Officiella FZ och Svenska PC Gamer BF4 Servern

Medlem
Officiella FZ och Svenska PC Gamer BF4 Servern

Ni har väl inte missat att FZ har en officiell BF4 Server?

Ni hittar den via den här länken.
Eventuella frågor kan ni lägga på via pcgamer.se forum, er inloggning fungerar även där.
Ni hittar rätta tråden här.

FZ och PC Gamer BF4 Server

Medlem

Testade under gårdagen. Varken rank eller upplåsta vapen tillåtna, fruktansvärt trist server att spela på.

Medlem

Vad jag störde mig på va att min favorit bana inte fanns med! Flood Zone samt att när jag skulle joina servern som commander så krashade mitt spel hela tiden under laddningen, jag kan spela på andra servrar som commander men inte på fz´s

Inaktiv

Nice, tillagd i favoriter. Lirade 4 matcher nyss.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Testade under gårdagen. Varken rank eller upplåsta vapen tillåtna, fruktansvärt trist server att spela på.

Hur menar du nu? Det är en helt standard officiell server.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av kebbe:

Testade under gårdagen. Varken rank eller upplåsta vapen tillåtna, fruktansvärt trist server att spela på.

Hur menar du nu? Det är en helt standard officiell server.

Vet inte vad som hände sist, allt var som vanligt när jag testade nu.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Stag:
Skrivet av kebbe:

Testade under gårdagen. Varken rank eller upplåsta vapen tillåtna, fruktansvärt trist server att spela på.

Hur menar du nu? Det är en helt standard officiell server.

Vet inte vad som hände sist, allt var som vanligt när jag testade nu.

Jag hade det problemet i förrgår, provade igen igår och allt var som vanligt. Gillar servern, spelar antingen där eller på webhallens servrar.

Medlem

Webhallens servrar och FZ/PCG-server <3

Medlem

Har sökt på nätet, högt och lågt, och det är inte lätt att hitta svar i whine-djungeln. Därför vänder jag mig hit.
Jag får vansinniga rubberband-fenomen när jag kör Bf4, ni ovan här som spelat flera matcher på webhallen och fz, har ni gjort något speciellt? Eller bara vänta på patcher?
Min dator är några månad gammal bara, asus g750jx, allt annat flyter på bra, men bf4 är ospelbart.

Medlem

Halloj! Jag var tvungen att ta bort Flood, Locker och Shanghai eftersom det är ett känt fel att dessa kartor får servrar att krascha och det är så jäkla trist. Vet att de jobbar hårt med att få dessa att fungera. Det kom en serverpatch idag men det stod inget om dessa två kartor i notes. Surt som fan eftersom Flood är sjukt rolig karta.

Kebbe, det var en bugg som försvann efter en omstart. Det blir så ibland om servern kraschar. Nu har den varit uppe i ett två dagar utan krasch så det hjälpte att ta bort kartorna ur maplisten. Lägger tillbaka så snabbt vi vet att de fungerar igen. Hojta gärna till om det är någon karta ni tycker är tråkig/rolig så tar vi bort eller lägger till. Flood vill ju ha tillbaka så snabbt det går. Takstriderna är grymma på den kartan.

Medlem

Holmann, om du pmar ditt originid eller ip och dag så kan jag kolla serverlogg och se vad det är som inte fungerar. Vet att punkbuster är jäkligt ostabil på alla servrar. Vi har haft många som kört commander så det är inget allmänt problem.

Medlem
Skrivet av Paska:

Halloj! Jag var tvungen att ta bort Flood, Locker och Shanghai eftersom det är ett känt fel att dessa kartor får servrar att krascha och det är så jäkla trist. Vet att de jobbar hårt med att få dessa att fungera. Det kom en serverpatch idag men det stod inget om dessa två kartor i notes. Surt som fan eftersom Flood är sjukt rolig karta.

Kebbe, det var en bugg som försvann efter en omstart. Det blir så ibland om servern kraschar. Nu har den varit uppe i ett två dagar utan krasch så det hjälpte att ta bort kartorna ur maplisten. Lägger tillbaka så snabbt vi vet att de fungerar igen. Hojta gärna till om det är någon karta ni tycker är tråkig/rolig så tar vi bort eller lägger till. Flood vill ju ha tillbaka så snabbt det går. Takstriderna är grymma på den kartan.

Tycker det är bra att ni tog bort dem. Spelade Paracel Stormpå en annan server igår och "halva" servern kraschade när båten åkte in i stranden, det vill säga hälften av spelarna blev utslängda. Det är smått irriterande, även om jag fick vara kvar.

