Call of Duty: Ghosts i topp på Steam

Medlem
Skrivet av doom:

det här en helt otroligt dålig och rutten konsollport, blackops 2 funkade bra på pc .. mw 3 va en rutten konsollport .. verkar va varannat spel i cod-serien som är skit på pc..

Hmm, undrar om det är ett sammanträffande, eller om det är så att Infinity Ward inte kan göra bra spel.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Ztreek:

Sen bannar de folk som använder FoV fix

Vem har blivit bannad för det?

Vet ej vem det var på twitter som varnade folk men denne person länkade till den grupp som gjort fov fix till ghost.. någon på deras hemsida hävdade att det är nästan 50% risk att bli bannad.. sen om den siffran stämmer är en annan sak, men man bör nog inte använda sig av det

De som gjorde FOV-fixen (kallad Fovely) tog bort den pga att Activisions advokater hörde av sig och krävde det, så de vågade inte ha den kvar för nerladdning. Däremot finns det inget som tyder på att man kan bli bannad för att använda det. IW har aldrig tidigare bannat för detta i sina spel och till min kännedom finns det ingen som har blivit bannad nu heller. Siffran "50%" är tagen direkt ur röven på någon som inte vet vad de pratar om. Alla populära Twitch-streamare för Ghosts på PC använder Fovely och ingen har blivit bannad.

Men självklart ska man vara medveten om att man gör det helt på egen risk.

EDIT: Hittade till slut länken till Infinity Wards eget uttalande om att de inte bryr sig om FOV-ändringar: http://community.callofduty.com/thread/200397140#205674719

Så vi kan nog sätta stopp för alla dumma rykten och korkade uttalanden om det en gång för alla.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av JayC:

PC-versionen är en horribelt dålig konsolport av ett redan halvdant spel, stay away.

Jupp har redan gått tillbakx till BO2 så mycke bättre PC build och overall roligare och bättre spel. Glad man bara spenderade 36€ på spelet. Det är inte ett gott tecken efter 6 dar att man redan inte har kul med spelet som det är i nuläget och att man går illbaka till BO2 som man ahr över 500h på och tycker fortfarande är roligt. Jag försöker fortfarande spela spelet men jag har bara inte kul

Inaktiv
Skrivet av Zarree:
Skrivet av doom:

det här en helt otroligt dålig och rutten konsollport, blackops 2 funkade bra på pc .. mw 3 va en rutten konsollport .. verkar va varannat spel i cod-serien som är skit på pc..

Hmm, undrar om det är ett sammanträffande, eller om det är så att Infinity Ward inte kan göra bra spel.

De kan göra bra spel, dock så verkar det ju som att de inte lägger kraft på det längre och bryr sig om fansen.

Edit: Blanda inte ihop BO2 med Ghost då det är två olika utvecklare.

Medlem

Har spelat alla CoD vid relase sen Black Ops 1 nu, men med Ghost blev det sista. Har alltid haft roligt med spelen att hålla på med lite casual. Men nu senaste så är det så otroligt dåligt optimerat att det är löjligt.

Det ser sämre ut än Black Ops 2 och är mycket mer krävande.
Hela spelet ger av känslan "lathet". Fortfarande ingen FoV slider i spelet. Det är inget jag lider av direkt, men många gör ju det tyvärr.

Skulle hållit mig till Black Ops 2 om jag inte lyckats blivit bannad på det. Att glömma program som läser av programs minne/processer när man spelade det online var en dålig idé. Då man också fick reda på att Activision inte bryr sig ett jota om varför/hur en person blev bannad. Inte ens om man skulle fått sitt Steam konto kapat och den som gjorde det fuskade så kan en ban bli lyft.

Medlem

I framtiden blir det om något bara CoD från Treyarchts, de visar iallafall prov på engagemang och skaparglädje. Genom hela min speltid genom Ghost tyckte jag det kändes framtvingat och trött, fanns inget som som lyfte det åt ena eller andra hållet. I Battlefield 4 fanns det iallafall en del ljusglimtar och små lekfulla blinkningar, såsom i slutet av kampanjen: "Don't worry, they're made in Sweden".

Medlem
Skrivet av StrongBad:

EDIT: Hittade till slut länken till Infinity Wards eget uttalande om att de inte bryr sig om FOV-ändringar: http://community.callofduty.com/thread/200397140#205674719

Så vi kan nog sätta stopp för alla dumma rykten och korkade uttalanden om det en gång för alla.

" 2012-jun-01 11:50"

Företag är kända att tvärvända och rövknulla sin community.

Det du sa ang fovely är helt sant, men jag läst att den har blivit flaggad på CoD's anti-cheat.

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Zarree:
Skrivet av doom:

det här en helt otroligt dålig och rutten konsollport, blackops 2 funkade bra på pc .. mw 3 va en rutten konsollport .. verkar va varannat spel i cod-serien som är skit på pc..

Hmm, undrar om det är ett sammanträffande, eller om det är så att Infinity Ward inte kan göra bra spel.

De kan göra bra spel, dock så verkar det ju som att de inte lägger kraft på det längre och bryr sig om fansen.

Edit: Blanda inte ihop BO2 med Ghost då det är två olika utvecklare.

