Senaste GeForce Experience körde sönder Windows. Två gånger. *Löst*

Medlem
Senaste GeForce Experience körde sönder Windows. Två gånger. *Löst*

Hallå alla.

Installerade den nya versionen av GeForce Experience igår kväll då den innehöll en trave förbättringar till Shadowplay.

Kom cirka fem sekunder in innan hela GE hängde sig, vilket i sin tur ledde till att Windows buggade ur helt. Kort sagt verkar det som att när uppdateringen misslyckades så rullade datorn tillbaka. Går jag exempelvis in i min Steam-folder finns inte ens mappen Steamapps. Massor med andra filer saknas. Program har försvunnit/avinstallerats. Registret visar mängder med fel, t.ex saknade .dll-filer.

ALLT som var placerat på skrivbordet är borttaget. Windows 8's startmeny är tömd på nästan alla genväger. Start8 har försvunnit helt.

Jag försöker installera om Windows med valet "Keep nothing", men får då "Windows 8 installation has failed".

Kort sagt, undvik den uppdateringen, och om du har några tips på hur jag kan lösa detta, tipsa gärna..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Kort sagt, undvik den uppdateringen, och om du har några tips på hur jag kan lösa detta, tipsa gärna..

Funkade klockrent för mig. Fixade t o m inspelningsbuggen där den tidigare vägrade spela in slumpmässigt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Formatera hårddisken först, innan du går vidare till nästa steg av installationen.

Medlem

Problemet var att jag inte kunde det. Inte med installationen startad innifrån Windows.

Gick via UEFI-BIOS först, men hittade då inte boot priority, såklart. När jag efter att polletten trillat ner gick jag istället inte i boot menu och kunde då komma åt den "fullständiga" installern. Windows är nu ominstallerat på en ny-Raidad och nyformaterad partition.

Ska se om det funkar nu med GE. Återkommer.

Edit: Nu fungerade uppdateringen. Kan inte bekräfta det då jag inte har några logar, men det verkar som att Stardock Start8 var anledningen till krashen. Har ni Start8 installerat, installera inte nya GE.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Waaaa.... Fan vad läskigt o.O
Ska nog verkligen ta och vara mer försiktig med GE i fortsättningen.
Har ingen nytta av ShadowPlay ändå eftersom jag inte har ett 600+ kort.

Medlem

Verkar som att problemet kom ifrån kombinationen Start8 och GE. Nu har jag inte Start8 och det fungerar utmärkt. I båda de andra fallen hade jag det, och det gick sönder.

Varför det skulle vara så vet jag däremot inte. Nu fungerar det iallafall som det ska.

Det ger dock inte tillbaka en massa programmeringsfiler jag gjort under dagen och inte hunnit göra backup på, samt 3D-modeller på en Bentley Continental och lite annat.. Känns surt att behöva göra om en massa.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar