Titan om ett par år..

Jag uppskattar GW2 Comstedt, tycker det är snyggt, roligt och nyskapande. Men spelar man för att grinda gear och så vidare så tror jag att det kan bli en besvikelse.

Medlem

Min skadeglädje vill att skiten går i graven så Blizzard får anstränga sig lite på spelfronten och sluta mjölka sin kassako.
Dax att göra nåt nytt bra spel tycker jag. Spelade WoW i 1,5 år innan jag tröttnade på det. Fantastiskt att det gått så bra men Blizzard, dax att vakna och börja producera nytt igen

Medlem
Skrivet av Felde:
Skrivet av Comstedt:

Helt sjukt, så mycket spelare fortfarande. La nyligen av själv med, tappat intresset för det helt tyvärr :/, försökt hitta några andra bra MMO men inget som faller i smaken direkt... Någon som vet något? Annars får väl bli Titan om ett par år..

Jag uppskattar GW2 Comstedt, tycker det är snyggt, roligt och nyskapande. Men spelar man för att grinda gear och så vidare så tror jag att det kan bli en besvikelse.

Jag gillar Planetside 2 skarpt, det är dock ett mmofps, så blir ju en helt annan genre så sett.
Annars har du ju en hel del gratisalternativ som Neverwinter, Tera, och nu även Rift.
GW2 är ju helt klart ett bra alternativ till Wow, dock inget jag fastnat för. Sedan har väl även Star Wars gått F2P om inte jag missminner mig.

Inaktiv

Jag spelar lite då- och då, men inte alls i samma utrstäckning som förr. Tycker den senaste expansionen fullständigt sänkte spelet, även om pandas finns med i "lore". Vad jag saknar är tiden då man fick kämpa för att bli något i spelet...nu serveras allting på silverfat för att möta den generation som är van vid hur spel är designade idag.

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Helt sjukt, så mycket spelare fortfarande. La nyligen av själv med, tappat intresset för det helt tyvärr :/, försökt hitta några andra bra MMO men inget som faller i smaken direkt... Någon som vet något? Annars får väl bli Titan om ett par år..

Age of Conan och The Secret World. yw

Inaktiv
Skrivet av Haschmanter:
Skrivet av Felde:
Skrivet av Comstedt:

Helt sjukt, så mycket spelare fortfarande. La nyligen av själv med, tappat intresset för det helt tyvärr :/, försökt hitta några andra bra MMO men inget som faller i smaken direkt... Någon som vet något? Annars får väl bli Titan om ett par år..

Jag uppskattar GW2 Comstedt, tycker det är snyggt, roligt och nyskapande. Men spelar man för att grinda gear och så vidare så tror jag att det kan bli en besvikelse.

Jag gillar Planetside 2 skarpt, det är dock ett mmofps, så blir ju en helt annan genre så sett.
Annars har du ju en hel del gratisalternativ som Neverwinter, Tera, och nu även Rift.
GW2 är ju helt klart ett bra alternativ till Wow, dock inget jag fastnat för. Sedan har väl även Star Wars gått F2P om inte jag missminner mig.

Dock är Star Wars F2P-modell helt hemsk. Jag skulle vilja gå så långt som att kalla det ospelbart utan en månadskostnad.

Bra spel dock.

Medlem

Aj aj, nu går det åt pipsvängen!


signatur

Meep!

Inaktiv

WoW är inget mmorpg längre. Mer en e-sport där alla kör arenas. I alla fall på PvP servrarna.

Medlem

Spelar fortfarande. Raidar 3 gånger i veckan o gillar de skarpt.


signatur

Raukkastning är min sport! Länge leve Gotland!

Medlem
Skrivet av Grimley:

WoW är inget mmorpg längre. Mer en e-sport där alla kör arenas. I alla fall på PvP servrarna.

Något Blizzard borde göra är att släppa en egen klient som bara focuserar på arena. Som ser likadant ut som wow etc etc.

