Livestream från Wildstar ikväll
Problemet med att göra som WoW är att ingen kan göra det lika bra som WoW.
Antingen kör något helt annat eller gå samma öde till mötes som alla andra kloner.
Fast så vitt jag vet försöker dom inte göra så detta spel är som wow eller ens försöker konkurrera med wow, och vad jag vet så skiljer sig detta lir långt ifrån wow om man räknar bort det grafiska. Combat systemet ska vara helt annorlunda det mesta i spelet ska och kommer vara helt annorlunda till skillnad från hur det är i wow.
Så förstår inte din kommentar (problemet med att göra som WoW)
Problemet med att göra som WoW är att ingen kan göra det lika bra som WoW.
Antingen kör något helt annat eller gå samma öde till mötes som alla andra kloner.
Fast så vitt jag vet försöker dom inte göra så detta spel är som wow eller ens försöker konkurrera med wow, och vad jag vet så skiljer sig detta lir långt ifrån wow om man räknar bort det grafiska. Combat systemet ska vara helt annorlunda det mesta i spelet ska och kommer vara helt annorlunda till skillnad från hur det är i wow.
Så förstår inte din kommentar (problemet med att göra som WoW)
Låt mig utveckla i så fall.
Problemet med att göra som WoW är att ingen kan göra det lika bra som WoW.
Antingen kör något helt annat eller gå samma öde till mötes som alla andra kloner.
Problemet är att få, närmast ingen aanan, har gjort det så bra som Blizzard. Halvdanna produkter sorteras bort ganska fort av konsumenten. Ett nytt MMO idag handlar inte om att göra en klon, eller något nytt, World of Warcraft har i princip allt som någonsin funnits i MMO och har något som i princip inga andra MMO har idag; endgame. Nästan vartenda MMO jag testat, självdör så fort maxlevel i spelet är nådd...för att det inte finns mer att göra.
Det enda jag saknar i World of Warcraft är ordentlig crafting. Din crafting ska kunna bära dig långt mer än vad WoW erbjuder, tycker jag.Blizzard var på rätt spår i 'vanilla', då hade te.x Blacksmithing olika inriktningar. Hammersmith, Swordsmith, Armorsmith...ni förstår idéen. Nu skaffar man herbalism och enchanting och tjänar storkorvan på lata människor istället.
Problemet med att göra som WoW är att ingen kan göra det lika bra som WoW.
Antingen kör något helt annat eller gå samma öde till mötes som alla andra kloner.
Problemet är att få, närmast ingen aanan, har gjort det så bra som Blizzard. Halvdanna produkter sorteras bort ganska fort av konsumenten. Ett nytt MMO idag handlar inte om att göra en klon, eller något nytt, World of Warcraft har i princip allt som någonsin funnits i MMO och har något som i princip inga andra MMO har idag; endgame. Nästan vartenda MMO jag testat, självdör så fort maxlevel i spelet är nådd...för att det inte finns mer att göra.
Det enda jag saknar i World of Warcraft är ordentlig crafting. Din crafting ska kunna bära dig långt mer än vad WoW erbjuder, tycker jag.Blizzard var på rätt spår i 'vanilla', då hade te.x Blacksmithing olika inriktningar. Hammersmith, Swordsmith, Armorsmith...ni förstår idéen. Nu skaffar man herbalism och enchanting och tjänar storkorvan på lata människor istället.
Du har uppenbarligen aldrig spelat EvE online, eller hur?
Problemet med att göra som WoW är att ingen kan göra det lika bra som WoW.
Antingen kör något helt annat eller gå samma öde till mötes som alla andra kloner.
Problemet är att få, närmast ingen aanan, har gjort det så bra som Blizzard. Halvdanna produkter sorteras bort ganska fort av konsumenten. Ett nytt MMO idag handlar inte om att göra en klon, eller något nytt, World of Warcraft har i princip allt som någonsin funnits i MMO och har något som i princip inga andra MMO har idag; endgame. Nästan vartenda MMO jag testat, självdör så fort maxlevel i spelet är nådd...för att det inte finns mer att göra.
Det enda jag saknar i World of Warcraft är ordentlig crafting. Din crafting ska kunna bära dig långt mer än vad WoW erbjuder, tycker jag.Blizzard var på rätt spår i 'vanilla', då hade te.x Blacksmithing olika inriktningar. Hammersmith, Swordsmith, Armorsmith...ni förstår idéen. Nu skaffar man herbalism och enchanting och tjänar storkorvan på lata människor istället.
Du har uppenbarligen aldrig spelat EvE online, eller hur?
Och dom har...hur mycket gemensamt? Månadsavgift?
Tror detta kan bli bra bara man ger det tid när de kommer. När WoW kom var det inte speciellt bra men folk gav det tid. Bara hoppas alla spelare gör samma sak när Wildstar släpps.
och just här har vi det jag tror är det stora problemet.. Ingen vill eller orkar ge ett MMO tid längre då man alltid kan "falla tillbaka i wow" väldigt enkelt.
Spelade själv wow just då det kom ut, det var inget speciellt då. Men personer gav det tid och på så sätt kunna fästa sig med spelet.
Tror detta kan bli bra bara man ger det tid när de kommer. När WoW kom var det inte speciellt bra men folk gav det tid. Bara hoppas alla spelare gör samma sak när Wildstar släpps.
och just här har vi det jag tror är det stora problemet.. Ingen vill eller orkar ge ett MMO tid längre då man alltid kan "falla tillbaka i wow" väldigt enkelt.
Spelade själv wow just då det kom ut, det var inget speciellt då. Men personer gav det tid och på så sätt kunna fästa sig med spelet.
Fast när WoW kom 2005, så fanns det inte så många MMO att välja på.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Problemet med att göra som WoW är att ingen kan göra det lika bra som WoW.
Antingen kör något helt annat eller gå samma öde till mötes som alla andra kloner.
Problemet är att få, närmast ingen aanan, har gjort det så bra som Blizzard. Halvdanna produkter sorteras bort ganska fort av konsumenten. Ett nytt MMO idag handlar inte om att göra en klon, eller något nytt, World of Warcraft har i princip allt som någonsin funnits i MMO och har något som i princip inga andra MMO har idag; endgame. Nästan vartenda MMO jag testat, självdör så fort maxlevel i spelet är nådd...för att det inte finns mer att göra.
Det enda jag saknar i World of Warcraft är ordentlig crafting. Din crafting ska kunna bära dig långt mer än vad WoW erbjuder, tycker jag.Blizzard var på rätt spår i 'vanilla', då hade te.x Blacksmithing olika inriktningar. Hammersmith, Swordsmith, Armorsmith...ni förstår idéen. Nu skaffar man herbalism och enchanting och tjänar storkorvan på lata människor istället.
Du har uppenbarligen aldrig spelat EvE online, eller hur?
Och dom har...hur mycket gemensamt? Månadsavgift?
Som jag trodde alltså.
I rest my case.
Problemet med att göra som WoW är att ingen kan göra det lika bra som WoW.
Antingen kör något helt annat eller gå samma öde till mötes som alla andra kloner.
Problemet är att få, närmast ingen aanan, har gjort det så bra som Blizzard. Halvdanna produkter sorteras bort ganska fort av konsumenten. Ett nytt MMO idag handlar inte om att göra en klon, eller något nytt, World of Warcraft har i princip allt som någonsin funnits i MMO och har något som i princip inga andra MMO har idag; endgame. Nästan vartenda MMO jag testat, självdör så fort maxlevel i spelet är nådd...för att det inte finns mer att göra.
Det enda jag saknar i World of Warcraft är ordentlig crafting. Din crafting ska kunna bära dig långt mer än vad WoW erbjuder, tycker jag.Blizzard var på rätt spår i 'vanilla', då hade te.x Blacksmithing olika inriktningar. Hammersmith, Swordsmith, Armorsmith...ni förstår idéen. Nu skaffar man herbalism och enchanting och tjänar storkorvan på lata människor istället.
Du har uppenbarligen aldrig spelat EvE online, eller hur?
Och dom har...hur mycket gemensamt? Månadsavgift?
Som jag trodde alltså.
I rest my case.
Det skulle du gjort från första början.
Tror detta kan bli bra bara man ger det tid när de kommer. När WoW kom var det inte speciellt bra men folk gav det tid. Bara hoppas alla spelare gör samma sak när Wildstar släpps.
och just här har vi det jag tror är det stora problemet.. Ingen vill eller orkar ge ett MMO tid längre då man alltid kan "falla tillbaka i wow" väldigt enkelt.
Spelade själv wow just då det kom ut, det var inget speciellt då. Men personer gav det tid och på så sätt kunna fästa sig med spelet.
Fast när WoW kom 2005, så fanns det inte så många MMO att välja på.
Fast....
Ultima Online
Everquest (som då var RIKTIGT stort)
Anarchy Online
Maplestory
Runescape (även stort)
Ragnarok online
Cabal
Knight Online
m.m
Så nej, få har det ju inte varit. Snarare alldeles för många just nu