Xbox One – inget stöd för 3D-filmer vid släppet

Medlem

Synd att många här dömmer ut 3d-filmer bara för de haft en dålig upplevelse på bio. 3D hemma är betydligt bättre än på bio. På bio är det ofta suddigt värre och massa crosstalk. Finns inte ett spår av det på min Panasonic plasma eller min Benq projektor.

Märkligt att MS inte har stöd för det från start. Tror knappt det säljs vanliga blurayspelare utan 3d-stöd idag.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

~50% lägre prestanda än PlayStation 4?

Ja det där går ju inte att patcha in senare

Inaktiv

Tycker bara det kommer mer och mer negativa saker om båda konsolerna, jävligt skum marknadsföring? De kan väl lägga alla kort på bordet dag ett?

Får se nästa år om jag köper någon av dessa "nextgen"-konsoler öht. Känns ungefär som när Wii:n kom. Nintendo sa att det var en ny konsol men i själva verket var det bara en Gamecube med ny kontroll. Verkar vara samma skit som förut med dessa konsoler också.

Köpa dem för 4-5000:- och betala 600:- per spel. Sen betala ännu mer för att "få" spela online... jag vet inte hur mycket det lockar mig alltså.

Medlem
Skrivet av Segas:

Sällan är en film skapad för 3D och allt annat som är renderat efteråt blir bara skräp ändå. Har ännu inte sett en film på bio där 3D effekten gör något annat än kliar på näsan med plastiga glasögon.

De flesta filmer får 3d-effekten ditlagd i post. Sällan en hel film filmas i 3d. Så att säga att det är dåligt bara för att det läggs på efteråt är fel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Gått på ca 5st 3D-filmer och det gör jag inte igen! skärpan runtomkring är horribel, fruktansvärt att kolla på!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Gått på ca 5st 3D-filmer och det gör jag inte igen! skärpan runtomkring är horribel, fruktansvärt att kolla på!

Ja på bio är det ganska uselt. Som sagt mycket bättre hemma

Medlem

Det är många som inte kan se 3d på grund av skelögdhet och andra defekter på synen. Sedan finns det många som är rädda för 3d och tror att det är skadligt.
Vi andra avnjuter gärna det med andakt. Att se Gravity till exempel skulle ju inte vara samma sak i 2d.

Medlem

Är det bara jag som känner att Xbone känns oplanerad.. eller mer rushad ..jämfört med ps4? xd


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Zappa:

Synd att många här dömmer ut 3d-filmer bara för de haft en dålig upplevelse på bio. 3D hemma är betydligt bättre än på bio. På bio är det ofta suddigt värre och massa crosstalk. Finns inte ett spår av det på min Panasonic plasma eller min Benq projektor.

Märkligt att MS inte har stöd för det från start. Tror knappt det säljs vanliga blurayspelare utan 3d-stöd idag.

Exakt! 3D hemma på en bra tv är så sjukt mkt bättre än det lågupplösta suddiga skräpet på bio.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

"Microsoft funderar på att lägga till detta efteråt."

Precis som DRM som kommer Q4 2014

Medlem

Varför hittar jag den här nyheten på feber och inte här?
http://feber.se/spel/art/286460/inget_std_fr_bluray_i_3d_p_ps...
Var det någon som fick vällingen i fel strupe nu?

12
Skriv svar