Anmäl dig till Steam In-Home Streaming-betan

Robot
Anmäl dig till Steam In-Home Streaming-betan
Avstängd
Anmäl dig till Steam In-Home Streaming-betan

Hänger inte med, hur funkar detta? Har du en sämre dator ska den kunna lira det i alla fall utan problem eller är det bara att har du fler datorer i hemmet typ t.e.x en inkopplad till tvn så ska du kunna lira där med så länge du har steam på den?

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Hänger inte med, hur funkar detta? Har du en sämre dator ska den kunna lira det i alla fall utan problem eller är det bara att har du fler datorer i hemmet typ t.e.x en inkopplad till tvn så ska du kunna lira där med så länge du har steam på den?

Nej, Du kanske har en Gaming dator med Titan grafikkort m.m, Sen kan du till en bärbar dator t.ex med i3 processor och uselt grafikkort utnyttja prestandan från gamingdatorn till den sämre bärbara datorn och på så sätt spela Crysis 3 i ultra.

Avstängd
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av olafpawbelt:

Hänger inte med, hur funkar detta? Har du en sämre dator ska den kunna lira det i alla fall utan problem eller är det bara att har du fler datorer i hemmet typ t.e.x en inkopplad till tvn så ska du kunna lira där med så länge du har steam på den?

Nej, Du kanske har en Gaming dator med Titan grafikkort m.m, Sen kan du till en bärbar dator t.ex med i3 processor och uselt grafikkort utnyttja prestandan från gamingdatorn till den sämre bärbara datorn och på så sätt spela Crysis 3 i ultra.

okej typ som det jag undrade före där, tack för svar då blev jag lite klokare

Medlem

Det verkar inte kräva en SteamOS installation heller. Gött! Då kan det ju stå nån gammal häck vid tvn bara så slipper jag dra min 10-meters hdmi över hela huset när jag ska pc-spela på tvn!

Inaktiv

Må bäste man vinna.

Inaktiv

Detta kommer att bli riktigt spännande! Jag har testat liknande tjänsten, men de har bara krånglat. Förhoppningsvis gör Valve det bättre, vilket jag även tror, för... ja. Valve är ju Valve

Dock hade jag velat se en förbättring på designen och stabiliteten för själva programvaran Steam. De har haft samma design i väldigt många år nu (sedan Steam blev stabilt efter släpp?), vilket är bara långtråkigt. Som tur var finns det teman, men det är ju roligare med ett standardtema. Origin vinner rätt så mycket på dessa två fronter.

Avstängd
Skrivet av anon_276063:

Detta kommer att bli riktigt spännande! Jag har testat liknande tjänsten, men de har bara krånglat. Förhoppningsvis gör Valve det bättre, vilket jag även tror, för... ja. Valve är ju Valve

Dock hade jag velat se en förbättring på designen och stabiliteten för själva programvaran Steam. De har haft samma design i väldigt många år nu (sedan Steam blev stabilt efter släpp?), vilket är bara långtråkigt. Som tur var finns det teman, men det är ju roligare med ett standardtema. Origin vinner rätt så mycket på dessa två fronter.

Origin har fulare tema än steam sedan är inte origin bättre någonstans, där steam är nu kommer origin hamna senare. När steam var nytt fanns det problem med, även fast jag aldrig har stött på några.
Dock stöter jag på att origin är förbannat seg av sig

Medlem

@edgren, vad snackar du om? KÖR Big Screen i Steam så lär du nog ändra din inställning. Perfekt om man, som jag, spelar med en trådlös Xbox 360 handkontroll.

En ziljard gånger trevligare att använda än fula, långsamma (word up olafpawbelt) Origin.

http://www.steampowered.com/steamworks/thebigpicture.php

Medlem

Som Nvidia Shield alltså.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:

Som Nvidia Shield alltså.

Japp, men kräver inte Nvidia grafikkkort i server burken. Frågan är ju om prestandan blir lika bra som Shield, men det får tiden utvisa.

Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

@edgren, vad snackar du om? KÖR Big Screen i Steam så lär du nog ändra din inställning. Perfekt om man, som jag, spelar med en trådlös Xbox 360 handkontroll.

En ziljard gånger trevligare att använda än fula, långsamma (word up olafpawbelt) Origin.

http://www.steampowered.com/steamworks/thebigpicture.php

Jag har testat Big Picture, men inte på min TV. Jag har inget trådlöst tangentbord eller trådlös datormus, men jag håller med dig - Big Picture är mycket trevligare än standardtemat på Steam. Origin är dock fortfarande stabilare och stilrenare än vad Steam är.

Det tar ibland 15-30 sekunder för Steam att ens öppna programmet (från aktivitetsfältet där vid klockan) för min del - aldrig hänt på Origin (allt bara flyter på). Steam hänger sig även när jag får nedladdningshastigheter på över 18 MB/s - aldrig hänt på Origin och då har jag laddat hem spel i nära 20 MB/s från Origin.

Att designen är stilrenare på Origin jämfört med Steam, är en smaksak.

Medlem

Yupp. Smaksak.
Sedan startar Steam - för mig - på 6 sekunder. Men jag har en ganska ny rigg med SSD diskar etc. där det mesta bara flyter på.

Jag gillar nog Steam för att det är ett sådant gigantiskt bibliotek samt deras Gemenskapscentraler för varje spel med forum för just dem spelen, guider etc.

Medlem

"Onlive" fast lokalt? Lär nog fortfarande störa mig på input lag i snabba spel men vi får väl se.

1
Skriv svar