18 hjältar i Blizzards Heroes of the Storm

Medlem
Skrivet av Grimley:

Kopia eller inte, spelet lär sälja som smör i alla fall. Det är ju "Blizzard" som sagt och "Activision".

Det är F2P

Medlem

Svårt att säga efter denna filmen, men man får ju känslan av att Blizzard faktiskt har lite nya ideer och inte bara kopierar "kartan" till 100% med 3 lanes som möter varandra osv

Inaktiv
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Grimley:

Kopia eller inte, spelet lär sälja som smör i alla fall. Det är ju "Blizzard" som sagt och "Activision".

Det är F2P

Oändlig facepalm på mig själv!

Medlem
Skrivet av Grimley:

Kopia eller inte, spelet lär sälja som smör i alla fall. Det är ju "Blizzard" som sagt och "Activision".

Nä, Blizzard är väl nu för tiden 'indie' xD Dom köpte väl lös sig själva för några månader sen om jag inte minns helt fel

Inaktiv

Är mycket mer intresserad av detta i jämfört med dota 2. Blizzqrd försöker iaaf göra någonting nytt...

Medlem

Kommer bli SÅ JÄVLA EPIC!

Lite tråkigt att det kommer vara över fort med 20 minuters matcher. Hade velat haft 30-40 min... Kanske kommer senare...

Blir Arthas 100%.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Lepr:

Säga vad man vill om idén, men dom lyckades iallafall bra med den trailern enigt mig!

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Stilfullast:

Varför kunde inte ha skippat Moba-scenen och gjort ett WC4 som såg ut så här istället.

Kommer antagligen inte bli något WC4 förrän WoW dör ut.

Har för mig att Blizzard sagt att WC4 kommer att komma men inte förrän WoW börjar att dö ut.

Nej nej nej, Blizzard kommer inte annoncera WC4 före det att sista expanstionen till SC2 släppts och börjat avta i popuralitet. De vill helt enkelt inte ha två liknande titlar slåss om deras egna säljarsiffor.
Så det är bara att vänta, WC4 kommer att komma, samt be till gudarna att det blir like fantastiskt som WC3 en gång var.

Medlem
Skrivet av LordVaakos:
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Stilfullast:

Varför kunde inte ha skippat Moba-scenen och gjort ett WC4 som såg ut så här istället.

Kommer antagligen inte bli något WC4 förrän WoW dör ut.

Har för mig att Blizzard sagt att WC4 kommer att komma men inte förrän WoW börjar att dö ut.

Nej nej nej, Blizzard kommer inte annoncera WC4 före det att sista expanstionen till SC2 släppts och börjat avta i popuralitet. De vill helt enkelt inte ha två liknande titlar slåss om deras egna säljarsiffor.
Så det är bara att vänta, WC4 kommer att komma, samt be till gudarna att det blir like fantastiskt som WC3 en gång var.

Saknar det! Även om jag inte har spelat WC3 så jävla mycket tyckte jag ändå det var schysst, mest för storyn och atmosfären.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Landstream:
Skrivet av Groggo:
Skrivet av Ztreek:

1:32
total ripoff av Pudge?

Jag måste väl...
Pudge kommer från Butcher från Dota1, som är en model på Abomination från Warcraft 3.
Så sure, en ripoff från en ripoff av deras egen model

Jag gissar att Ztreek menar gameplay-mässigt, pudge's hook dvs. Den "snodde" dock Blizzard till Butcher i D3 redan och jag tror det är den karaktären vi ser i HotS här.

Precis det jag menar...

Menar kombinationen abomination + hook = ripoff

Hade de istället gett deras version av pudge en yxa som han slängde för en 50% ms slow på sin motståndare hade det varit okej.

Inte för att vara den men "hook" hos abomination fanns reden i WC3. Dota startade som ett mod till WC3 och blev sedan ett eget spel. Mycket i Dota 1 och sedan Dota 2 kommer direkt från Blizzard universumet. Valve har bara valt att döpa om tex. Pudge från Abomination och sedan tjänat pengar på det. Så att påstå att det är en ripoff är ju det mest efterblivna man kan påstå i detta fall.

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av mrFluffy:

Synd att de inte frågade dig om vad som var ok och inte.

Hej på dig med barnunge

Ironiska institutet ringde.. De vill ha tillbaka sin kommentar.

Skrivet av Grimley:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Grimley:

Kopia eller inte, spelet lär sälja som smör i alla fall. Det är ju "Blizzard" som sagt och "Activision".

Det är F2P

Oändlig facepalm på mig själv!

Du får iallafall 1/3 rätt. De kommer med största sannolikhet införliva någon form av shop i spelet där du kan köpa *håll i hatten* (pun not intended) skins och annat till gubbarna. Där kommer de ju tjäna pengar.

Medlem

Bra att dom försöker få bort dom frustrerande elementen ur spelet, ännu mer skoj att dom försöker ge karaktärer mer unika roller. Allt lät jävligt bra i teori, men av vad jag såg av det faktiska spelet så såg det lite sådär ut.

Hade velat se mer skala och mer action, det såg lite... simpelt ut? Jag vet inte hur jag ska förklara det, animationer och sånt verkade väldigt tama. MEN det kan ju vara en bra grej, då det ibland är fullständigt omöjligt att urskilja något i dessa andra spel av samma typ.

Kommer spela det, absolut, men det här fick mig inte hypad på något sätt alls.

Medlem

Glöm inte att ni kan OPTa in till betan på erat b.net konto! Ser riktigt kul ut!

Mest förvånad över att ingen kommenterat att diablo rider runt på en rainbow unicorn vid 40 sek in på gameplay klippet. Aningen trippy.

Medlem

Jag vill se Tychus Findlay!

12
Skriv svar