Få röstkommandon till PS4 vid lanseringen

Robot
Få röstkommandon till PS4 vid lanseringen
Medlem
Få röstkommandon till PS4 vid lanseringen

jag vill spela med konsolen inte prata med den.

Medlem
Skrivet av Chippen838:

jag vill spela med konsolen inte prata med den.

Konsolen kanske vill prata med dig innan ni "spelar"

Medlem
Skrivet av pillveke:
Skrivet av Chippen838:

jag vill spela med konsolen inte prata med den.

Konsolen kanske vill prata med dig innan ni "spelar"

Man skall alltid se till att ha ett "safeword" om man "spelar" hårdhänt.

Medlem
Skrivet av pillveke:
Skrivet av Chippen838:

jag vill spela med konsolen inte prata med den.

Konsolen kanske vill prata med dig innan ni "spelar"

Medlem

Var det bara jag som läste "få" som "mottaga"?

Medlem

Är det bara jag som stör mig på att vid varje PS4 nyhet på FZ så har dom lagt in en länk till "33 lanseringstitlar till Playstation 4" En lista som inte stämmer till 100%

Medlem

Det var ju inge bra.
Jag ska ta upp det här med min telefon och se vad han tycker om att införskaffa en PS4.
Om det är okay för min honom så borde min brödrost och vattenkokare inte ha något problem med att PS4:an är lite tyst av sig den första tiden...

Medlem

Ni kanske bör byta ut 'få' i titeln? Jag tolkade det som "Ni får röstkommandon..." istället för få som i några.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

HUVUDSAKEN ÄR ATT DET FUNGERAR:up:

Medlem

Få Bluray och moderkort vid lanseringen, resten utav konsollen inkl spel kommer senare.

Känns helt plötsligt som PC är det enda säkra kortet att spela om man vill ha utrustning som faktiskt lever upp till 2a eller till och med 3e generationen.

Konsollerna är halvfärdiga, ogenomtänkta och sönderstressande.

Kanske dessa har något att erbjuda om kanske 1 år när spelproducenterna lärt sig hårdvara och kan optimera därefter.

Jämför gärna Xbox 360s spel som kom vid lanseringen, och spel som slutproduceras nu, det är som natt och dag.

Dock har jag ingen större lust att köpa hårdvara och agera testpilot för att spelbolagen och hårdvaruproducenter är giriga och tafatta och tycker att vi skall vara glada som "får" köpa deras dumburkar.

Varför buggtesta och färdigställa något när du kan patcha det till förbannelse eller sälja och skylla allt på hand havandefel utav konsumenten. Framförallt på ett "kravodlat" spel eller kickstarter där det räcker att ha en vision precis som IT enron eller framfab, och faktiskt inte behöva visa upp en färdig produkt..

Med skånsk dialekt:

"Pej ess fyjra, tändi nu och legg po Batmann Originns, och dra nejd på flabben, höj int denn..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Luftman:

Var det bara jag som läste "få" som "mottaga"?

Skrivet av Stag:

Ni kanske bör byta ut 'få' i titeln? Jag tolkade det som "Ni får röstkommandon..." istället för få som i några.

Samma här. Tyvärr en väldigt olycklig titelformulering.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Luftman:

Var det bara jag som läste "få" som "mottaga"?

Skrivet av Stag:

Ni kanske bör byta ut 'få' i titeln? Jag tolkade det som "Ni får röstkommandon..." istället för få som i några.

Samma här. Tyvärr en väldigt olycklig titelformulering.

Jag känner samma sak men jag tror att jag överlever


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

ZF
Medlem
Skrivet av Zpartan:

Få Bluray och moderkort vid lanseringen, resten utav konsollen inkl spel kommer senare.

Känns helt plötsligt som PC är det enda säkra kortet att spela om man vill ha utrustning som faktiskt lever upp till 2a eller till och med 3e generationen.

Konsollerna är halvfärdiga, ogenomtänkta och sönderstressande.

Kanske dessa har något att erbjuda om kanske 1 år när spelproducenterna lärt sig hårdvara och kan optimera därefter.

Jämför gärna Xbox 360s spel som kom vid lanseringen, och spel som slutproduceras nu, det är som natt och dag.

