Inga gratisplaner för World of Warcraft

ELF
Medlem

Har aldrig köpt wow pga betalmetoden. Jag vill inte att min speltid försvinner även om jag inte spelar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jasså? Hur vet du att det blir F2P? Personligen hoppas jag att det blir en månadskostnad på Blizzards nästa mmo, det håller de flesta ungarna och annat löst folk borta.

Medlem

Bra! Månadskostnad håller kvalitén uppe!

Medlem

varför laga nått som inte är paj ?

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Wintermist:

Kanske de borde sänka priset lite dock, med tanke på att spelet kostar att köpa, samt alla expansioner. Känns lite tungt att dessutom betala per månad med till fullpris.

Sänka med den motiveringen. Senaste expansionerna kostar alltid och spelet kostade initialt men idag får du ge 5 euro till och från för hela packen av spel och expansioner utom den senaste. Detta erbjudande har de titt som tätt.

Om du köper Wow idag får du spelet + alla expansioner fram tills MOP gratis.

Så är ju ingen dyr peng att börja spela direkt.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

varför skuolle de vilja ha free 2 play när de tjänar svin bra med pengar på att inte ha det?

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Wintermist:

Kanske de borde sänka priset lite dock, med tanke på att spelet kostar att köpa, samt alla expansioner. Känns lite tungt att dessutom betala per månad med till fullpris.

Sänka med den motiveringen. Senaste expansionerna kostar alltid och spelet kostade initialt men idag får du ge 5 euro till och från för hela packen av spel och expansioner utom den senaste. Detta erbjudande har de titt som tätt.

Om du köper Wow idag får du spelet + alla expansioner fram tills MOP gratis.

Så är ju ingen dyr peng att börja spela direkt.

Jo men man har ju redan köpt de expansionerna, när de kom Jag spelar inte idag såklart, men jag kanske skulle om det kostade lite mindre. Min ekonomi är inte direkt toppen så jag får välja mina utgifter noga. Då känns det lite mer vad allting kostar.

Medlem
Skrivet av SVartstol:

Jasså? Hur vet du att det blir F2P? Personligen hoppas jag att det blir en månadskostnad på Blizzards nästa mmo, det håller de flesta ungarna och annat löst folk borta.

För att blizzard har sagt det

Skrivet av gamebreaker:

Blizzard’s upcoming MMO, Titan, has been receiving a complete overhaul, and this includes their subscription model. Mike Morhaime, president and a co-founder of Blizzard Entertainment, announced during an investor’s call that Titan was ”unlikely to be a subscription-based” game like World of Warcraft.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av absimilard:

He he gud vad köpta Varför skulle det bli sämre av free to play? Varför skulle de behöva ändra någonting alls, för att få till free to play. Det är ju bara att stänga av prenumerationen och låta folk spela.

Det de -menar- är, vi har inget bra sätt att sluta med prenumerationsmodellen och samtidigt forsätta tjäna pengar.

Jag har heller inget emot att betala för ett spel, även om jag tycker att det faktiskt går att göra andra modeller som fungerar bra utan att det blir pay to win. Det är en gammal sanning som lever kvar att free to play automatiskt är dåligt och det är så sorgligt så det blir komiskt att folk säger att ett spel skulle bli sämre av free to play. Möjligen är det sämre spel som är free to play från start, men ett spel som wow skulle ju inte ändras av att de slopade prenumeration.... De bygger ju inte om spelet.

Det som skulle göra det sämre vore om de fixade någon form av pay to win. Betala så får du Epics. Jag tycker kanske inte att de spelar så stor roll, eftersom jag hellre ser spel där inte gear=win, men det är ju personligt, men där skulle det radikalt ändra hur wow fungerar och det förstår jag om man inte vill, om man är inne i spelet och gillar den modell det har.

Du kan inte vara allvarlig?

först och främst, vad ska dom göra som kostar som inte cashar in redan?

dom har flytta gubbe race/faction change.

köpa guld? förstör ekonmin, skins förstör hela arbetet med att ha en gubbe sedan vanilla och gear att använda det finns inget dom kan göra.

Plus som andra sagt det skulle dra ner på löner, och deras rykte skulle försämras markabelt.

finns inget f2p spel som inte är lite P2w.

dvs ger dig fördelar andra ej har utan att betala, du kan göra det på bra sätt, men det ger dig fortfarande en fördel andra ej har. det sättet dom har nu kan du ej p2wa dig vidare vilket är bra.

jag avskyr f2p för där är alltid något som kan ge dig en liten fördel.

mer inventory space, mindre lockout till farma gear, ja listan är lång.

hade gärna sett tom att dom la till att du kan köpa en gubbe till max level eller 90% av levlarna för ett pris.

