EA visar upp nästa generationens spel

Robot
Medlem
EA visar upp nästa generationens spel
Citat:

EA visar upp nästa generationens spel

EA visar upp sina mest mjölkade spelserier.*

Medlem

And the trolling has already begun!

Geeks Gaming
Skrivet av Xzander:
Citat:

EA visar upp nästa generationens spel

EA visar upp sina mest mjölkade spelserier.*

Ser i alla fall mer ut som nextgen än alla andra företag

Medlem

Så trött på "next gen" snacket

Medlem

Kan de inte fixa de nuvarande spelen först??

Medlem
Skrivet av Oneone:

Så trött på "next gen" snacket

Jag älskar det. Känns som ett laddat ord och människor beskriver vackra saker och kommer med positiva samtalsämnen i sammanhang av nextgen*. Men jag håller med. Börjar nå p12:orna att kalla allt nextgen så fort det är ett spel som kommer 2014 osv. Hörde en kille säga att ett texture pack till minecraft var nextgen för att det var fina färget. Och så tar idioten upp en diskution och försöker vinna över mig :S

Medlem
Skrivet av Xzander:
Citat:

EA visar upp nästa generationens spel

EA visar upp sina mest mjölkade spelserier.*

wow... de var genomtänkt... du menar alltså att de ska sluta göra uppföljare till spel som folk köper dagen då de släpps... verkar som en bra affärside!

Medlem
Skrivet av Xzander:
Citat:

EA visar upp nästa generationens spel

EA visar upp sina mest mjölkade spelserier.*

seriöst, möjlkade? Vad betyder ordet för dig egentligen? Jag anser att man mjölkar om man rider på ett spels populäritet och släpper sämre spel och hoppas namnet säljer. Visst har de såna spel, men Fifa, NHL, Madden och BF är ju inte dåliga serier. Det är ju bra spel varje år även om de är snarlika.

Eller?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Will run in 15fps in 640x480 on Xbone!

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Xzander:
Citat:

EA visar upp nästa generationens spel

EA visar upp sina mest mjölkade spelserier.*

seriöst, möjlkade? Vad betyder ordet för dig egentligen? Jag anser att man mjölkar om man rider på ett spels populäritet och släpper sämre spel och hoppas namnet säljer. Visst har de såna spel, men Fifa, NHL, Madden och BF är ju inte dåliga serier. Det är ju bra spel varje år även om de är snarlika.

Eller?

Min kommentar är lite väl dryg kanske, men jag kunde bara inte låta bli.

Med det sagt känner jag fortfarande att om man ska släppa en video som för företaget i fråga ska representera "nästa generation", vore inte något nytt, fräscht och innovativt på sin plats? Självklart vill de vissa upp sina flaggskepp, men i detta fallet var det ENDAST deras mest kända och därför mest inkomstbringande titlar, något man ändå har sett flera år i rad nu, med endast små, små förändringar med varje släpp. Det imponerar inte alls på mig, snarare målar EA upp en bild av sig själva som ett riktigt konservativt och tråkigt storföretag som inte vågar göra några större innovativa satsningar.

Men det är bara min åsikt. Och tydligen väcker den starka känslor.

Skrivet av wallde:
Skrivet av Xzander:
Citat:

EA visar upp nästa generationens spel

EA visar upp sina mest mjölkade spelserier.*

wow... de var genomtänkt... du menar alltså att de ska sluta göra uppföljare till spel som folk köper dagen då de släpps... verkar som en bra affärside!

Läs ovan.

Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Xzander:
Citat:

EA visar upp nästa generationens spel

EA visar upp sina mest mjölkade spelserier.*

Ser i alla fall mer ut som nextgen än alla andra företag

Det får stå för dig, kan nog inte riktigt hålla med. Och sen kan jag ju tycka att next gen borde innebära lite mer än bara utseende. Eller?

Medlem
Skrivet av Oneone:

Så trött på "next gen" snacket

Jag med, finns inget "next gen" med de nya konsolerna. Kolla på den mycket högre stående PCn, där lägger man ribban.

Medlem

När 360 och PS3 släpptes, var PCn bättre redan då? Alltså, pratades det lika mycket om att "PC är bäst"?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Oneone:

Så trött på "next gen" snacket

Inget som säger att next gen måste vara snyggare och bättre bara för att folk säger next gen. Det är ju nästa generations konsoler inget mera. PS5 och Xbox TWO kommer också vara next gen när dom blir aktuella om 5-10 år. Finns inget som heter next gen grafik, next gen texturer och bla bla

Inaktiv

Nästa generations spelkonsoler med grafik från år 2007.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

När 360 och PS3 släpptes, var PCn bättre redan då? Alltså, pratades det lika mycket om att "PC är bäst"?

PC:n har alltid varit bäst!
Innan konsollerna uppfanns så jämförde vi den mot den smutsiga skrivmaskinen och gottade oss i våra mycket snyggare teckensnitt...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Pretorian24:

När 360 och PS3 släpptes, var PCn bättre redan då? Alltså, pratades det lika mycket om att "PC är bäst"?

PC:n har alltid varit bäst!
Innan konsollerna uppfanns så jämförde vi den mot den smutsiga skrivmaskinen och gottade oss i våra mycket snyggare teckensnitt...

Bäst och dyrast, mhm...

Därför jag kör på konsol är för de exklusiva titlarna och för att det är "lika för alla".

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

När 360 och PS3 släpptes, var PCn bättre redan då? Alltså, pratades det lika mycket om att "PC är bäst"?

Det gjordes till viss del men skillnaden var att det upplevda och faktiska grafiska hoppet från den tidigare generationen till nästa var större då. PS3 har ju ändå imponerat en del med exklusiva spel, måhända inte i nivå med PC alla gånger men fortfarande imponerande.

Sedan ska man också komma ihåg att majoriteten av PC-spelare inte har monstersystem utan sitter och spelar på medium eller däromkring vilket rimligtvis motsvarar det konsolerna är kapabla till, i alla fall inom ett år eller tre.

Så snacket om att PC är bäst är väl inte direkt nytt men jag märker av det mer här på FZ. Den hela sanningen är att de bästa (läs: bättre) datorerna kan prestera mer än konsolerna men knappast majoriteten av dem som finns i var mans hem. Det räcker med att kolla på en PC från 2005-2006, vad klarar de av idag i förhållande till en 360/ps3? Är de så mycket bättre än konsolerna?

Medlem
Skrivet av fanboyen:

...Det räcker med att kolla på en PC från 2005-2006, vad klarar de av idag i förhållande till en 360/ps3? Är de så mycket bättre än konsolerna?

Körs på hårdvara från 2006...

Så dem bättre datorerna var redan då långt före, men visst 360/ps3 kan man säga var ändå rätt hyfsat nära dåtidens datorer i prestanda allmänt sätt. Kommande next-gen konsoler däremot kommer ju redan när dem släpps vara typ 3år efter.

Dvs om några år när det väl har hunnit släppas en hyfsad mängd spel till xbox1/ps4 kommer ju en billig halvbra lapptop prestera markant bättre. Och skillnaden mellan "nextgen" konsoler och mid/high-end datorer då kommer ju vara lika stor som den är mellan nuvarande konsoler och datorer.

Inaktiv

Nästa generationens konsolspel... i 20-30 FPS.

Medlem

Next Gen som redan ligger efter

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Körs på hårdvara från 2006...

https://www.youtube.com/embed/shZzYkpl5Nk

Så dem bättre datorerna var redan då långt före, men visst 360/ps3 kan man säga var ändå rätt hyfsat nära dåtidens datorer i prestanda allmänt sätt. Kommande next-gen konsoler däremot kommer ju redan när dem släpps vara typ 3år efter.

Dvs om några år när det väl har hunnit släppas en hyfsad mängd spel till xbox1/ps4 kommer ju en billig halvbra lapptop prestera markant bättre. Och skillnaden mellan "nextgen" konsoler och mid/high-end datorer då kommer ju vara lika stor som den är mellan nuvarande konsoler och datorer.

Som fan läser bibeln. Det är inte förvånansvärt eller imponerande att ett grafikkort som kostade lika mycket som ett PS3 vid samma tidpunkt (som dessutom var hutlöst dyrt för en konsol) ligger till grund för en dator som presterar långt bättre.

Dessutom var det inte prestationen vid ett givet tillfälle jag talade om utan snarare staying power. Ett GTX 8800 funkar fortfarande att använda men kryp en tusenlapp eller tre neråt så lär de flesta datorer stå på knäna efter så här lång tid (utan uppgraderingar). Gissningsvis för att PC som ekosystem har en kontinuerligt löpande förändringsgrad som gör att program och operativsystem efter ett antal år parasiterar på potentialen i hårdvaran, i kombination med dålig optimering från utvecklares sida.

Jag tycker att det är löjligt att ständigt jämföra konsoler med de bästa datorerna istället för att ta det som är standard och genomsnitt. Det verkar vara något som är specifikt för spelbranschen, kanske även mobiler. "Android-enheter är bättre än iOS-enheter". Med Android har du alltifrån totala skräptelefoner till prestandamonster som släpps under samma period. Apple å andra sidan släpper enheter med en högre lägstanivå och en (kan debatteras) lägre högstanivå vid släpp.

Det är lite så jag ser på PC och konsol också. Påstår du att genomsnittsdatorn från 2005-2006 skulle prestera lika bra vid spel som ett PS3 eller 360 idag? Att ett forntida monster med 8800GTX kan spela aktuella spel hyfsat är väl inte så konstigt.

EDIT: såg att även CPU:n använd i videon du länkade kostade över $800 vid släpp 2007. Låter som något för Svensson det.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Så trött på "next gen" snacket

"Next gen" är ett begrepp man sondmatar konsolspelarna med. I PC-världen sker utvecklingen successivt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Nästa generation? Battlefield 4 är nuvarande generation skulle jag vilja säga.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Pretorian24:

När 360 och PS3 släpptes, var PCn bättre redan då? Alltså, pratades det lika mycket om att "PC är bäst"?

Det gjordes till viss del men skillnaden var att det upplevda och faktiska grafiska hoppet från den tidigare generationen till nästa var större då. PS3 har ju ändå imponerat en del med exklusiva spel, måhända inte i nivå med PC alla gånger men fortfarande imponerande.

Sedan ska man också komma ihåg att majoriteten av PC-spelare inte har monstersystem utan sitter och spelar på medium eller däromkring vilket rimligtvis motsvarar det konsolerna är kapabla till, i alla fall inom ett år eller tre.

Så snacket om att PC är bäst är väl inte direkt nytt men jag märker av det mer här på FZ. Den hela sanningen är att de bästa (läs: bättre) datorerna kan prestera mer än konsolerna men knappast majoriteten av dem som finns i var mans hem. Det räcker med att kolla på en PC från 2005-2006, vad klarar de av idag i förhållande till en 360/ps3? Är de så mycket bättre än konsolerna?

Ok. Men vad jag kommer ihåg så var jag ganska imponerad av grafiken till de "äldre" konsollerna när de kom. Playstation 2 (eller var det 3) hade väl ett ganska snyggt, om än dåligt, motocross-spel vid release? Idag ser man ju inte premiärspelen på samma vis enligt mig.

Jag ser ivarjefall fram emot Xbox One men kommer skaffa den först när Quantum Break kommer. Remedy kan!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Jag tycker att det är löjligt att ständigt jämföra konsoler med de bästa datorerna istället för att ta det som är standard och genomsnitt. Det verkar vara något som är specifikt för spelbranschen, kanske även mobiler. "Android-enheter är bättre än iOS-enheter". Med Android har du alltifrån totala skräptelefoner till prestandamonster som släpps under samma period. Apple å andra sidan släpper enheter med en högre lägstanivå och en (kan debatteras) lägre högstanivå vid släpp.

Du vill att vi ska jämföra konsoler som kallas "next-gen" och för väntas stå sig i många år framöver med dagens genomsnitt...

Sånna som du som håller tillbaka spelutvecklingen -.-

Medlem
Skrivet av AddeKG:

Du vill att vi ska jämföra konsoler som kallas "next-gen" och för väntas stå sig i många år framöver med dagens genomsnitt...

Sånna som du som håller tillbaka spelutvecklingen -.-

Fel. Människors ekonomi och önskningar håller tillbaka spelutvecklingen. Om vi trollar bort konsoler blir inte gemene man rikare för det och kommer ändå sitta med en standardburk. Att allt skulle bli guld och gröna skogar om PC regerade ensam är kontrafaktiskt trams i mina ögon. De populäraste PC-spelen ser förhållandevis ut som skräp och är dessutom exklusiva till PC i någon form (läs: LoL, WoW, Minecraft).

De flesta borde veta att en marknad generellt sett styrs av kundernas behov och köpkraft. Det finns hur många uppfinningar och förbättringar som helst tillgängliga som trots detta antingen inte tilltalar kunderna eller befinner sig utom räckhåll av kostnadsskäl.

Du kanske menar att alla borde ha privata jetplan istället för bilar också bara för att de existerar? Varför inte? Vi kan ju inte titta på genomsnittet när det existerar någonting bättre, eller hur? Det håller ju tillbaka utvecklingen!

1
Skriv svar