25 zombiefierade minuter från Dead Rising 3

Robot
25 zombiefierade minuter från Dead Rising 3

Dead Rising 3 är ett av releasespelen till Xbox One. Redan nu kan du få ett köttigt smakprov.

#capcom, #dead-rising-3


Medlem
25 zombiefierade minuter från Dead Rising 3

Varför kan inte sånt här komma till pc ?

Avstängd

Ogillar får väl lov att köpa en xbox one då bara för att få lira detta, blir man ju tvungen till oavsett bara fr vissa titlar som kommer säkerligen vara intressanta kommer endast finnas till den konsollen sen.

Skribent

Det här såg riktigt skoj ut, men frågan är hur länge det håller.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Tyvärr är det låst vid 30 fps och 720p. Jag hoppas verkligen att det bara är en fråga om dålig optimering på en ny plattform, annars har jag nog haft för höga förväntningar på den kommande generationen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent
Skrivet av Pjotor:

Tyvärr är det låst vid 30 fps och 720p. Jag hoppas verkligen att det bara är en fråga om dålig optimering på en ny plattform, annars har jag nog haft för höga förväntningar på den kommande generationen.

Tänk på att det är en lanseringstitel. Denna generationen var inte så jäkla frän i början heller.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Fattar inte varför spelföretagen fortsätter med exklusiva titlar. Man blir mer eller mindre tvingad till att köpa en konsol man inte vill ha bara för ett spel lol.

Medlem
Skrivet av Zombie4Life:

Fattar inte varför spelföretagen fortsätter med exklusiva titlar. Man blir mer eller mindre tvingad till att köpa en konsol man inte vill ha bara för ett spel lol.

Du tror inte det kan vara så att konsoltillverkarna står för en ekonomisk bit här då? För de kanske har något att tjäna på att du "blir tvungen" att köpa deras konsol? Kan ju ses som en rätt smart investering.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Ogillar får väl lov att köpa en xbox one då bara för att få lira detta, blir man ju tvungen till oavsett bara fr vissa titlar som kommer säkerligen vara intressanta kommer endast finnas till den konsollen sen.

Det är ingen som tvingar dig.

Skägg.
10 Chambers

Nog den exklusiva lanseringstitel som lockar mest.


signatur
Medlem

Det viktigaste: Kör det i 1080p 60FPS?

Skrivet av billybob:

Det viktigaste: Kör det i 1080p 60FPS?

Skrivet av Pjotor:

Tyvärr är det låst vid 30 fps och 720p. Jag hoppas verkligen att det bara är en fråga om dålig optimering på en ny plattform, annars har jag nog haft för höga förväntningar på den kommande generationen.

Som ovanstående sa och såg nån recension på nätet där dom verkade uppleva väldiga fps drops under 30. På ett relativt färdigt spel så dom var inte impade


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av billybob:

Det viktigaste: Kör det i 1080p 60FPS?

Skrivet av Pjotor:

Tyvärr är det låst vid 30 fps och 720p. Jag hoppas verkligen att det bara är en fråga om dålig optimering på en ny plattform, annars har jag nog haft för höga förväntningar på den kommande generationen.

Som ovanstående sa och såg nån recension på nätet där dom verkade uppleva väldiga fps drops under 30. På ett relativt färdigt spel så dom var inte impade

fyfan alltså. borde skriva mig en protest där folk kan skriva under och verkligen berätta hur besvikna dom är. MS kommer inte kunna sova när dom vet hur arga folk verkligen är. GRRRRRR!

Medlem

smått frustrerande o titta på videorna pga att spelaren i sig suger som fan.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Zombie4Life:

Fattar inte varför spelföretagen fortsätter med exklusiva titlar. Man blir mer eller mindre tvingad till att köpa en konsol man inte vill ha bara för ett spel lol.

Du tror inte det kan vara så att konsoltillverkarna står för en ekonomisk bit här då? För de kanske har något att tjäna på att du "blir tvungen" att köpa deras konsol? Kan ju ses som en rätt smart investering.

Menade inte att sätta igång en debatt här men visst kan det vara så att konsoltillverkaren köper upp alla rättigheter och på så sätt skapar ett monopol. Samtidigt har ju spelföretagen rätt att välja vilken väg dom ska gå. Hade jag ägt ett spelföretag så hade jag sett till att alla kunder blev nöjda och inte bara en viss grupp.

Inaktiv
Skrivet av billybob:

Det viktigaste: Kör det i 1080p 60FPS?

Kan nog vara lite knepigt om spelet ser bra ut och är knökat med många zombies.
Det är liksom ganska krävande kan man tänka sig, Xbone är trots allt ingen superdator utan en ok spelkonsoll till överkomligt pris.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Zombie4Life:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Zombie4Life:

Fattar inte varför spelföretagen fortsätter med exklusiva titlar. Man blir mer eller mindre tvingad till att köpa en konsol man inte vill ha bara för ett spel lol.

Du tror inte det kan vara så att konsoltillverkarna står för en ekonomisk bit här då? För de kanske har något att tjäna på att du "blir tvungen" att köpa deras konsol? Kan ju ses som en rätt smart investering.

Menade inte att sätta igång en debatt här men visst kan det vara så att konsoltillverkaren köper upp alla rättigheter och på så sätt skapar ett monopol. Samtidigt har ju spelföretagen rätt att välja vilken väg dom ska gå. Hade jag ägt ett spelföretag så hade jag sett till att alla kunder blev nöjda och inte bara en viss grupp.

Det är ingen debatt, bara ledande frågor så att du kanske luskar ut svaret själv Det är vinstdrivande företag vi talar om. De flesta av dessa är ute efter att maximera sin vinst. Prioritet två är att se till att man i alla fall går runt utan att gå back. Att sälja rättigheter för en fin peng kan nog åtminstone hjälpa till på vägen.

Medlem
Skrivet av Zombie4Life:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Zombie4Life:

Fattar inte varför spelföretagen fortsätter med exklusiva titlar. Man blir mer eller mindre tvingad till att köpa en konsol man inte vill ha bara för ett spel lol.

Du tror inte det kan vara så att konsoltillverkarna står för en ekonomisk bit här då? För de kanske har något att tjäna på att du "blir tvungen" att köpa deras konsol? Kan ju ses som en rätt smart investering.

Menade inte att sätta igång en debatt här men visst kan det vara så att konsoltillverkaren köper upp alla rättigheter och på så sätt skapar ett monopol. Samtidigt har ju spelföretagen rätt att välja vilken väg dom ska gå. Hade jag ägt ett spelföretag så hade jag sett till att alla kunder blev nöjda och inte bara en viss grupp.

Monopol? Det var något nytt för mig. Trodde monopol bara kunde försvaras av en stat. Och vad jag vet så har staten gjort allt för att sätta käpparna i hjulet för MS när de haar velat bygga in Explorer i sina operativsystem. men men.

Medlem

vilken bedrövlig spelare... gör ont i kroppen att kolla på. ungefär som när man ser en skräckfilm och man sitter och skriker på tv:n vad dom ska göra men så gör dom tvärt om hela tiden Han hadde inte överlevt länge i ett spel som tex infestation

Medlem

man såg tydliga fps drops när han körde över massor av zombies och sprutade nå eld

Medlem

Haters gonna hate speciellt pc masterrace folekt. Men ser verkligen framemot detta spelframtiden ser ljus och härlig ut för alla. Det som jag ser mest framemot är detta ryse son of rome och froza 5 som launch titlar sedan skall det bli kul med Halo 5 och Titanfall senare. Längtar även till när väl GOW kommer.

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av Zombie4Life:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Zombie4Life:

Fattar inte varför spelföretagen fortsätter med exklusiva titlar. Man blir mer eller mindre tvingad till att köpa en konsol man inte vill ha bara för ett spel lol.

Du tror inte det kan vara så att konsoltillverkarna står för en ekonomisk bit här då? För de kanske har något att tjäna på att du "blir tvungen" att köpa deras konsol? Kan ju ses som en rätt smart investering.

Menade inte att sätta igång en debatt här men visst kan det vara så att konsoltillverkaren köper upp alla rättigheter och på så sätt skapar ett monopol. Samtidigt har ju spelföretagen rätt att välja vilken väg dom ska gå. Hade jag ägt ett spelföretag så hade jag sett till att alla kunder blev nöjda och inte bara en viss grupp.

Monopol? Det var något nytt för mig. Trodde monopol bara kunde försvaras av en stat. Och vad jag vet så har staten gjort allt för att sätta käpparna i hjulet för MS när de haar velat bygga in Explorer i sina operativsystem. men men.

Monopol betyder väl att ett företag har kontroll/makt över en marknad? Exempelvis Systembolaget har monopol på spriten i Sverige? Även om jag kanske drog det värsta strået i stacken så kan det ju hända att en konsoltillverkare köper upp alla stora titlar och på så sätt gör konkurrenterna ointressanta.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Zombie4Life:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Zombie4Life:

Fattar inte varför spelföretagen fortsätter med exklusiva titlar. Man blir mer eller mindre tvingad till att köpa en konsol man inte vill ha bara för ett spel lol.

Du tror inte det kan vara så att konsoltillverkarna står för en ekonomisk bit här då? För de kanske har något att tjäna på att du "blir tvungen" att köpa deras konsol? Kan ju ses som en rätt smart investering.

Menade inte att sätta igång en debatt här men visst kan det vara så att konsoltillverkaren köper upp alla rättigheter och på så sätt skapar ett monopol. Samtidigt har ju spelföretagen rätt att välja vilken väg dom ska gå. Hade jag ägt ett spelföretag så hade jag sett till att alla kunder blev nöjda och inte bara en viss grupp.

Det är ingen debatt, bara ledande frågor så att du kanske luskar ut svaret själv Det är vinstdrivande företag vi talar om. De flesta av dessa är ute efter att maximera sin vinst. Prioritet två är att se till att man i alla fall går runt utan att gå back. Att sälja rättigheter för en fin peng kan nog åtminstone hjälpa till på vägen.

Jag tror men det här är bara min egna uppfattning att man tjänar mer på att sälja ett spel till alla platformar istället för att bara fokusera på en enda konsol. Oavsett vad Microsoft än erbjöd Capcom för att sälja sin själ så är jag nästan 100 att dom hade tjänat mer på att även släppa spelet till PC och PS4.

Inaktiv

Just nu väntar man på World of tanks till 360 som kommer närsomhelst , undra om det kommer till Xbone också.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

1
Skriv svar