De absolut bästa spelen till Wii?

Inaktiv
De absolut bästa spelen till Wii?

Hej!
Har precis inhandlat ett exemplar av Nintendo Wii efter att de varit slut överallt i nästan en månad.

Nu skulle jag vilja ha några tips på de absolut bästa spelen till Wii, både nu tillgängliga och sådana som ni vet kommer att släppas.

Inaktiv
Skrivet av dXen:

Hej!
Har precis inhandlat ett exemplar av Nintendo Wii efter att de varit slut överallt i nästan en månad.

Nu skulle jag vilja ha några tips på de absolut bästa spelen till Wii, både nu tillgängliga och sådana som ni vet kommer att släppas.

Finns redan ett antal såna här trådar,

men kriver några av dom bra som finns ute nu.

Mario Galaxy
Paper Mario
Mario striker football
Zelda
Metroid Prime
Resident evil umbrella chronicles
Exite truck
Red Steel
Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent
Need for speed carbon

är dom man kan säga är riktigt bra.

sen finns det ännu fler, men där har du en bra början.

Medlem

lego starwars the complete saga
resident evil 4
tomb raider anniversary

utöver de ovan nämnda


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv

och du kan även lira alla Gamecube spel på din Wii,
fast då måste du få tag på en Gamecube handkontroll och ett minneskort,

det finns en hel del fina spel på Gamecube,
Zelda spel, mario kart och speciellt Baldur's Gate: Dark Alliance, nästan som Diablo och grymt kul.

Medlem

Kan stärka de där nån sa tidigare.
Mario striker football är ett klockrent spel.

Inaktiv

När det gäller racing så är nfs pro street outstanding och sen så är ju resident evil 4 ett måste.

Inaktiv

Resident evil 4 är alltså ett rätt fräckt spel till Wii då? Utnyttjar man kontrollen mycket eller har ni några fler detaljer?

Medlem

Rörelsegrejen används mestadels för att sikta med vapnen, istället för att använda styrspaken som i GC-versionen. Sen tror jag man måste vifta lite på wii moten ibland för att duka/hoppa åt sidan/etc när vissa moment inträffar.

Inaktiv

Kan tillägga "Super Paper Mario"... riktigt bra spel. Trots att det är lite för mycket åt barnsliga hållet.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:

Rörelsegrejen används mestadels för att sikta med vapnen, istället för att använda styrspaken som i GC-versionen. Sen tror jag man måste vifta lite på wii moten ibland för att duka/hoppa åt sidan/etc när vissa moment inträffar.

Därför är det mer kul att lira spel som metroid eller typ Red Steel,
där man styr gubben med nanchuck och siktar och skjuter med Wiimoten,
föredrar själv att köra fps så än med mus och tbord på datorn.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Kan tillägga "Super Paper Mario"... riktigt bra spel. Trots att det är lite för mycket åt barnsliga hållet.

Det är inte barnsligt, bara så jävla mycket meninglösa dialog som fick mig att sluta spela skiten.

Inaktiv

Super Mario Galaxy ( årets bästa spel!)

Medlem

Rayman raving rabbids är sjukligt underhållande.

Inaktiv
Skrivet av bapelsin:

Rayman raving rabbids är sjukligt underhållande.

Ensam eller i grupp?

Medlem

Var gärna fler, ruskigt tydligt hur olika människor är bra på olika saker när man spelar detta.
Fast då har jag bara spelat story mode, aldrig provat vs någon ännu.

Medlem

RRR2+öl+polare=klockrent


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Rayman raving rabbids 2 är sjukt kul med flera spelare


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Vilka spel kommer bli de bästa online spelen?
Mario kart och super smash bros brawl verkar ju riktigt bra och kommer bli ett måste för mig!

Längtar!

Medlem

Jag tycker att Mario & Sonic at the Olympic Games är det roligaste spelet på wii:D


signatur

Andreas13

MFC
Medlem

Lego Star Wars Teh Complete Saga är löjligt roligt på Wii.. o sedan finns ju Guitar hero också.. dom två kan man spela när man inte är sugen på något speciellt.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Bowling är skoj : D vet dock inte vad själva spelet heter, men säkert något med "Bowling".

Inaktiv
Skrivet av Tagedensvage:

Bowling är skoj : D vet dock inte vad själva spelet heter, men säkert något med "Bowling".

Kanske wii sports?

Medlem

Super mario galaxy, zelda twillight princess, godfahter blackhand edition och medal of honor heroes (det sistnämda har grym online )

det är dom bästa spelen hittils til wii tycker jag

Medlem

Är det ingen som vågar prova fps spelen som finns på Wii ?
Wii är inte enbart partyspel och Mario.

Medlem

Har provat Red steel och Far Cry. Red steel gillade jag inte alls, men Far Cry var skitkul i multiplayer.

Medlem

Ett spel som kommer som verkar grymt coolt och roligt är ju Star Wars Force Unleashed


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Jag kan säga utan att ha spelat det en att SSBB kommer äga allt


signatur

Remember remember the fifth of November

MFC
Medlem
Skrivet av BlåMes:

Ett spel som kommer som verkar grymt coolt och roligt är ju Star Wars Force Unleashed

ha inga höga förväntningar... har själv bokat det men förväntar mig enbart att trudelutten håller vad den lovar, spelet i sig får vara ett olagt kort.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Resident evil 4:)

Inaktiv

Medal of Honor Heroes 2 !

12
Skriv svar