Därav vartannat spel.
De gjorda av Treyarch har någorlunda bra portningar, medans de från Infinity Ward är totalt värdelösa.
Spelen från Treyarch är också generellt bättre (nu för tiden).

Medlem

Bro's måste ha sin Bro-shooter för annars kan de inte känna sig som riktiga Bro's nästa gång de ska ta en öl med sina Bro's.

Skulle inte peta i detta spel med en pinne även fast jag skulle få det gratis.

tnn
Medlem

Jag har aldrig velat ha pengarna tillbaka för nånting så mycket som för det här. Ett av de absolut sämsta spel jag betalat för.
Finns det nåt hopp för en miljard patcher och bättre FOV?

Inaktiv
Medlem

388 på spelbutiken.se

Cdnyckel kommer på 10 minuter. Helt ok spel, men inget mer. Betyget 3 av 5 är inte helt fel.

Inaktiv
Skrivet av Zarree:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Zarree:
Skrivet av doom:

det här en helt otroligt dålig och rutten konsollport, blackops 2 funkade bra på pc .. mw 3 va en rutten konsollport .. verkar va varannat spel i cod-serien som är skit på pc..

Hmm, undrar om det är ett sammanträffande, eller om det är så att Infinity Ward inte kan göra bra spel.

De kan göra bra spel, dock så verkar det ju som att de inte lägger kraft på det längre och bryr sig om fansen.

Edit: Blanda inte ihop BO2 med Ghost då det är två olika utvecklare.

Därav vartannat spel.
De gjorda av Treyarch har någorlunda bra portningar, medans de från Infinity Ward är totalt värdelösa.
Spelen från Treyarch är också generellt bättre (nu för tiden).

Nu har jag ej lirat något av IW förutom COD 2 vilket var ett härligt spel när man lirade i en Svensk klan. Samt endast BO2 från Treyarch som jag gillade rejält i splitscreen på PS3.

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Zarree:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Zarree:
Skrivet av doom:

det här en helt otroligt dålig och rutten konsollport, blackops 2 funkade bra på pc .. mw 3 va en rutten konsollport .. verkar va varannat spel i cod-serien som är skit på pc..

Hmm, undrar om det är ett sammanträffande, eller om det är så att Infinity Ward inte kan göra bra spel.

De kan göra bra spel, dock så verkar det ju som att de inte lägger kraft på det längre och bryr sig om fansen.

Edit: Blanda inte ihop BO2 med Ghost då det är två olika utvecklare.

Därav vartannat spel.
De gjorda av Treyarch har någorlunda bra portningar, medans de från Infinity Ward är totalt värdelösa.
Spelen från Treyarch är också generellt bättre (nu för tiden).

Nu har jag ej lirat något av IW förutom COD 2 vilket var ett härligt spel när man lirade i en Svensk klan. Samt endast BO2 från Treyarch som jag gillade rejält i splitscreen på PS3.

IW är nu ett helt annan utvecklare än det var vid släppen av de äldre CoD-spelen, de "flesta" (många i alla fall) gamla IW utvecklare har gått över till Respawn Entertainment (utvecklarna av Titanfall).

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Spelet har blivit en gammal dinosaur. IGN's recension var ju dessutom väldigt bra... för dom.

Och IGN ger (kollar upp recensionen) 8.8!? varav cons är "Maps too large" och "Overly complex"!? ja inte direkt förvånande, IGN är en prostituerad samling speljournalster där man stoppar in pengar i röven och får bra recensioner i andra änden.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av GooGeL:

Spelet har blivit en gammal dinosaur. IGN's recension var ju dessutom väldigt bra... för dom.

Och IGN ger (kollar upp recensionen) 8.8!? varav cons är "Maps too large" och "Overly complex"!? ja inte direkt förvånande, IGN är en prostituerad samling speljournalster där man stoppar in pengar i röven och får bra recensioner i andra änden.

Än så länge är banorna en av de få saker jag faktiskt gillar. Att de är lite "Komplexa" (not really, behöver bara lära sig dem först) är bara bra i mitt tycke.

Som andra sagt redan med, det faktum att många av de bra personerna hos IW slutade runt MW1/2 (tror jag det va?) har dragit ner kvalitén hos IW's spel en hel del.

Medlem

Fyfasen va dyrt på steam, så mycket för att PC spel skulle vara billigare än konsol-spel...

Medlem

Må vara toppseller, men resten av spelen på listan är väl inte direkt högaktuella?

med undantag för assassins creed.

Kikar man på antalet spelare som spelar ghosts så ligger spelet på top 9.

30 tusen spelare spelar det för tillfället.

till skillnad från cod spelen på xbox, som om jag inte missminner mig har 100 tusen, eller om det var 1 miljon spelare som spelar samtidigt, vid peak.

Medlem

Det är lite för mkt hate här känner jag

Jag har inte spelat CoD förutom på gratishelger sen MW2, blops 1 köpte jag men fastnade inte för.
Men Ghost däremot känner jag är riktigt gött faktist. Mycket snabbare spel och lättare att köra ett par games än t.ex. BF4 som jag valde bort i år för jag fastnade aldrig för 3:an.

Just nu ser jag fram emot att clan-spelen ska komma igång, dags för lite hederliga PCW:er

12
Skriv svar