Inaktiv

Skönt. Vi vill inte ha mer P2W i wow, det är illa nog som det redan är.

Medlem
Skrivet av User:

Skönt. Vi vill inte ha mer P2W i wow, det är illa nog som det redan är.

Det kommer mer. Blizzard jobbar och testar just nu en ingame cash shop som förmodligen kommer gå live till nästa expansion eller tidigare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av absimilard:

He he gud vad köpta Varför skulle det bli sämre av free to play? Varför skulle de behöva ändra någonting alls, för att få till free to play. Det är ju bara att stänga av prenumerationen och låta folk spela.

Det de -menar- är, vi har inget bra sätt att sluta med prenumerationsmodellen och samtidigt forsätta tjäna pengar.

Jag har heller inget emot att betala för ett spel, även om jag tycker att det faktiskt går att göra andra modeller som fungerar bra utan att det blir pay to win. Det är en gammal sanning som lever kvar att free to play automatiskt är dåligt och det är så sorgligt så det blir komiskt att folk säger att ett spel skulle bli sämre av free to play. Möjligen är det sämre spel som är free to play från start, men ett spel som wow skulle ju inte ändras av att de slopade prenumeration.... De bygger ju inte om spelet.

Det som skulle göra det sämre vore om de fixade någon form av pay to win. Betala så får du Epics. Jag tycker kanske inte att de spelar så stor roll, eftersom jag hellre ser spel där inte gear=win, men det är ju personligt, men där skulle det radikalt ändra hur wow fungerar och det förstår jag om man inte vill, om man är inne i spelet och gillar den modell det har.

Du kan inte vara allvarlig?

först och främst, vad ska dom göra som kostar som inte cashar in redan?

dom har flytta gubbe race/faction change.

köpa guld? förstör ekonmin, skins förstör hela arbetet med att ha en gubbe sedan vanilla och gear att använda det finns inget dom kan göra.

Plus som andra sagt det skulle dra ner på löner, och deras rykte skulle försämras markabelt.

finns inget f2p spel som inte är lite P2w.

dvs ger dig fördelar andra ej har utan att betala, du kan göra det på bra sätt, men det ger dig fortfarande en fördel andra ej har. det sättet dom har nu kan du ej p2wa dig vidare vilket är bra.

jag avskyr f2p för där är alltid något som kan ge dig en liten fördel.

mer inventory space, mindre lockout till farma gear, ja listan är lång.

hade gärna sett tom att dom la till att du kan köpa en gubbe till max level eller 90% av levlarna för ett pris.

Path of Exile / https://www.pathofexile.com/ Säger hejsan, angående ditt argument att alla F2P spel är p2w. - Allt du kan köpa i affären är Cosmetics eller större utrymme i din kista.

Och där finns absolut ingen anledning till varför du skulle behöva fler än 4 sidor i din stash (som du får gratis) såvida du inte hoardar allt möjligt skit du hittar längs vägen. Jag har då själv aldrig personligen behövt använda mer än 3. Och då sparar jag alla mina legendaries/gems/materials.

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av absimilard:

He he gud vad köpta Varför skulle det bli sämre av free to play? Varför skulle de behöva ändra någonting alls, för att få till free to play. Det är ju bara att stänga av prenumerationen och låta folk spela.

Det de -menar- är, vi har inget bra sätt att sluta med prenumerationsmodellen och samtidigt forsätta tjäna pengar.

Jag har heller inget emot att betala för ett spel, även om jag tycker att det faktiskt går att göra andra modeller som fungerar bra utan att det blir pay to win. Det är en gammal sanning som lever kvar att free to play automatiskt är dåligt och det är så sorgligt så det blir komiskt att folk säger att ett spel skulle bli sämre av free to play. Möjligen är det sämre spel som är free to play från start, men ett spel som wow skulle ju inte ändras av att de slopade prenumeration.... De bygger ju inte om spelet.

Det som skulle göra det sämre vore om de fixade någon form av pay to win. Betala så får du Epics. Jag tycker kanske inte att de spelar så stor roll, eftersom jag hellre ser spel där inte gear=win, men det är ju personligt, men där skulle det radikalt ändra hur wow fungerar och det förstår jag om man inte vill, om man är inne i spelet och gillar den modell det har.

Du kan inte vara allvarlig?

först och främst, vad ska dom göra som kostar som inte cashar in redan?

dom har flytta gubbe race/faction change.

köpa guld? förstör ekonmin, skins förstör hela arbetet med att ha en gubbe sedan vanilla och gear att använda det finns inget dom kan göra.

