Frågor om Wii Points.

Medlem
Frågor om Wii Points.

Tja

Läste att man kan köpa wii points för att tanka hem massa NES SNES n64 etc spel.
Låter mycket intressant men jag undrar om nån som vet hur de funkar kan förklara lite?

Tex, om man köper en sån där 2000 poäng grej, hur många spel kan man då tanka typ?
Ja menar hur många poäng kostar varje spel? Om det varierar som tusan berätta gärna nåra exempel då på dyraste och billigaste, va de var för spel etc.

MFC
Medlem

Jag köpte 2000 "Wii"-poäng och handlade 4 "produkter". Det är ganska enkelt, det följer med anvisningar i fodralet till Wii-poängen (kallar Wii-poäng för wp). Utöver det så varierar ju utbudet och Priset.

Det finns spel till ett flertal olika konsoller. De billigaste är NES för 500wp per styck (förutom ett spel tror jag). Sedan finns ju spel till SNES och Sega Megadrive, kommer inte ihåg vad de kostade men det var mellan 6-800wp.

Finns även "program" som kostar. För att kunna surfa med Wii måste man "köpa" ett program som du kan surfa med (råkar vara webbläsaren Opera), den kostade 500wp).


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

N64 spelen kostar 1000 wiipoints ?

Medlem

Priset varierar från spel till spel kan jag säga direkt. Finns Snes spel som kostar 800 och N64 spel som kostar 800 och även spel till bägge som kostar 1000.


signatur
Inaktiv

vet inte om jag missat det, men det går inte att regga sig på nåt sätt, få ett konto ?

jag köpte Wii när det kom ut, och köpte massvis med Retro spel där, men sen så lämna jag den in på inbyte mot en ps3.

och nu när jag har en Wii igen då finns det ju ingen möjlighet att få tillbaks allt det man köpt i retro avdelningen...

MFC
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

vet inte om jag missat det, men det går inte att regga sig på nåt sätt, få ett konto ?

jag köpte Wii när det kom ut, och köpte massvis med Retro spel där, men sen så lämna jag den in på inbyte mot en ps3.

och nu när jag har en Wii igen då finns det ju ingen möjlighet att få tillbaks allt det man köpt i retro avdelningen...

neh, mig veteligen så går det inte..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Fruktansvärt dåligt då ju,
tänk om nån råkar bli av med sin Wii eller den går sönder när garantin är slut och man måste köpa en ny Wii,
då kan man alltså känna sig blåst på alla retro spel man köpt ?
Jag menar wii går ju att ansluta till nätet, hur svårt hade det då vart att kunna regga sig och få ett konto såsom på ps3 och 360..

MFC
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

Fruktansvärt dåligt då ju,
tänk om nån råkar bli av med sin Wii eller den går sönder när garantin är slut och man måste köpa en ny Wii,
då kan man alltså känna sig blåst på alla retro spel man köpt ?
Jag menar wii går ju att ansluta till nätet, hur svårt hade det då vart att kunna regga sig och få ett konto såsom på ps3 och 360..

Möjligen att man kan ta kontakt med Nintendo med den koden som används för att köpa och därmed "få tillbaka" poängen.. men är osäker.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Så här står det på Wii.com

If you have downloaded a game to your Wii console, but have since deleted it or otherwise lost it, you can re-download it:

1. Access the Wii Shop Channel (how to).

2. Select "Start Shopping" and choose "Virtual Console."

3. Browse through the available titles to find the game you need to re-download.

4. Select "Download" to download the game again.

As long as you are using the same Wii console you used to originally download the game, you will be able to re-download it should the game be lost or deleted.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

jo, så har man skaffat en ny Wii då kan man glömma det man hade på den förra wii:n.

Eftersom man inte kan regga sig och få tillbaks det man betalt för då tycker jag att spelen man betalt och downloadat borde kunna överföras till ett sånt där SD minne som man kan köpa extra och sätta i Wii:n och föra över spelen till minnet och lägga undan minnet ifall man köper en Wii igen.

Hursomhelst, man kommer ju inte köpa en sak mer på Wii store nu när man vet att det är bortkastade pengar ifall man blir av med sin maskin.

Medlem

Ehh.. Vad jag vet så kan man flytta prylar från konsolen till SD-kort.


signatur
Medlem

Okej de va ju svar på mina frågor.

Men kom på en till, vicket utbud finns på spel?

Finns de SNES spel som tusan typ alla som gjorts eller äre bara ett fåtal för varje konsoll?

MFC
Medlem
Skrivet av Ballong:

Okej de va ju svar på mina frågor.

Men kom på en till, vicket utbud finns på spel?

Finns de SNES spel som tusan typ alla som gjorts eller äre bara ett fåtal för varje konsoll?

listan uppdateras men här har du en lista på det som finns typ nu..

http://www.nintendo-se.com/templates/05.asp?sida=788


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Inaktiv
Skrivet av TixFrix:

Ehh.. Vad jag vet så kan man flytta prylar från konsolen till SD-kort.

...fast jag tror att VC-spelen bara fungerar på ursprungskonsolen, så det hjälper nog ändå inte om man skaffar sig ett annat Wii. Vet inte hur det är om man formaterar sitt Wii, men det kanske (om Nintendo är dumma/smarta) ger samma problem.

Medlem

Man borde ju ha någon form av konto som man kan logga in på där det sparas vilka grejor man laddat ner, tycker det är dåligt att man inte kan få tag på saker man har betalt för en gång redan.


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar