18 hjältar i Blizzards Heroes of the Storm

Medlem
18 hjältar i Blizzards Heroes of the Storm

Synd de inte gjorde det som Super Smash bros:(

Medlem

Längtar! lite tråkigt att de tagit bort last hit, men vi får se hur det blir

Medlem

CGI Trailer:

Medlem

Varför kunde inte ha skippat Moba-scenen och gjort ett WC4 som såg ut så här istället.

Avstängd

Tror detta kan bli riktigt bra, har då signat upp mig till betan

Medlem

fy fan va dåligt! jag hade hoppats att det skulle bli någon liknande till dota 2

Medlem

1:32
total ripoff av Pudge?

Gameplay sneakpeak

Medlem

Vet inte. Jag har inte varit så förtjust i Moba-genren men testa kan man alltid göra

Medlem
Skrivet av Ztreek:

1:32
total ripoff av Pudge?

Gameplay sneakpeak

Ja, alltså... eftersom Pudge är baserad på enheten Abomination i Warcraft 3 som är ett Blizzard spel så har de nog full rätt att använda en Abomination som en hero i deras spel. Det är ju inte Blizzard som snor grejer från Dota, om något så är det ju Valve med Dota 2 som snott skins från Warcraft 3 (shitstorm inc?)

Medlem
Skrivet av Ztreek:

1:32
total ripoff av Pudge?

Jag måste väl...
Pudge kommer från Butcher från Dota1, som är en model på Abomination från Warcraft 3.
Så sure, en ripoff från en ripoff av deras egen model


signatur

Bara gör det.

Avstängd
Skrivet av Groggo:
Skrivet av Ztreek:

1:32
total ripoff av Pudge?

Jag måste väl...
Pudge kommer från Butcher från Dota1, som är en model på Abomination från Warcraft 3.
Så sure, en ripoff från en ripoff av deras egen model

Du vet, folk tror ju innerligt på att dota 2 har egna unika karaktärer som inte funnits i tidigare vanilla dotan från wc3.
Skulle dota 2 haft en karaktär lik hydralisken (kus spottaren) från sc och blizzards moba skulle satt in originalen så skulle folk shitstorma och säga dom gör en ripoff med.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Groggo:
Skrivet av Ztreek:

1:32
total ripoff av Pudge?

Jag måste väl...
Pudge kommer från Butcher från Dota1, som är en model på Abomination från Warcraft 3.
Så sure, en ripoff från en ripoff av deras egen model

Du vet, folk tror ju innerligt på att dota 2 har egna unika karaktärer som inte funnits i tidigare vanilla dotan från wc3.
Skulle dota 2 haft en karaktär lik hydralisken (kus spottaren) från sc och blizzards moba skulle satt in originalen så skulle folk shitstorma och säga dom gör en ripoff med.

Det är faktiskt ganska sorgligt, det är ju helt tvärtom för mig. När jag spelar Dota 2 så kan jag störa mig lite på att de inte gjort nått för att omdesigna champions rent estetiskt. Jag tänker bara på hur de fräschat upp Warcraft 3 enheter och heroes i Dota 2

Medlem
Skrivet av Stilfullast:

Varför kunde inte ha skippat Moba-scenen och gjort ett WC4 som såg ut så här istället.

Kommer antagligen inte bli något WC4 förrän WoW dör ut.

Har för mig att Blizzard sagt att WC4 kommer att komma men inte förrän WoW börjar att dö ut.

Medlem
Skrivet av Stilfullast:

Varför kunde inte ha skippat Moba-scenen och gjort ett WC4 som såg ut så här istället.

Det är säkert så här som WC4 kommer se ut, får se när de visar upp det, kanske nästa år?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Åh herre! Taggad

Medlem
Skrivet av Groggo:
Skrivet av Ztreek:

1:32
total ripoff av Pudge?

Jag måste väl...
Pudge kommer från Butcher från Dota1, som är en model på Abomination från Warcraft 3.
Så sure, en ripoff från en ripoff av deras egen model

Jag gissar att Ztreek menar gameplay-mässigt, pudge's hook dvs. Den "snodde" dock Blizzard till Butcher i D3 redan och jag tror det är den karaktären vi ser i HotS här.


signatur

/Landstream

Medlem
Skrivet av Ztreek:

1:32
total ripoff av Pudge?

