Dice: En andra skärm är inte någon fluga

Medlem
Skrivet av Stich:

Undrar om det blir en klar fördel för den som använder sin surfplatta för detta ändamål gentemot de som inte har en surfplatta.

det för del över folk som itne har en surfplata plus bara har 1 skärm, det du har på surfplatan kan du ha på dina andra skärm.

Medlem

Detta är en sketen gimmick, folk vill inte hållapå och spela och så helt plötsligt släppa kontroller ( mus tangentbord eller dosa) för att börja pilla på en annan manick nej herr Gustavsson detta är en gimmick som kommer att glömmas bort inom ett år.

FOLK VILL INTE HA KRÅNGLIGA SAKER

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Detta är en sketen gimmick, folk vill inte hållapå och spela och så helt plötsligt släppa kontroller ( mus tangentbord eller dosa) för att börja pilla på en annan manick nej herr Gustavsson detta är en gimmick som kommer att glömmas bort inom ett år.

FOLK VILL INTE HA KRÅNGLIGA SAKER

du hoppar in på en server stamtidigt som du loggar in på battlelog på Tabletten och trycker på battlescren, klart.

svårare en så är det inte

Medlem

När jag spelar vill jag inte behöva glo på en jävla surfplatta.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

När jag spelar vill jag inte behöva glo på en jävla surfplatta.

Behöver du väll inte göra(?)

Inaktiv
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Luftman:

Sade företaget som inte släpper sina spel på Wii U...

Det är ju dock för att maskinen är värdelös och att de inte vill downscala sina spel till att fungera på en skräpmaskin? har ju ingenting med att de har en liten skärm på sin handkontroll..

Har du sett det kommande Zelda som snart dyker upp till Wii U? Ser allt annat än dåligt ut på en "skräpmaskin". Det makabert dåliga utbudet hör dock konsolen till helt värdelös efter att ha spelat några av de få enstaka intressanta spel.

Medlem

Använder smartphone/padda, plus mina extra skärmar när jag spelar. Extremt skönt när man pratar om kartor eller ha kontakt med spelcommunityn.

Längtar tills man kan använda det mer aktivt för att välja saker, kanske ändra load-out osv så det är klart tills nästa död os, kunna sätta mini-objektiv och vägar åt sina squads.

Eller kunna rita upp race efter kartor till open world rally spel osv, längtar tills det sprider sig, finns väldigt få spel som har det inbyggt, finns väl en knapp handfull ex till xbox smartglass, tror definitivt att de kommer bli mer och mer.

Medlem

Känns mest som något tillbehör enbart för de som är riktigt "hardcore".

Medlem
Skrivet av Luftman:

Sade företaget som inte släpper sina spel på Wii U...

Det mest logiska är alltid att plöja ned miljoner i en portning för en konsol med ca 15 spelare... som bara spelar Mario och Zelda.

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av NympH:

Låt mig ha en karta och chat osv på min 2a skärm istället för att använda nån jävla surfplatta.

Sluta gnälla och stoppa battleloggen på ena skärmen och spelet på andra. När du hoppat in på en bana så har den blå baren längst ner i battleloggen en knapp för kartan.

Det funkar förövrigt på exakt samma sätt om man har battle-log appen till en iPad.

Detta såvida de inte ändrat det sedan betan såklart för det fungerade så då.

Hur sjutton gör man det? Tycker jag klickat igenom varje options i både Battlelog och Origin.
Ps Har för övrigt 3 monitorer som jag just nu spelar i surround i bf4.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Varför INTE delad skärm med en kompis,om det nu är så självklart?

Medlem
Skrivet av NympH:

Låt mig ha en karta och chat osv på min 2a skärm istället för att använda nån jävla surfplatta.

men det får du ju

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av NympH:

Låt mig ha en karta och chat osv på min 2a skärm istället för att använda nån jävla surfplatta.

Sluta gnälla och stoppa battleloggen på ena skärmen och spelet på andra. När du hoppat in på en bana så har den blå baren längst ner i battleloggen en knapp för kartan.

Det funkar förövrigt på exakt samma sätt om man har battle-log appen till en iPad.

Detta såvida de inte ändrat det sedan betan såklart för det fungerade så då.

Hur sjutton gör man det? Tycker jag klickat igenom varje options i både Battlelog och Origin.
Ps Har för övrigt 3 monitorer som jag just nu spelar i surround i bf4.

När spelet startat och du är inne, kolla den blå baren nere i nederkanten av battleloggen. Ska finnas en knapp där för kartan. Det funkar både på en 2a skärm och på en surfplatta.

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Saxit:
Skrivet av NympH:

Låt mig ha en karta och chat osv på min 2a skärm istället för att använda nån jävla surfplatta.

Sluta gnälla och stoppa battleloggen på ena skärmen och spelet på andra. När du hoppat in på en bana så har den blå baren längst ner i battleloggen en knapp för kartan.

Det funkar förövrigt på exakt samma sätt om man har battle-log appen till en iPad.

Detta såvida de inte ändrat det sedan betan såklart för det fungerade så då.

Hur sjutton gör man det? Tycker jag klickat igenom varje options i både Battlelog och Origin.
Ps Har för övrigt 3 monitorer som jag just nu spelar i surround i bf4.

När spelet startat och du är inne, kolla den blå baren nere i nederkanten av battleloggen. Ska finnas en knapp där för kartan. Det funkar både på en 2a skärm och på en surfplatta.

Jo jag hittade det sen. Men tack för hjälpen! Jag vet inte om jag kommer använda det så mkt. Klart det är bra att ha en monitor enbart för "mini"-map'en. Samtidigt känner jag att det blir för långt att flytta ögorna då jag hela tiden vill ha ett öga på den. Då kör jag hellre nVidia surround 5760x1080. Sen upplever jag att ibland så uppdateras den inte.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

12
Skriv svar