Edit: Jag vet att man kan köra aren pass.


signatur

IDKFA

Medlem

rätt många endå

Medlem

Spelat någon månad nu efter ett tags uppehåll, jag spelar som regel mest i början och slutet på expansioner, av någon anledning

Ser mycket fram emot blizzcon för att se vad vi får nästa gång

" 7.6 million, compared to approximately 7.7 million at June 30, 2013"
100,000 har lämnat sedan Q2 inte 700,000

Medlem

Hur fick ni tappet till 700k spelare? Är ju helt bort åt väggarna fel

Inaktiv
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Grimley:

WoW är inget mmorpg längre. Mer en e-sport där alla kör arenas. I alla fall på PvP servrarna.

Något Blizzard borde göra är att släppa en egen klient som bara focuserar på arena. Som ser likadant ut som wow etc etc.

Edit: Jag vet att man kan köra aren pass.

Precis, det är synd att WoW har gått åt arena hållet. Tycker spelet har ett väldigt bra "combat" system för övrigt. När jag själv lirade så var det pga WorldPvP vilket var väldigt roligt. Samt alla filmer som flera spelare släppte. En del var otroligt välgjorda.

Medlem
Skrivet av Komured:

Hur fick ni tappet till 700k spelare? Är ju helt bort åt väggarna fel

8 300 000 - 7 600 000 = 700 000 eller va menar du?

Redaktör
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

" 7.6 million, compared to approximately 7.7 million at June 30, 2013"
100,000 har lämnat sedan Q2 inte 700,000

Skrivet av Komured:

Hur fick ni tappet till 700k spelare? Är ju helt bort åt väggarna fel

Jag räknade från 31 mars i år (8,3 miljoner då). Missade junisiffrorna. Nyheten uppdaterad.


signatur
Medlem
Skrivet av Glaset:
Skrivet av Haschmanter:
Skrivet av Felde:
Skrivet av Comstedt:

Helt sjukt, så mycket spelare fortfarande. La nyligen av själv med, tappat intresset för det helt tyvärr :/, försökt hitta några andra bra MMO men inget som faller i smaken direkt... Någon som vet något? Annars får väl bli Titan om ett par år..

Jag uppskattar GW2 Comstedt, tycker det är snyggt, roligt och nyskapande. Men spelar man för att grinda gear och så vidare så tror jag att det kan bli en besvikelse.

Jag gillar Planetside 2 skarpt, det är dock ett mmofps, så blir ju en helt annan genre så sett.
Annars har du ju en hel del gratisalternativ som Neverwinter, Tera, och nu även Rift.
GW2 är ju helt klart ett bra alternativ till Wow, dock inget jag fastnat för. Sedan har väl även Star Wars gått F2P om inte jag missminner mig.

Dock är Star Wars F2P-modell helt hemsk. Jag skulle vilja gå så långt som att kalla det ospelbart utan en månadskostnad.

Bra spel dock.

Instämmer, SWTOR har tveklöst den sämsta F2P modellen bland de större MMO spelen. Jämför med RIFT, som har den bästa modellen, så kan man knappt kalla det F2P.

WoW lär stanna kvar på sin månadsbetalning så länge tappet inte är större och man ännu har långt kvar till lanseringen av projekt Titan.

Det skulle vara lite mer B2P, vilka har vi för närvarande? Kommer på rak arm bara på GW2 och TSW.

Medlem

Vänta, låt mig bli först!..

Spelar folk WoW fortfarande?

...

BWAHAHAHAHAHahahaaaa...

*torkar tårarna* Ja herrejävlar vad fyndigt...blir aldrig gammalt...

Med det sagt så håller jag med Comstedt, har inget intresse längre, men hittar inte heller något liknande som är/var lika roligt

Medlem

Har spelat mycket WoW. Tycker fortfarande att det är bra.
Eftersom jag är casual nu för tiden så vill jag inte betala en fast avgift och spela typ 3 kvällar i månaden.
Om de införde microtransactions så skulle jag spela igen.

Är man hardcore spelare så är det dock perfekt med en fast månadsavgift.

