Warframe – retsam trailer för PS4-versionen

Robot
Medlem
Warframe – retsam trailer för PS4-versionen

Samma warframe som finns till Pc? Var ett horribelt spel som tvingade en mer eller mindre till att köpa vapen o annat kul för riktiga pengar.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Samma warframe som finns till Pc? Var ett horribelt spel som tvingade en mer eller mindre till att köpa vapen o annat kul för riktiga pengar.

Håller inte med. Har inte spenderat några pengar alls på det, bara tid som blev till ingame pengar. Och det är riktigt kul när man spelar med vänner.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Samma warframe som finns till Pc? Var ett horribelt spel som tvingade en mer eller mindre till att köpa vapen o annat kul för riktiga pengar.

SAY WHAT!? du kan farma allt utan problem.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Samma warframe som finns till Pc? Var ett horribelt spel som tvingade en mer eller mindre till att köpa vapen o annat kul för riktiga pengar.

Spelar det just nu, spelat det i några veckor. Man behöver verkligen inte betala för något. (Även spelat länge sedan när mods osv var helt onödiga mer eller mindre.)

Så svårt är det inte att samla ihop saker och ting, fast rekommenderar att hitta någon att spela tillsammans med åtminstone.

(Kan tillägga att jag snart byggt klart Frost Prime, Vauban, Flux Rifle, och har även maxat flertal vapen och warframes. Banshee, Ash, Nova, Volt, Excalibur Prime. Ca 5 rifles, varav 2 är pilbågar, 4 pistoler(bygger just nu Twin Vipers). Ca 5~6 Melee vapen... ja, you name it. Fåtal saker är med platinum(har trots allt Excalibur Prime så man fick lite till det). Även "potatoed" både warframes och vapen och Polarized ett par några gånger. Så nej, man kan spela utan att betala fint.)

Medlem

Visst kan man det jo, men det kräver en jävla massa farming. Hur mycket tid per dag har du spenderat under dom veckorna? Ifall man inte har high lvl folk att lira med då som inte har något emot att dra med low geared folk, då blir det ju annorlunda. Samt ifall dom nu inte ändrat något senaste tiden, lirade det för några månader sen.

Medlem

Har spelat Warframe på PC ett bra tag nu och det stämmer inte alls att man måste köpa något, funkar hur bra som helst att samla på sig allt medan man spelar. Har aldrig heller haft problem att hitta folk att spela med.
Riktigt kul spel med en riktigt bra f2p-balans.

Medlem

"I detta gratislir signerat Digital Extremes iklär du dig rollen som cyber-ninja för att spöa upp andra spelare. "

Finns inte ens PvP I Warframe. Skärpning nu FZ: Skärpniiiing.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

"I detta gratislir signerat Digital Extremes iklär du dig rollen som cyber-ninja för att spöa upp andra spelare. "

Finns inte ens PvP I Warframe. Skärpning nu FZ: Skärpniiiing.

Finns ju visst pvp. Kanske inte i den utsträckning du är van vid men det finns.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem
Skrivet av Vannulven:
Skrivet av Preed:

"I detta gratislir signerat Digital Extremes iklär du dig rollen som cyber-ninja för att spöa upp andra spelare. "

Finns inte ens PvP I Warframe. Skärpning nu FZ: Skärpniiiing.

Finns ju visst pvp. Kanske inte i den utsträckning du är van vid men det finns.

Ok dom har patchat in dueller sen senast jag spelade, då fanns det inte alls. Ändå rätt långt ifrån den givna beskrivningen då kan vi väl vara överens om.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Vannulven:
Skrivet av Preed:

"I detta gratislir signerat Digital Extremes iklär du dig rollen som cyber-ninja för att spöa upp andra spelare. "

Finns inte ens PvP I Warframe. Skärpning nu FZ: Skärpniiiing.

Finns ju visst pvp. Kanske inte i den utsträckning du är van vid men det finns.

Ok dom har patchat in dueller sen senast jag spelade, då fanns det inte alls. Ändå rätt långt ifrån den givna beskrivningen då kan vi väl vara överens om.

