Ny film om Playstation Plus

Robot
Medlem
Ny film om Playstation Plus

En toppen tjänst som jag tycker alla borde ta del av, eller åtminstone testa. Det enda negativa med PS Plus är väl att man får så många spel att man inte hinner med att spela ut alla innan det kommer nya

Medlem

Kan bara hålla med, grym tjänst!

Medlem

Älskar hur det står i videon "A year is 365 days"

Medlem

Bra tjänst som jag redan betalar för. Med tanke på hur många bra spel som släppts "gratis" via tjänsten så kommer jag definitivt fortsätta med PS+

Inaktiv

Men kan dom inte fixa så att man slipper deras nerstängning varje gång dom ska underhåll, går det inte att sköta smidigare ?

Idag är det ju dags igen, mellan 17.00 till 24.00.

kan inte minnas att det varit så på Xbox tjänsten.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Gnällman:

Men kan dom inte fixa så att man slipper deras nerstängning varje gång dom ska underhåll, går det inte att sköta smidigare ?

Idag är det ju dags igen, mellan 17.00 till 24.00.

kan inte minnas att det varit så på Xbox tjänsten.

Är inga nerstängningar på Xbox Live vid uppdateringar nej.

Medlem
Skrivet av bond12:

Älskar hur det står i videon "A year is 365 days"

Varför älskar du det?


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem
Skrivet av Bojkott:

En toppen tjänst som jag tycker alla borde ta del av, eller åtminstone testa. Det enda negativa med PS Plus är väl att man får så många spel att man inte hinner med att spela ut alla innan det kommer nya

Vill tillägga två saker till, att man ej får plats med alla spel på sin hårddisk och att man inte behåller spelen om man slutar att vara medlem. Men det hade kanske varit att gapa efter för mycket.

MFZ
Medlem

finns det nån film som visar hur det går till att kommunicera med varann på ps4?

ps3ans största misslyckande var ju online-delen och det minst sagt kryptiska sättet att organisera nån form av spel tillsammans. hela systemet var ju katastrof från början till slut.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Snakalabama:
Skrivet av bond12:

Älskar hur det står i videon "A year is 365 days"

Varför älskar du det?

Ganska uppenbart att ett år är 365 dagar

Medlem
Skrivet av Banjo:

Vill tillägga två saker till, att man ej får plats med alla spel på sin hårddisk och att man inte behåller spelen om man slutar att vara medlem. Men det hade kanske varit att gapa efter för mycket.

Du behöver inte ha alla installerade på en gång?
Och du får behålla dem, du får bara inte spela dem när du inte är medlem.
Det kanske kan tyckas vara att märka ord, men det är faktiskt en skillnad.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Gillar verkligen psplus. Känns som de har haft en hel del bra spel där.

Skrivet av Banjo:
Skrivet av Bojkott:

En toppen tjänst som jag tycker alla borde ta del av, eller åtminstone testa. Det enda negativa med PS Plus är väl att man får så många spel att man inte hinner med att spela ut alla innan det kommer nya

Vill tillägga två saker till, att man ej får plats med alla spel på sin hårddisk och att man inte behåller spelen om man slutar att vara medlem. Men det hade kanske varit att gapa efter för mycket.

Så om man slutar månadsbetala kan man inte köra spelen man fått?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Bojkott:

En toppen tjänst som jag tycker alla borde ta del av, eller åtminstone testa. Det enda negativa med PS Plus är väl att man får så många spel att man inte hinner med att spela ut alla innan det kommer nya

Vill tillägga två saker till, att man ej får plats med alla spel på sin hårddisk och att man inte behåller spelen om man slutar att vara medlem. Men det hade kanske varit att gapa efter för mycket.

Så om man slutar månadsbetala kan man inte köra spelen man fått?

Nope! Fast vad händer om man säger upp sitt medlemskap och kopplar bort internet? Kan man spela dom då? Eller måste man vara online för att spela spelen?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Bojkott:

En toppen tjänst som jag tycker alla borde ta del av, eller åtminstone testa. Det enda negativa med PS Plus är väl att man får så många spel att man inte hinner med att spela ut alla innan det kommer nya

Vill tillägga två saker till, att man ej får plats med alla spel på sin hårddisk och att man inte behåller spelen om man slutar att vara medlem. Men det hade kanske varit att gapa efter för mycket.

Så om man slutar månadsbetala kan man inte köra spelen man fått?

Nä, dom man får gratis blir ogiltiga så fort man avslutar tjänsten. Dock så får man tillbaka alla spel om man börjar betala igen.

Medlem
Skrivet av Json_81:
Skrivet av Banjo:

Vill tillägga två saker till, att man ej får plats med alla spel på sin hårddisk och att man inte behåller spelen om man slutar att vara medlem. Men det hade kanske varit att gapa efter för mycket.

