Så här slåss du i Ryse: Son of Rome

Robot
Medlem
Så här slåss du i Ryse: Son of Rome

Påminner lite om Assassin's Creed, fast det ser lite lustigt ut när man blockerar ett slag bakifrån med sköld i.o.m. att man vänder sig om så hastigt.

Spelet kan nog vara ett helt ok tidsfördriv, men jag skulle vilja kunna stänga av slow-motion-momenten för att kunna njuta av det ordentligt, annars kommer jag med största sannolikhet få svårt för att leva min in i spelet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag medger att jag inte har läst på om spelet, men jag trodde det var ett Kinectspel med helkroppsrörelsestyrning. Detta ser mer ut som Hack'n'slash á la God of War etc.
Vilket jag hade välkomnat mer. Men bara lite.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Ser ju rätt roligt ut.

Medlem

Var det första jag tänkte på också. Ett Assassins Creed i Rome setting utan parkour.

Bra eller dåligt dock, only time will tell.

Medlem

Haha, gillar hur han använder skölden för att slå tillbaka en pil perfekt mot fienden. Skräp.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Vilket Assassins Creed har ni spelat? :S Kan ni dirigera mig dit.

Ryse ser rätt bra ut, men eftersom det kommer till en konsol jag inte är intresserad av så blir de inget jag kommer att köpa. Dock tycker jag det ser lite skumt ut ibland, speciellt när han lemlästar någon, det blir typ renskuret och det blöder varken från nån av lemmarna. Och var tog handen vägen när han högg av han armen :S?

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Vilket Assassins Creed har ni spelat? :S Kan ni dirigera mig dit.

Ryse ser rätt bra ut, men eftersom det kommer till en konsol jag inte är intresserad av så blir de inget jag kommer att köpa. Dock tycker jag det ser lite skumt ut ibland, speciellt när han lemlästar någon, det blir typ renskuret och det blöder varken från nån av lemmarna. Och var tog handen vägen när han högg av han armen :S?

Jag vet inte vad övriga inlägg syftar på, men jag syftade på fighting-systemet, eftersom det är det ämnet som artikeln berör.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tycker det påminner mer om Batman Arkham Asylum/City än AC och GOW.
Skillnaderna är väl att man hoppar runt mer i batman och i Ryse använder han skölden oftare. Men liknande counters och slow motion gör att det annars är en ganska så lik kopia på själva stridssystemet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det bästa var såklart fläsk-simulatorn på den grova barbaren. Annars såg det ut som ett gocart lopp med förvirrande och jobbiga slow motions var 3e sekund!

Medlem

Quick time all over the place.. när ska skiten dö ut!!

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Quick time all over the place.. när ska skiten dö ut!!

När du slutar köpa spelen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ser faktiskt någorlunda underhållande ut, men jag fortsätter nog att vara avvaktande skeptisk.

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Quick time all over the place.. när ska skiten dö ut!!

Var inte alls mycket QTE i detta klipp. Finns även fall där QTE görs rätt, det är inte alltid dåligt. Sluta gnäll på saker och kom med lite konstruktiv kritik istället.

Medlem

Så mycket potential, så mycket bortkastat.

Varför varför varför står fiender i kö och väntar på sin tur?

Skrivet av Brutulv:

Det bästa var såklart fläsk-simulatorn på den grova barbaren.

Diggar också han plåtbeklädda bröstvårtor


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Draug:

Så mycket potential, så mycket bortkastat.

Varför varför varför står fiender i kö och väntar på sin tur?

Eller hur...det ser inte ens ut som att barbarerna försöker göra motstånd.

Medlem

gillar hur han trollade fram alla spjuten från ingenstans.


signatur

"Alla har vi en hjälte i oss, vi måste bara släppa ut den"

Medlem

Synd att de bara är till xbox one, men synd att de är lite fantasy över det.
Liksom spjuten han tar fram, samt slår tillbaka pilar som borde fastna i skölden liksom.

Medlem

Var skeptisk till spelet men det ser otroligt vackert och köttigt ut. Kan inte låta bli och gilla det, får bara hoppas att det är djup i strids-systemet och att erfarenhet definerar en bättre spelare. Kommer spy direkt om man kan klara sig bra på att trycka ABABABAAAABBAAABAB hela tiden.

Medlem

Personligen är jag lite taggad,, jag kommer köpa xbox one, orkar inte argumentera om varför.. Och detta blir nog ett utav de första jag skaffar till det, verkar riktigt kul samt att man inte tröttnar för fort på combat för den verkar riktigt rolig, som någon sa om block osv med pilar.. Who The Hell Cares? Spela nå jävla realism om ni vill, men hur många spel är realistiska? Spel är Spel och inget annat.

Medlem

Såg det på Gamex, en liten unge klarade sig utmärkt genom att hamra x-knappen, med lemmar som flög hejvilt som resultat

Medlem

Texturerna på människoköttet när lemmar flyger av är nog det fulaste jag sett i ett spel. Ser ut som det är hämtat direkt ur Tom & Jerry-serien.

Medlem

Som vanligt står ain helt stilla och ser på medans man plockar dem en efter en :/

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av RaymonD:

Quick time all over the place.. när ska skiten dö ut!!

Var inte alls mycket QTE i detta klipp. Finns även fall där QTE görs rätt, det är inte alltid dåligt. Sluta gnäll på saker och kom med lite konstruktiv kritik istället.

Vart har QTE används rätt?

Skribent

Det jag spelade på Gamex kändes rätt blekt. Spelet tillför inte något, och är inte särskilt roligt att spela. Nu var det förvisso någon slags uppvisningsbana, men ändå.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Tycker det ser ut som något i stil med dynasty warriors, vilket är verkligen en serie som man hatar eller älskar, och inget där emellan.

Medlem

Måste säga att det ser redigt roligt ut, även med lite halv muppiga saker som att slå tillbaka pilar till den som sköt den och dra fram pilums ur tomma intet, men sånt man kan förbi se.

Medlem
Skrivet av Bijornn:

Såg det på Gamex, en liten unge klarade sig utmärkt genom att hamra x-knappen, med lemmar som flög hejvilt som resultat

Gameinformer håller med:

Citat:

It’s so basic and predictable, I began testing to see if I could get past most combat situations with one hand. With my left hand completely off the controller, I was able to slice and dice through tons of enemies simply by inputting the same sequence ad nauseum.

http://www.gameinformer.com/games/ryse_son_of_rome/b/xboxone/...

Medlem

Just att det verkar så överdrivet enkelt är en av anledningarna till min skepsis, och det verkar som att flera bland kommentarerna här bekräftar mina farhågor. Nåja, Microsoft och Crytek får inga pengar från mig denna generation.

12
Skriv svar