Avstängd

Jag hittar heller ingen ersättning för WoW. Någon som har ett förslag?

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Helt sjukt, så mycket spelare fortfarande. La nyligen av själv med, tappat intresset för det helt tyvärr :/, försökt hitta några andra bra MMO men inget som faller i smaken direkt... Någon som vet något? Annars får väl bli Titan om ett par år..

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn har jag hört ska vara riktigt bra nu... Inte själv spelat men funderar kraftigt på att testa en månad eller två...
Intressanta "klasser/jobb" och spelvärld framförallt.
Kolla upp, kanske något för dig?

Medlem
Skrivet av Styggve:

Min skadeglädje vill att skiten går i graven så Blizzard får anstränga sig lite på spelfronten och sluta mjölka sin kassako.
Dax att göra nåt nytt bra spel tycker jag. Spelade WoW i 1,5 år innan jag tröttnade på det. Fantastiskt att det gått så bra men Blizzard, dax att vakna och börja producera nytt igen

Både Hearthstone och Heroes of the Storm är under beta/utveckling och vad jag spelat och och hört om Hearthstone så känns det redan väldigt polerat.

Inaktiv

Varför gör dom det till ett barnspel, den senaste expansionen med alla railshooter uppdragen var sånt man inte ville se,

nej ge mig ett uppsnyggat eller nytt Ultima Online istället.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Segas:

Jag spelar lite då- och då, men inte alls i samma utrstäckning som förr. Tycker den senaste expansionen fullständigt sänkte spelet, även om pandas finns med i "lore". Vad jag saknar är tiden då man fick kämpa för att bli något i spelet...nu serveras allting på silverfat för att möta den generation som är van vid hur spel är designade idag.

Ja vad ska man säga, hela communityn skrek efter pandor i flera år och när det sen kom så börjar man skrika efter annat, folk kommer väl klaga som fan för att Blood Legion är tillbaka i nästa expansion och att man kanske ska tillbaka till Outland....liksom har ens wowsjäl dött finns det ingen räddning ledsen bara kapa av benet och gå vidare. Varför tortera sig själv i ett spel man inte trivs och bara vill snacka skit om? Aldrig förstått det

MMO:s kan ju inte se ut likadant hela tiden heller, det du klagar på kanske 6 miljoner andra tycker är grymt, hur skulle du göra om du hade ett företag? lyssna på några själar vars kärleken till spelet är dött eller till 6 miljoner som tycker det är skoj?

Jag har själv lirat sen vanilla betan med 2 uppehåll på några få månader, jag tycker spelet alltid varit roligt (kanske för att jag främst raidat). Och där raidsen peakade i Tot+SoO då bossar inte längre var stå och slå utan man var tvungen att följa mekanikerna även på "lätta" bossar.

Liksom folk idag vill ju få allt serverat, dilemmat är ju att göra ett spel som många spelar men inte tröttnar på för snabbt. Måste vara sjukt svårt att göra spel idag jämfört med 10 år sen.
Kunskapen och lyxen hos spelarna gör ju att de kan skrika och skrika tills de får som de vill.

Kolla på Heartstone, ser ju hur barnsligt ut som helst MEN det är ett sån geniaktigt drag. Ett litet team på några få pers skapar ett spel som många hundra tusen kommer spela, helt sjukt. Allt för att det ligger massa detaljer i spelet för de nya och för de bättre så är chansen att du förlorar minst en match i arena så stor. De bättre vill ju spela felfritt men det går nästan inte i ett sax,sten och påse spel haha ändå sitter Kripp och Trump och nöter spelet tills dess ände. Och då är det inte ens släppt ännu haha liksom om du hade släppt ett Heartstone för 10 år sen, skulle det funka? personligen tror jag inte det. Då ville man ju ha svåra och mörka spel, men idag ser gamingen annorlunda ut.

Vafan är det för wall of text crit jag lägger ut!

Medlem

Förhoppningsvis kan det dö lite snabbare så att där faktiskt blir utrymme för ett riktigt MMO på marknaden igen.

12
Skriv svar