Konfliktfyllda bilder från Infamous: Second Son
Texturerna ser icke ut som next gen
Måste säga att jag håller med. Speciellt betongtexturen på sista bilden är verkligen dålig.
Men de skarpaste texturerna (t.ex. karaktärsmodellernas) var det inget fel på - problemet är bara att de verkar blanda upplösningar lite väl friskt.
Texturerna ser icke ut som next gen
Tur att man kan göra annat än att sitta och glo in i en betongvägg i spelet då.
Så enligt dig kan man ha ps1 grafik på betongväggar? För ingen glor ju på väggarna...
Ingen glor heller på marken, låt oss lägga nintendo64 grafik på dem när vi ändå håller på.
Lorem ipsum dolor sit amet
Texturerna ser icke ut som next gen
Tur att man kan göra annat än att sitta och glo in i en betongvägg i spelet då.
Så enligt dig kan man ha ps1 grafik på betongväggar? För ingen glor ju på väggarna...
Ingen glor heller på marken, låt oss lägga nintendo64 grafik på dem när vi ändå håller på.
Precis, ingen glor på väggarna förutom de som är tekniknördar. Blamear inte dig, för är själv likadan men kan acceptera det förutom när det är extremt. Gameplayet är det som gör spelet. Är sedan någon textur mindre upplöst än någon annan är det inte hela världen.
Sedan beror det på vad det är för spel. Pratar vi FPS så behöver det inte heller vara högupplöst överallt trots att det är den speltypen med "högst krav" på upplösning.
Två bra spel att ha som exempel att jämföra mellan är Skyrim och Metro. Skyrims texturer har tex lägre upplösning i mångt och mycket eftersom du är på öppnare ytor. I Metro är du ofta upptryckt mot väggar och därav blir det viktigare med högre upplösning.