World of Warcraft har 7,6 miljoner prenumeranter

Medlem
Skrivet av Felde:
Skrivet av Comstedt:

Helt sjukt, så mycket spelare fortfarande. La nyligen av själv med, tappat intresset för det helt tyvärr :/, försökt hitta några andra bra MMO men inget som faller i smaken direkt... Någon som vet något? Annars får väl bli Titan om ett par år..

Jag uppskattar GW2 Comstedt, tycker det är snyggt, roligt och nyskapande. Men spelar man för att grinda gear och så vidare så tror jag att det kan bli en besvikelse.

Alltså jag var rätt intresserad av GW2 och spelade det ett tag men fan så besviken jag blev, försökte verkligen gilla det. Men jag gillar också att farma gear och liknande

Inaktiv
Skrivet av adrii:
Skrivet av Segas:

Jag spelar lite då- och då, men inte alls i samma utrstäckning som förr. Tycker den senaste expansionen fullständigt sänkte spelet, även om pandas finns med i "lore". Vad jag saknar är tiden då man fick kämpa för att bli något i spelet...nu serveras allting på silverfat för att möta den generation som är van vid hur spel är designade idag.

Ja vad ska man säga, hela communityn skrek efter pandor i flera år och när det sen kom så börjar man skrika efter annat, folk kommer väl klaga som fan för att Blood Legion är tillbaka i nästa expansion och att man kanske ska tillbaka till Outland....liksom har ens wowsjäl dött finns det ingen räddning ledsen bara kapa av benet och gå vidare. Varför tortera sig själv i ett spel man inte trivs och bara vill snacka skit om? Aldrig förstått det

MMO:s kan ju inte se ut likadant hela tiden heller, det du klagar på kanske 6 miljoner andra tycker är grymt, hur skulle du göra om du hade ett företag? lyssna på några själar vars kärleken till spelet är dött eller till 6 miljoner som tycker det är skoj?

Jag har själv lirat sen vanilla betan med 2 uppehåll på några få månader, jag tycker spelet alltid varit roligt (kanske för att jag främst raidat). Och där raidsen peakade i Tot+SoO då bossar inte längre var stå och slå utan man var tvungen att följa mekanikerna även på "lätta" bossar.

Liksom folk idag vill ju få allt serverat, dilemmat är ju att göra ett spel som många spelar men inte tröttnar på för snabbt. Måste vara sjukt svårt att göra spel idag jämfört med 10 år sen.
Kunskapen och lyxen hos spelarna gör ju att de kan skrika och skrika tills de får som de vill.

Kolla på Heartstone, ser ju hur barnsligt ut som helst MEN det är ett sån geniaktigt drag. Ett litet team på några få pers skapar ett spel som många hundra tusen kommer spela, helt sjukt. Allt för att det ligger massa detaljer i spelet för de nya och för de bättre så är chansen att du förlorar minst en match i arena så stor. De bättre vill ju spela felfritt men det går nästan inte i ett sax,sten och påse spel haha ändå sitter Kripp och Trump och nöter spelet tills dess ände. Och då är det inte ens släppt ännu haha liksom om du hade släppt ett Heartstone för 10 år sen, skulle det funka? personligen tror jag inte det. Då ville man ju ha svåra och mörka spel, men idag ser gamingen annorlunda ut.

Vafan är det för wall of text crit jag lägger ut!

Jag håller med dig. De få gånger jag spelar är faktiskt när vi i guildet (alla är 35+) kör några bossar på söndagar. Men jag har vare sig ork eller tid att samla reputation med allt som finns i spelet.

Hearthstone gillar jag faktiskt, skön avkoppling med Blizzard's underbara tema.

Medlem

Spelar fortfarande, lika kul som för fyra år sen!


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

"I helgen är Blizzcon-mässan tillbaka i Anaheim Convention Center efter ett års uppehåll."

Ni menar två års uppehåll.

Inaktiv

Bättre nu än någonsin. Haters gonna hate.

Medlem

Causal gamer här också. Varför berättar inte Blizzard mer om motorn i WoW? Måste ju vara den mest välskrivna som finns. Grymt bra i Linux under Wine, lika bra på Mac. Grafiken genom DX11 är också snygg. Nu när Valve & andra släpper spel till Linux hoppas jag på att Blizzard tar steget också. (Ryktet säger att Blizzard har haft en Linuxklient ända från början).

12
Skriv svar