Ja, vi är överens. (:


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Även om det finns PvP är det nog mer coop som är grejen med Warframe.

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Samma warframe som finns till Pc? Var ett horribelt spel som tvingade en mer eller mindre till att köpa vapen o annat kul för riktiga pengar.

Jag har spelat spelet sedan closed beta och jag har alla vapen o warframes som finns (förutom braton vandal, lato prime) och jag har farmat för allt själv, det finns ingen anledning att köpa vapen då alla går att bygga själv hur lätt som helst och många vapen går inte ens att köpa. Själv köpte jag 50€ founder och har sedan köpt något annat pack när det var på steam rea och det enda jag har använt in-game pengar för är slots för vapen och warframes, resten är lätt att fixa in-game och förstör meningen med spelet om det köps.
Digital Extremes är för övrigt riktigt nice devs. De har i princip 1-1.5 timmes stream varannan vecka där de går igenom massa saker som händer och svarar på andra frågor. Updates släpps typ flera gånger per dag ibland med buggfixar och content med events händer nästan varje vecka. När jag spelade spelet i closed beta så kunde jag inte tänka mig att de skulle fortsätta att bygga på spelet så här mycket!
Som sagt, deras pengaplan är riktigt generös och hittills har de inte fuckat oss för att vi ska betala mer utan det är nästan tvärtom. Jag kommer ihåg när drop raten för Forma blueprint buggade ur och någon dag efter att de kom på detta så inte bara ändrade de tillbaka den utan gjorde att den kunde droppa i alla void towers med ännu högre drop rates i t3. Senaste eventet som var förra veckan var mycket generös då alla spelare kunde utan problem fixa bland annat 4st reactors och 4st catalyst vilket är något väldigt eftertraktat.

TL:DR: DE är sjukt nice devs som verkligen lyssnar på deras community och uppdaterar spelet mycket mer än vad man hade kunnat begära. Dessutom är deras monetization-plan väldigt fair

Inaktiv
Skrivet av Preed:
Skrivet av Vannulven:
Skrivet av Preed:

"I detta gratislir signerat Digital Extremes iklär du dig rollen som cyber-ninja för att spöa upp andra spelare. "

Finns inte ens PvP I Warframe. Skärpning nu FZ: Skärpniiiing.

Finns ju visst pvp. Kanske inte i den utsträckning du är van vid men det finns.

Ok dom har patchat in dueller sen senast jag spelade, då fanns det inte alls. Ändå rätt långt ifrån den givna beskrivningen då kan vi väl vara överens om.

Det var ett tag sedan man kunde duellera i dojon. Nu finns det speciella arenor där du kan spela 1on1 eller 2on2.

Medlem

tyckte spelet var riktigt uruselt på pc.

Medlem

Jag älskar Warframe har nästan 500 timmar nedlagt på det.
(Och ägare av primed chamber


signatur

If we are all God's children...
what's so special about Jesus

Medlem
Skrivet av Luciphear:

(Kan tillägga att jag snart byggt klart Frost Prime, Vauban, Flux Rifle, och har även maxat flertal vapen och warframes. Banshee, Ash, Nova, Volt, Excalibur Prime. Ca 5 rifles, varav 2 är pilbågar, 4 pistoler(bygger just nu Twin Vipers). Ca 5~6 Melee vapen... ja, you name it. Fåtal saker är med platinum(har trots allt Excalibur Prime så man fick lite till det). Även "potatoed" både warframes och vapen och Polarized ett par några gånger. Så nej, man kan spela utan att betala fint.)

.... och så funderar folk varför det går utför med Sverige och våra skolresultat.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:

.... och så funderar folk varför det går utför med Sverige och våra skolresultat.

Förklara för mig vad din poäng är och vad den har att göra med Warframe.
Förklara även på vilket sätt det går utför med Sverige (som är ett av världens mest problemfria länder) och dina skolresultat pga. Luciphears inlägg på FZ.

1
Skriv svar