Plus som andra sagt det skulle dra ner på löner, och deras rykte skulle försämras markabelt.

finns inget f2p spel som inte är lite P2w.

dvs ger dig fördelar andra ej har utan att betala, du kan göra det på bra sätt, men det ger dig fortfarande en fördel andra ej har. det sättet dom har nu kan du ej p2wa dig vidare vilket är bra.

jag avskyr f2p för där är alltid något som kan ge dig en liten fördel.

mer inventory space, mindre lockout till farma gear, ja listan är lång.

hade gärna sett tom att dom la till att du kan köpa en gubbe till max level eller 90% av levlarna för ett pris.

Path of Exile / https://www.pathofexile.com/ Säger hejsan, angående ditt argument att alla F2P spel är p2w. - Allt du kan köpa i affären är Cosmetics eller större utrymme i din kista.

Och där finns absolut ingen anledning till varför du skulle behöva fler än 4 sidor i din stash (som du får gratis) såvida du inte hoardar allt möjligt skit du hittar längs vägen. Jag har då själv aldrig personligen behövt använda mer än 3. Och då sparar jag alla mina legendaries/gems/materials.

PoE har ett bra system men vad du ej förstår som jag sa ovan är det FORTFARANDE p2w.

varför? Jo för mer inventory gör att du kan ha fler items i din chest och kan du spelet väl vet du att detta är lite p2w.

och faktist en jävligt stor fördel, och btw jag spelar faktist själv poe.

och eftersom du ej hoarar på allt får jag fråga dig en fråga nu, kan du alla Vendor recipies? och vet du hur mycket space multiitem res tar plats dvs du vill ej cappa över lighting res för att byta ut en item osv osv.

det tar minst en hel sida i din kista.

Sen har du minst 1-2 sidor att sälja och en sida för alla gems.

Exempelvis du sparar på quality fllaskor för nå 50% för trada emot en item som ökar kvalite på dina flaskor som inte är så vanlig ja listan är lång, tror du får spela och läsa till dig lite mer innan du säger att inte köpa plats i banken ger dig en markabel fördel.

Det är inte omöjligt utan men att säga det ej gör fördel, alla som spelar konstant folk som är extremt duktiga och som spelar liga m.m

Skulle lägga sig över och garva! det ger en fördel men som sagt du behöver bara köpa det en gång i poe vilket är bra!

vissa ärdet kontent efter kontent och saker som gör det ett tvång för att hänga med.

Medlem
Skrivet av absimilard:

He he gud vad köpta Varför skulle det bli sämre av free to play? Varför skulle de behöva ändra någonting alls, för att få till free to play. Det är ju bara att stänga av prenumerationen och låta folk spela.

Det de -menar- är, vi har inget bra sätt att sluta med prenumerationsmodellen och samtidigt forsätta tjäna pengar.

Jag har heller inget emot att betala för ett spel, även om jag tycker att det faktiskt går att göra andra modeller som fungerar bra utan att det blir pay to win. Det är en gammal sanning som lever kvar att free to play automatiskt är dåligt och det är så sorgligt så det blir komiskt att folk säger att ett spel skulle bli sämre av free to play. Möjligen är det sämre spel som är free to play från start, men ett spel som wow skulle ju inte ändras av att de slopade prenumeration.... De bygger ju inte om spelet.

Det som skulle göra det sämre vore om de fixade någon form av pay to win. Betala så får du Epics. Jag tycker kanske inte att de spelar så stor roll, eftersom jag hellre ser spel där inte gear=win, men det är ju personligt, men där skulle det radikalt ändra hur wow fungerar och det förstår jag om man inte vill, om man är inne i spelet och gillar den modell det har.

F2P = P2W

Ta månadskostnaden för wow x antalet aktiva spelare = fast månadsintäckt.

Väldigt förenklat 100kr x 500.000 spelare = månadsintcäkt på 500 000 000.

F2P = fast månadsintäkt 0kr.

Blizzard måste alltså förlita sig på att folk köper F2P saker för att ha råd med servrar, personal, designteam, support, utvecklingsteam etc etc för de fasta utgifterna de har för spelet.

Och för att dem ska kunna förlita sig på det måste dem har en stor bas av saker man kan köpa, alltså de måste till sist sälja allt eftersom en XP-boost är nått du köper engång sen har du levlat klart. Då måste den full-levlade spelare köpa saker, exempelvis gear = P2W

Ett spel som WoW är inte designat för att vara F2P och skulle förstöras väldigt snabbt av det konceptet.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av User:

Skönt. Vi vill inte ha mer P2W i wow, det är illa nog som det redan är.

Det kommer mer. Blizzard jobbar och testar just nu en ingame cash shop som förmodligen kommer gå live till nästa expansion eller tidigare.

Vet. Hemskt är det. Om det är något som kommer ta död på WoW förr eller senare så är det Activision/Blizzard själva. Finns inget annat mmo som kommer ha ihjäl wow utan det blir självmord genom p2w förr eller senare. Girigheten har inget slut.

12
Skriv svar