Gameplay sneakpeak

Dålig koll?

Avstängd
Skrivet av Landstream:
Skrivet av Groggo:
Skrivet av Ztreek:

1:32
total ripoff av Pudge?

Jag måste väl...
Pudge kommer från Butcher från Dota1, som är en model på Abomination från Warcraft 3.
Så sure, en ripoff från en ripoff av deras egen model

Jag gissar att Ztreek menar gameplay-mässigt, pudge's hook dvs. Den "snodde" dock Blizzard till Butcher i D3 redan och jag tror det är den karaktären vi ser i HotS här.

Av att döma hans kommentar verkar det inte vara så det ligger till, utan att dom gjort en rippoff endast, av att pudge kan göra samma saker som adomination kan och har kunnat sedan tidigare.

Medlem
Skrivet av Landstream:
Skrivet av Groggo:
Skrivet av Ztreek:

1:32
total ripoff av Pudge?

Jag måste väl...
Pudge kommer från Butcher från Dota1, som är en model på Abomination från Warcraft 3.
Så sure, en ripoff från en ripoff av deras egen model

Jag gissar att Ztreek menar gameplay-mässigt, pudge's hook dvs. Den "snodde" dock Blizzard till Butcher i D3 redan och jag tror det är den karaktären vi ser i HotS här.

Precis det jag menar...

Menar kombinationen abomination + hook = ripoff

Hade de istället gett deras version av pudge en yxa som han slängde för en 50% ms slow på sin motståndare hade det varit okej.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Landstream:
Skrivet av Groggo:
Skrivet av Ztreek:

1:32
total ripoff av Pudge?

Jag måste väl...
Pudge kommer från Butcher från Dota1, som är en model på Abomination från Warcraft 3.
Så sure, en ripoff från en ripoff av deras egen model

Jag gissar att Ztreek menar gameplay-mässigt, pudge's hook dvs. Den "snodde" dock Blizzard till Butcher i D3 redan och jag tror det är den karaktären vi ser i HotS här.

Precis det jag menar...

Menar kombinationen abomination + hook = ripoff

Hade de istället gett deras version av pudge en yxa som han slängde för en 50% ms slow på sin motståndare hade det varit okej.

Synd att de inte frågade dig om vad som var ok och inte.


signatur

IDKFA

Medlem

Ja, devsnacket och cinematictrailern hypade iaf upp spelet. Däremot när man satt å tittade på den faktiska gameplayn och de som syntes i gameplay sneak peak så börjar mina spelvibbar varna. Blizzard har gång på gång bevisat att de gör fundamentala fel i deras spelgrunder. Skulle inte förvåna mig för fem öre om detta är också fallet.

Medlem
Medlem

Nej, jag håller mig till Smite istället.

Hoppas HotS blir bra, men tyvärr så ställer jag mig bland tvivlarna.

Medlem
Skrivet av Zerofrosty:

fy fan va dåligt! jag hade hoppats att det skulle bli någon liknande till dota 2

Fyfan va skönt med ett moba som inte kopierar exakt alla hjältar, exakt samma karta som alla andra MOBA.
Blir spännande om alla konservativa MOBA-gråtare kommer spela detta eller om det kommer skilja sig för mycket mot originalet.

Medlem

alltså nej nej nej.. Nu har blizzard verkligen åkt ner i botten.

Medlem

Känns som man måste prova för att få en känsla hur det är, men måste säga att jag personligen inte tyckte det såg så bra ut. Förväntar mig inte mycket av Blizzard längre dock.

Inaktiv

Kopia eller inte, spelet lär sälja som smör i alla fall. Det är ju "Blizzard" som sagt och "Activision".

Medlem

Jag hoppas detta kan ersätta League of Legends för mig. Ganska nyfiken på att testa det.

Medlem

Yeeeeeeey fast Neeeeeej


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

12
Skriv svar