Blizzard överväger uppfräschning av Warcraft

Medlem

Jag tror faktiskt inte wow är ivägen, utan det är nog andra prioriteringar. Menar, om de kan låta folk skriva böcker som sedan används som lore så skulle ju ett spel funka lika bra.

Medlem

Finns väll Wc2 B.net edition? det var tider det fy fasen va man köttage ogres med BL då van du =P

Medlem

warcraft 2 spelar man fortfarande ibland


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Jag vaknar fortfarande upp svettig om natten och tror att mina drivrutinsinställningar inte kommer fungera. Ett mardrömsminne från ett gudomligt spel!

https://www.youtube.com/embed/q_A1GNx0M9M

Själv hade jag ingen aning vad för ljudkort jag hade i min gamla pentium 90 så jag fick alltid prova alla alternativ innan jag hitta rätt, konstigt att jag aldrig lärde mig

Sluta oftast med att jag tog PC-speaker för jag inte orka leta längre....

Medlem

De hade kunnat fixa en mobil version av första warcraft, hade lugnt köpt det så jävla omgående det gick. Sweet memories.

EDIT: Innan någon hinner före så rättar jag mig själv, verkar redan finnas sätt att spela det på mobiler. Då tänker jag en officiell version då.

Medlem

så jevla nice inte spelat igenom WC1 på grund av det jobbiga sättet att flytta runt trupper, så hoppas verkligen detta kommer

Inaktiv

Det hade varit kul att spela wc2 expansionen igen. Jag tror dock inte att jag hade orkat med att spela wc1 en enda gång till.

Jag tycker att det är för enkelt, redan som barn kunde man ju överlista pathingen i det och storyn är ju inte helt lysande heller

Medlem

Jag förstår att många väntar på warcraft 4, hell; even i do.

Men nu när garrisons kommer till WoW, så öppnar det en hel ny värld för WoW. Jag har sedan vanilla sagt att dom gärna kunde slänga in möjligheten att få spela Warcraft spelen i WoW motor, genom att man springer där o bygger, o sen attackerar fienden.

Det är snart möjligt, vilket skulle vara awesome! Jag hoppas hoppas hoppas att detta är vart dom är på väg, för det vore så jävla skönt att få spela gamla warcraft spel i wow motor, och få spela viktigare fighter för lore osv.

Hoppashoppas

Btw, jävligt bra att dom överväger att fresha upp gamla warcraft spel

Medlem

Hade inte Blizzard köpt sig ur Activision?


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Warcraft för mobiler confirmed!


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Sviskon:

som de redan gjort med SC då?...
3D remake.

Ähum... Warcraft 3....

Medlem

Oroa er inte, detta var ju som sagt ett "side project" av 1-fler personer. Alltså antagligen inte samma 1-fler personer som en dag ev. kommer förverkliga ett WC4.

Gillar iden med en uppfräschning, men jag undrar om det kommer tillföra så mycket. Om man fixar till grafiken i WC2 så ser det ju bara ut som en WC3 men begränsningar.

Iofs, det är ju storyn, och framför allt musiken! Dom använder en del av låtarna från WC2 (tror jag) i Hearthstone, och de ger mig gåshud

Medlem
Skrivet av CJ:
Skrivet av Javas:

Skulle inte tacka nej till första Warcraft

När Warcraft fortfarande var mörkt och brutalt.

http://youtu.be/hBRr-PCqdWk
http://youtu.be/QAeGIZxZ1BI

Lite mindre så i 2an, 3an, och för att inte tala om WoW på senaste.

*Host* Mörkt och brutalt, du menar som i andra klippet när Yoda soundcastade orc-rösten? Eller menade du kanske första klippet med de mörka, realistiska karaktärerna...på 13 pixlar?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

problemet med warcraft 4 är att det bråkar med wow.

och blir jävligt problematiskt lore mässigt, med tanke på du måste hitta andrum och berätta efter wow även.

eller ta saker som kunnat varit en wow expansion med göra det till ett wc spel istället.

Det är svårare än ni tror plus dom har sc2 när det är borta då kanske vi får se ett till warcraft spel.

dock är det minst en expansion kvar till sc2 dvs ni får minst vänta 1-2 till.

Ja, dessvärre har dom ju redan förstört lore'en något brutalt.
Det som var så fint med vanilla wow den höll upp för andrum, sparade på alla karaktärer som var med i warcraft, känns så jävla fel att farma illidan, arthas eller någon historiskt viktig karaktär, skitspel som förstört hela serien.

Medlem

Spelade WC2 i Lan för några månader sedan, det var ace som fan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar