Arma III: Survive

Robot
Arma III: Survive

Arma III-kampanjen inleds med autentisk simulering, som vi väntar oss. Dock lyser det känslomässiga engagemanget med sin frånvaro, vilket vi så gärna vill ha.

#bohemia-interactive, #arma-iii


Medlem
Arma III: Survive

Mycket bra skrivet! Jag kunde tidigare inte riktigt sätta fingret på vad som var fel, men nu förstår jag. Håller fullständigt med!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Bra fokus på beskrivandet av gameplay! Det är ju faktiskt det som har störst fokus i ett spel som detta. Inflik gärna mer med vad du tycker fungerade eller inte fungerade alls i spelkänslan. Överlag tycker jag du fick med det viktigaste för att beskriva ett spel, bra jobbat!

För övrigt tycker jag storyn låter otroligt tanig och inte minst ologisk, men men...

Inaktiv

Att USA är i Grekland är ju givet, som NATO-land och satellitstat i allmänhet, men vad gör Iran i Grekland???


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Tycker det är skumt det inte är coop på kampanjen, stora minuspoäng.

Medlem

Själv har jag bara testat absolut första delen av kampanjen och har ännu inte avlossat ett skott men kan nog tänka mig att recensionen har sina poänger. Att jag inte spelat mer beror på att Armakonceptet för mig mest kommer till sin rätt antingen om man skapar scenarior själv eller spelar andras user made scenrior. Och självklart är det multiplayerspel som det hela bäst avnjuts via även om det definitivt går ha kul i egna scenarier med enbart AI. Misstänker att Bohemia inte har de muskler som behövs för att jobba igenom scenario på den nivån som recensenten och även jag längtar efter... ja den här BandOfBrothers-drömmen... Däremot får man den känslan om man spelar enligt det jag talar om ovan, faktiskt i viss mån även med botar i egna scenarior.

By the way: De som vill teama upp med lite onlinelir enligt ovan får gärna skicka mig ett mess!

Medlem

Jag blev riktigt besviken på kampanjen. Jag har gillat samtliga kampanjer i Arma/OFP-serien, men den här kändes jävligt tunn. Känns som att dom bara stressade ut något för att ge oss singleplayer.

Medlem

Gillar Arma 3 men kampanjen var ingen höjdare. Dialogerna ska vara avslappnade och "coola" men känns bara anala och krystade. Känns som det typiska som händer när man låter en programmer eller liknande skriva dialogen ist för någon kunnig.

Sen är det ett problem att det är singleplayer där man skall samarbeta med bot'ar, jag körde en gång och min gruppledare sprang tills han stod 1 meter ifrån fiender innan han började skjuta tillbaka. Dessutom sprintar han konstant, så man känner sig som en vante som bara flyger runt mellan konstiga eldstrider. Noll möjlighet att leva in i situationen. Det hade varit bättre med coop.
När jag dog så kände jag verkligen inte för att ladda om och köra vidare.

Men jag förlåter. Fokus är trots allt på sandbox. Och att skapa sina egna upplevelser. Deras singleplayer känns mer som en tech-demo för vad man kan göra. Och kollar man på story in andra spel är det mesta skit, men hyllas iaf. (Mass effect, CoD and so on)

Karaktärerna som hade en chans att öka inlevelsen blir det dessvärre ingenting av.

Vi har Miller(hemlighetsfull britt) som verkar intressant men som i princip enbart har rollen som snubben som ger en uppdrag.

Nästa är Lacey(en av få namngivna soldater). Jag har faktiskt ingen aning om vad han gör.

Det blir inte lika personligt som i Arma 2 där man hade samma personer genom hela kampanjen(sen att dom inte fick dö var störande)

Jag gillar kampanjen och tycker den är roligare än den som var i Arma 2, även om vissa uppdrag kunde förbättras ganska mycket.

Sen så hade jag hoppats att det skulle vara mer "scavenging" och att man bara har ett visst antal allierade genom spelet så man måste tänka på att hålla sina vänner vid liv.

Medlem

Nån som lyckades ens en gång att träffa vakttornen med en art-granat??

Spelade ju ingen roll hur man än ändrade vart granaterna skulle ramla ner.....

Inaktiv

Tack FZ – det är förstås glädjande att Bohemia Interactive valde att släppa sin efterlängtade enspelarkampanj (dlc) men personligen tycker jag att kampanjen i sig är allt för linjär och torr.

Inaktiv
Skrivet av Jakobinklubben:

Att USA är i Grekland är ju givet, som NATO-land och satellitstat i allmänhet, men vad gör Iran i Grekland???

Utkastade och bannlysta av eu eller nåt sånt

Medlem

För det mesta håller jag med dig, men tycker du överdriver lite grann angående att man inte får lära känna de andra karaktärerna. De har ju alla varsitt namn, och dem pratar ju med varandra titt som tätt. något "Combat life saver" eller "Rifleman" är ju inte riktigt sant?


signatur

Rwa?

Medlem

Jag förstår inte alls varför dialog och story skall vara så viktigt i en milsim. Det är ju den taktiska och realistiska biten som lockar.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Jag förstår inte alls varför dialog och story skall vara så viktigt i en milsim. Det är ju den taktiska och realistiska biten som lockar.

Problemet är väll att den taktiska och realistiska biten inte finns där när det är bara botar.
Dem springer ju runt som idioter, och halva squaden dör på första kontakten med fienden.


signatur

Rwa?

Medlem

Så här går det när man förbetalar för ett spel! Kommer jag aldrig mer göra!

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag förstår inte alls varför dialog och story skall vara så viktigt i en milsim. Det är ju den taktiska och realistiska biten som lockar.

Problemet är väll att den taktiska och realistiska biten inte finns där när det är bara botar.
Dem springer ju runt som idioter, och halva squaden dör på första kontakten med fienden.

Ja det förtar ju verkligen känslan. Bra AI är ett måste.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=jic1ULFPDG8 <-- här är nog den bästa kampanjen de gjort iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

http://www.youtube.com/watch?v=jic1ULFPDG8 &lt;-- här är nog den bästa kampanjen de gjort iaf.

Håller med resistance expansionen till första spelet är nog den bästa kampanj jag någonsin spelat. Victor Troska ftw!

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Att USA är i Grekland är ju givet, som NATO-land och satellitstat i allmänhet, men vad gör Iran i Grekland???

Vad gör Iran INTE i Grekland ? B)

Medlem
Skrivet av Solid_Snake13:
Skrivet av Jakobinklubben:

Att USA är i Grekland är ju givet, som NATO-land och satellitstat i allmänhet, men vad gör Iran i Grekland???

Vad gör Iran INTE i Grekland ? B)

Betalar skatt? :D:D:D

Inaktiv

ARMA3 10/10:up:

1
Skriv svar