Dock har jag ingen större lust att köpa hårdvara och agera testpilot för att spelbolagen och hårdvaruproducenter är giriga och tafatta och tycker att vi skall vara glada som "får" köpa deras dumburkar.

Varför buggtesta och färdigställa något när du kan patcha det till förbannelse eller sälja och skylla allt på hand havandefel utav konsumenten. Framförallt på ett "kravodlat" spel eller kickstarter där det räcker att ha en vision precis som IT enron eller framfab, och faktiskt inte behöva visa upp en färdig produkt..

efter 50 år har fortfarande ingen lärt sig att optimera spel till min PC, så bara ett års väntan för optimerade konsollspel låter ju toppen jämförelsevis.

uppdateringar trodde jag i min enfald var positivt, men jag ska genast avaktivera det i min burk vars dagliga inmundigande av all denna skadliga kod snittar 10MB antagligen.

Medlem

Ingen nextgen utan röstkommandon!

Medlem

Ena snorisen sitter o spelar, andra snorisen springer förbi i all hast o utbrister "PLAYSTATION OFF"

Medlem
Skrivet av Luftman:

Var det bara jag som läste "få" som "mottaga"?

Skrivet av Stag:

Ni kanske bör byta ut 'få' i titeln? Jag tolkade det som "Ni får röstkommandon..." istället för få som i några.

För dem som uppenbarligen har problem med att läsa formell, journalistisk Svenska så betyder " FÅ röst kommandon till PS4 vid lanseringen" = " Något/Några enstaka röstkommando endast tillgängligt vid lansering."
Hur FÅR man ett röstkommando annars? Att någon skickar en personlig, ja bokstavligen order (som i Befäl beordrar, tihi) via oralt uttalande på releasedagen?

Jag vill inte leka duktig, men jag fick ju A i Sv. i plugget och förstod utan någon form av missuppfattning att det saknades en större funktion med röstkommandon endast genom att läsa Titeln på denna artikel.

Begåvningsreserven finns inte bara bland kriminella, knarkare och rånare... Finns även här bland spel-eliten på FZ ser jag. Löjligt hur många som stör sig på ett formellare ordval till Titeln, vad skulle han hellre ha valt ?; vore de bättre med? " TYP INGA KOMMANDON UNGEFÄR TILL KRING RELEASEN LIKSOM ANG. PS4?"
Hade ni finniga joltdrickare förstått då? Menar inget kränkande.

MVH

Medlem

Varför jag tar mig tiden och skrev inlägget till svar, är för att jag är en hängiven FZ-supporter, kriminell och knarkare samt student och har en hel del heta åsikter men JAG förstod medans ni duktiga folk bara klagar trots ni verkar förstått innehållet i efterhand..?? Ni var tvungen att kommentera lite snäsigt om hur dålig SV. författaren till artikeln besitter?... Kasta inte sten i glashus

Medlem

Avskyr röststyrning. Det fungerar aldrig bra + att man känner sig som en idiot när man pratar med en pryl. Kommer aldrig använda det.

Medlem
Skrivet av zumo:
Skrivet av Luftman:

Var det bara jag som läste "få" som "mottaga"?

Skrivet av Stag:

Ni kanske bör byta ut 'få' i titeln? Jag tolkade det som "Ni får röstkommandon..." istället för få som i några.

För dem som uppenbarligen har problem med att läsa formell, journalistisk Svenska så betyder " FÅ röst kommandon till PS4 vid lanseringen" = " Något/Några enstaka röstkommando endast tillgängligt vid lansering."
Hur FÅR man ett röstkommando annars? Att någon skickar en personlig, ja bokstavligen order (som i Befäl beordrar, tihi) via oralt uttalande på releasedagen?

Jag vill inte leka duktig, men jag fick ju A i Sv. i plugget och förstod utan någon form av missuppfattning att det saknades en större funktion med röstkommandon endast genom att läsa Titeln på denna artikel.

Begåvningsreserven finns inte bara bland kriminella, knarkare och rånare... Finns även här bland spel-eliten på FZ ser jag. Löjligt hur många som stör sig på ett formellare ordval till Titeln, vad skulle han hellre ha valt ?; vore de bättre med? " TYP INGA KOMMANDON UNGEFÄR TILL KRING RELEASEN LIKSOM ANG. PS4?"
Hade ni finniga joltdrickare förstått då? Menar inget kränkande.

MVH

Jag har haft högsta betyg i alla svenska-kurser jag har läst, och läser nu kommunikation på högskolenivå. Du leker duktig varisig du vill eller ej, och sluta med det.

Att du kallar mig finnig joltdrickare tänker jag inte ens svara på. Det är så jäkla lågt, omoget och patetiskt så det finns inte.

Det vi säger är att man lätt kan missförstå, då alla inte sitter och gör en analys på en rubrik som du gör. Om du inte har märkt än att alla rubriker inte är 100% korrekt och formell svenska så ifrågasätter jag ditt A litegrann. Kort sagt är det väldigt lätt att missförstå.

Edit: Orkar inte ens skriva ett meningsfullt inlägg längre än såhär då man alltid bara får slagord tillbaka ändå. Inlägg anmält.

Ha en bra dag.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av zumo:
Skrivet av Luftman:

Var det bara jag som läste "få" som "mottaga"?

Skrivet av Stag:

Ni kanske bör byta ut 'få' i titeln? Jag tolkade det som "Ni får röstkommandon..." istället för få som i några.

För dem som uppenbarligen har problem med att läsa formell, journalistisk Svenska så betyder " FÅ röst kommandon till PS4 vid lanseringen" = " Något/Några enstaka röstkommando endast tillgängligt vid lansering."
Hur FÅR man ett röstkommando annars? Att någon skickar en personlig, ja bokstavligen order (som i Befäl beordrar, tihi) via oralt uttalande på releasedagen?

Jag vill inte leka duktig, men jag fick ju A i Sv. i plugget och förstod utan någon form av missuppfattning att det saknades en större funktion med röstkommandon endast genom att läsa Titeln på denna artikel.

Begåvningsreserven finns inte bara bland kriminella, knarkare och rånare... Finns även här bland spel-eliten på FZ ser jag. Löjligt hur många som stör sig på ett formellare ordval till Titeln, vad skulle han hellre ha valt ?; vore de bättre med? " TYP INGA KOMMANDON UNGEFÄR TILL KRING RELEASEN LIKSOM ANG. PS4?"
Hade ni finniga joltdrickare förstått då? Menar inget kränkande.

MVH

Jag har haft högsta betyg i alla svenska-kurser jag har läst, och läser nu kommunikation på högskolenivå. Du leker duktig varisig du vill eller ej, och sluta med det.

Att du kallar mig finnig joltdrickare tänker jag inte ens svara på. Det är så jäkla lågt, omoget och patetiskt så det finns inte.

Det vi säger är att man lätt kan missförstå, då alla inte sitter och gör en analys på en rubrik som du gör. Om du inte har märkt än att alla rubriker inte är 100% korrekt och formell svenska så ifrågasätter jag ditt A litegrann. Kort sagt är det väldigt lätt att missförstå.

Edit: Orkar inte ens skriva ett meningsfullt inlägg längre än såhär då man alltid bara får slagord tillbaka ändå. Inlägg anmält.

Ha en bra dag.

Tack för att du svarade, var på vippen själv.

"zumo" du kastar en ganska rejäl stenbumling i glashus med ett inlägg av det där slaget. Att du fick 'A' I svenska i plugget säger antingen att du är 60+ år gammal, eller så är du betydligt yngre. Jag gissar på det senare. Din svensklärare verkar dessutom tyvärr inte lärt dig att man aldrig skriver "MVH" på det där sättet, då det bara framstår som slarvigt. Orkar man inte skriva ut en hälsning så är den inte mycket värd.

Även jag hade toppbetyg i svenska. MVG på min tid i gymnasiet, men 5:a innan det. Det enda vi ville poängtera var att titeln lätt kunde tolkas fel.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Med skånsk dialekt:

"Pej ess fyjra, tändi nu och legg po Batmann Originns, och dra nejd på flabben, höj int denn..."

Underbart!!

ZF
Medlem

jag som aldrig ens sippat på en Jolt..

hur står den sig mot tex Pepsi?

1
Skriv svar