Konfliktfyllda bilder från Infamous: Second Son

Robot
Konfliktfyllda bilder från Infamous: Second Son
Medlem
Konfliktfyllda bilder från Infamous: Second Son

Texturerna ser icke ut som next gen


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Neon verkar ballt!

Medlem

Jag hade roligt med de två första och detta ser minst lika bra ut!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Texturerna ser icke ut som next gen

Måste säga att jag håller med. Speciellt betongtexturen på sista bilden är verkligen dålig.

Men de skarpaste texturerna (t.ex. karaktärsmodellernas) var det inget fel på - problemet är bara att de verkar blanda upplösningar lite väl friskt.

Skrivet av Kleptoman:

Texturerna ser icke ut som next gen

Tur att man kan göra annat än att sitta och glo in i en betongvägg i spelet då.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:
Skrivet av Kleptoman:

Texturerna ser icke ut som next gen

Tur att man kan göra annat än att sitta och glo in i en betongvägg i spelet då.

Så enligt dig kan man ha ps1 grafik på betongväggar? För ingen glor ju på väggarna...
Ingen glor heller på marken, låt oss lägga nintendo64 grafik på dem när vi ändå håller på.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av hoppalängdhopp:
Skrivet av Kleptoman:

Texturerna ser icke ut som next gen

Tur att man kan göra annat än att sitta och glo in i en betongvägg i spelet då.

Så enligt dig kan man ha ps1 grafik på betongväggar? För ingen glor ju på väggarna...
Ingen glor heller på marken, låt oss lägga nintendo64 grafik på dem när vi ändå håller på.

Precis, ingen glor på väggarna förutom de som är tekniknördar. Blamear inte dig, för är själv likadan men kan acceptera det förutom när det är extremt. Gameplayet är det som gör spelet. Är sedan någon textur mindre upplöst än någon annan är det inte hela världen.

Sedan beror det på vad det är för spel. Pratar vi FPS så behöver det inte heller vara högupplöst överallt trots att det är den speltypen med "högst krav" på upplösning.

Två bra spel att ha som exempel att jämföra mellan är Skyrim och Metro. Skyrims texturer har tex lägre upplösning i mångt och mycket eftersom du är på öppnare ytor. I Metro är du ofta upptryckt mot väggar och därav blir det viktigare med högre upplösning.

Medlem

Jag blev fett peppad av trailern, som trots att jag inte själv spelat de föregående spelen lyckades framställa Second Son som tämligen intressant. Faktiskt en av de få next-gen titlar jag överhuvudtaget är intresserad utav förutom The Division.

Medlem

Gillade de tidigare infamous spelen, ser fram emot denna

1
Skriv svar