Du behöver inte ha alla installerade på en gång?
Och du får behålla dem, du får bara inte spela dem när du inte är medlem.
Det kanske kan tyckas vara att märka ord, men det är faktiskt en skillnad.

Nej det är lite bökigt och dessutom så försvinner spel ibland från PS Store så de som tagits bort kan inte laddas hem igen.

Du har helt rätt i att man kan spela dem igen om man ånyo börjar prenumerera på tjänsten. Men det är väl inte att behålla spelen? Snarare att man hyr dem medan medan man är medlem.

Däremot behåller man ju filerna men utan licens kan man ej spela dem.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Bojkott:

En toppen tjänst som jag tycker alla borde ta del av, eller åtminstone testa. Det enda negativa med PS Plus är väl att man får så många spel att man inte hinner med att spela ut alla innan det kommer nya

Vill tillägga två saker till, att man ej får plats med alla spel på sin hårddisk och att man inte behåller spelen om man slutar att vara medlem. Men det hade kanske varit att gapa efter för mycket.

Så om man slutar månadsbetala kan man inte köra spelen man fått?

Nä, dom man får gratis blir ogiltiga så fort man avslutar tjänsten. Dock så får man tillbaka alla spel om man börjar betala igen.

Betalningsmodellen / affärsmodellen är ju väldigt lik till exempel Spotify eller någon streamtjänst för film. Skillnaden är att man laddar ner spelen istället för att strömma dem. (Vill man strömma spel finns sådana tjänster också, till exempel en som heter Onlive till PC. Och Sony har ju kanske något sådant på gång till PS4 också) Tänk Spotify men med nedladdning istället för sreaming helt enkelt.

Medlem
Skrivet av metro swe:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Bojkott:

En toppen tjänst som jag tycker alla borde ta del av, eller åtminstone testa. Det enda negativa med PS Plus är väl att man får så många spel att man inte hinner med att spela ut alla innan det kommer nya

Vill tillägga två saker till, att man ej får plats med alla spel på sin hårddisk och att man inte behåller spelen om man slutar att vara medlem. Men det hade kanske varit att gapa efter för mycket.

Så om man slutar månadsbetala kan man inte köra spelen man fått?

Nope! Fast vad händer om man säger upp sitt medlemskap och kopplar bort internet? Kan man spela dom då? Eller måste man vara online för att spela spelen?

Nej de går att spela offline, licensen går ut samma dag oavsett om man är online eller ej. Ska man förnya får man nog gå online igen och köpa medlemskap genom Playstation Store dock, vad jag vet. Men det kanske finns koder/vouchers för PS + som gör att man slipper det? Men man vill ju ändå gå online för att ladda hem varje månads nytillkomna spel!

Och ska man spela spelens onlinelägen gör man det med fördel online, hehe... (NO SHIT...!)

Medlem
Skrivet av Banjo:

Nej det är lite bökigt och dessutom så försvinner spel ibland från PS Store så de som tagits bort kan inte laddas hem igen.
.

Vilka spel har försvunnit?

Jag känner till ett fåtal spel som tagits bort från PSN men inget har vad jag vet ingått i PS+.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Banjo:

Nej det är lite bökigt och dessutom så försvinner spel ibland från PS Store så de som tagits bort kan inte laddas hem igen.
.

Vilka spel har försvunnit?

Jag känner till ett fåtal spel som tagits bort från PSN men inget har vad jag vet ingått i PS+.

Nej om något som ingått i PS + har försvunnit vet jag ej, men spel plockas bort emellanåt. Back to the Future till exempel, det plockades ner. Little Big Planet också. Lär finnas betydligt fler exempel kan jag tänka mig.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Nej om något som ingått i PS + har försvunnit vet jag ej, men spel plockas bort emellanåt. Back to the Future till exempel, det plockades ner. Little Big Planet också. Lär finnas betydligt fler exempel kan jag tänka mig.

Back to the Future: https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/spel/back...
LittleBigPlanet: https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/spel/litt...

Edit: Även spel som av någon anledning tagits bort (rättighetsförändringar osv.) går att komma åt via sin nedladdningshistorik.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Banjo:

Nej om något som ingått i PS + har försvunnit vet jag ej, men spel plockas bort emellanåt. Back to the Future till exempel, det plockades ner. Little Big Planet också. Lär finnas betydligt fler exempel kan jag tänka mig.

Back to the Future: https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/spel/back...
LittleBigPlanet: https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/spel/litt...

Edit: Även spel som av någon anledning tagits bort (rättighetsförändringar osv.) går att komma åt via sin nedladdningshistorik.

Back to the future försvann och kom tillbaka. Little Big planet har jag för mig utgick i USA men inte Europa.

Låter schysst att man kommer åt spel som tagits bort!

Medlem

Förstår inte varför en del gnäller på att de stänger ner deras nätverk för underhåll i bland. Jag menar det finns väll mer saker att göra än att bara sitta och spela?

1
Skriv svar