Det jag hoppas att de fixar snart är ljudbuggen, den är det som irriterar mig mest just nu. På de kartor den dyker upp vägrar jag i stort sett spela som fotsoldat, känns helt fel utan ljud.

Medlem

Hade kunnat vara skoj om det var harcore, ogillar normal otroligt mycket

Medlem

Vore väldigt bra om ni tog bort fast vehicle respawn Som det är nu så tjänar man inget på att döda deras fordon då de bara dyker upp igen efter några sek

Medlem

Jag håller med, ska kolla om vi inte kan ändra det utan att vi förlorar "normal" status.

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Vore väldigt bra om ni tog bort fast vehicle respawn Som det är nu så tjänar man inget på att döda deras fordon då de bara dyker upp igen efter några sek

Det är fixat nu.

Medlem

Vad känner folk för Golmud Railway? Personligen tycker jag den är rätt trist och tycker det verkar droppa lite folk under den kartan. Kanske värt att ta bort ifrån listan och kasta in shanghai istället?

Medlem
Skrivet av Paska:
Skrivet av LyktstolpeN:

Vore väldigt bra om ni tog bort fast vehicle respawn Som det är nu så tjänar man inget på att döda deras fordon då de bara dyker upp igen efter några sek

Det är fixat nu.

Tackar Angående railway kan den vara lite halvtrist ibland då man får 25 miljoner pansarvagnar mot sig, men den har sina stunder ibland och får gärna vara kvar då striderna runt A,B och C flaggorna kan vara roliga.

Shangai kraschar väl mycket fortfarande? Eller är det bara för mig?

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:
Skrivet av Paska:
Skrivet av LyktstolpeN:

Vore väldigt bra om ni tog bort fast vehicle respawn Som det är nu så tjänar man inget på att döda deras fordon då de bara dyker upp igen efter några sek

Det är fixat nu.

Tackar Angående railway kan den vara lite halvtrist ibland då man får 25 miljoner pansarvagnar mot sig, men den har sina stunder ibland och får gärna vara kvar då striderna runt A,B och C flaggorna kan vara roliga.

Shangai kraschar väl mycket fortfarande? Eller är det bara för mig?

Jag gillar järnvägen mest för att folk brukar bli sura och anklaga en för att fuska när man gömmer luftvärnskanonvagnen bakom en kulle och plockar flygfän.

Inaktiv

Jag tycker ni kan peta Railway och lägga in Shanghai och Flood.

Medlem
Skrivet av Paska:

Vad känner folk för Golmud Railway? Personligen tycker jag den är rätt trist och tycker det verkar droppa lite folk under den kartan. Kanske värt att ta bort ifrån listan och kasta in shanghai istället?

Nej, ta inte bort den! En av de bättre banorna om man får lust att leka med fordon

Medlem

Flood ligger redan i cycle, Shanghai gör dock inte det. Kanske är så att Shanghai fortfarande får servern att krascha, vi avvaktar tills efter patchen idag och kollar runt lite om andra har släng på den igen. Servern har inte kraschat sedan jag tog bort den och uppdateringen kom så man vill ju inte jinxa något Värre är det dock när man slängt på en xpboost och klienten kraschar.... Någon som har koll på om statsen ändå reggas?

Medlem

Coolt, då är det folk som diggar tågbanan, då låter vi den ligga tycker jag.

Medlem

Jag funderar lite på om vi ska lägga på agressive reserved slots på. Så slipper folk sitta i kö, sist jag kollade var det ungefär 30% norrmän 10% andra nationaliteter och 60% svenskar som spelar på servern när jag kollar listorna. Vad säger ni? Ska vi börja använda listan mera?

Inaktiv

Är servern nere för tillfället eller är det bara ingen inne som lirar?

Medlem

Nix, den har varit uppe och det har varit folk inne. Efter ddosattacken på bf4 nätet så kraschade den och den fick den där statsbuggen. Startade om nyss så det ska vara grönt nu igen.

Medlem

Har för mig jag satte den som favorit men kan inte hitta den följer jag länken i första inlägget hittar jag en USA server bara och inget annat.

Medlem
Skrivet av Corax:

Har för mig jag satte den som favorit men kan inte hitta den följer jag länken i första inlägget hittar jag en USA server bara och inget annat.

Samma här. Det kan ju inte stämma, eller?


signatur

/MJ

1
Skriv svar