Allt om Playstation 4

Medlem

Ska köpa endast kontrollen och ha till datorn, älskar DS3 dock har den alltid bråkat när jag försökt köra den i datorn, och allting vad jag läst så är DS4 bättre. Bättre analoga spakar, bättre eller åtminstone likvärdig D-pad, bättre triggers...

Medlem

Hmm, kan nån som tillhör glorious master pc gamers luska fram hur dyrt det blir att köpa en dator som orkar driva bf4, helst länk, är för gammal och trött att kolla själv=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Chippen838:

lite tråkigt att man inte kam använda sig utav 5 ghz. Men är det någon som kan uppdateras genom firewire? längtar till jag får hämta ut min den 29:)

Kylningen dimensionerad upp till 2.7ghz så tror några 5ghz är omöjliga.

Men systemet kör pc komponenter så chansen finns att det kommer en ny ps5 eller en ps4+ eller liknande inte långt efter som självklart är bakåtkompatibel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Hmm, kan nån som tillhör glorious master pc gamers luska fram hur dyrt det blir att köpa en dator som orkar driva bf4, helst länk, är för gammal och trött att kolla själv=)

Beror på vad du menar med driva bf4. Kör du på en apu av amd kan du nog köra spelet bättre än en ps3 i riktigt låg upplösning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag orkar inte väntaaaa!! Ge mig en nu.

Medlem
Skrivet av Ankpelle:
Skrivet av ohem:
Skrivet av Ankpelle:

Avbokade direkt när dom gick ut med att man inte kunde köra mediaserver på den.

Mediacenter menar du? För övrigt så såg Sony att folk ville ha DLNA support bl.a. så de kommer att införa det. Men att avboka pga sådan sak? Skaffar du inte PS4 för spelandets skull?

Nej mediaserver. Jag kör ps3 media server nu och det funkar klockrent. Förhoppningsvis så kan man använda nåt liknande till ps4 i framtiden.

Ankpelle vart har du läst att detta inte ska fungera?

Ofc så kommer det inte finnas färdiga PMS vid release men har de inte stöd för det i PS4:an, dvs att den inte hitta en server över wifi/nätverket. Vad jag läst mig till så ska detta fungera.

ex. http://ps4mediaserver.blogspot.se/

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag har avbeställt mitt PS4. Jag tycker både Sony och Microsoft gör en tråkig lansering. De flesta launchtitlarna släpps ju även till PC. Nä, det blir att skaffa ett PS4 nästa år när alla bra spel börjar rulla ut, spel som Infamous, Destiny, Driveclub och The Order.

Både Knack och Killzone fick ett mediokert mottagande, och när Flower och Resogun tillhör dom spel som fått bäst betyg så känner jag ingen brådska att skaffa PS4.

Nu under december så kommer jag ändå inte ha så mycket tid för spel, och den lilla tid jag får kommer gå till Super Mario 3D World.

Samma här. Knack och andra launchspel dyker säkert upp på ps+ nån gång under nästa år, så ingen brådska. Min gamla tjock-ps3 får kämpa på några månader till

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Chippen838:

lite tråkigt att man inte kam använda sig utav 5 ghz. Men är det någon som kan uppdateras genom firewire? längtar till jag får hämta ut min den 29:)

Kylningen dimensionerad upp till 2.7ghz så tror några 5ghz är omöjliga.

Men systemet kör pc komponenter så chansen finns att det kommer en ny ps5 eller en ps4+ eller liknande inte långt efter som självklart är bakåtkompatibel.

Han menar ju såklart 5 GHz-bandet på det trådlösa nätverket...

Medlem
Skrivet av Ankpelle:

Avbokade direkt när dom gick ut med att man inte kunde köra mediaserver på den.

Bra då får en riktig gamer tag på din förbokning istället, om du vill ha en media server, bygg en htpc... Eller en xbox one

Ontopic för oss som bryr sig och inte är pc (-only) nördar och vågar erkänna att ja pc är bäst, men konsoll är kul också, jag behöver inte välja!?

Tycker det låter bra hittills, jag var lite nojig att den skulle bli överhettad, men bra att det verkar vara ok på den fronten. Tycker själv att konsollen är grymt snygg, och gillar nya ds4. Har alltid gillat xbox kontrollern mer, men nu verkar det som dual shock är med i leken om bästa kontrollern. Ska bli kul och leka med nya leksaken nov29, har blvit lovad av Webhallen att jag ska ha en bokning "bokad" klar då. Så är 99.9 säker att jag har en på release dagen...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Hullken:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Chippen838:

lite tråkigt att man inte kam använda sig utav 5 ghz. Men är det någon som kan uppdateras genom firewire? längtar till jag får hämta ut min den 29:)

Kylningen dimensionerad upp till 2.7ghz så tror några 5ghz är omöjliga.

Men systemet kör pc komponenter så chansen finns att det kommer en ny ps5 eller en ps4+ eller liknande inte långt efter som självklart är bakåtkompatibel.

Han menar ju såklart 5 GHz-bandet på det trådlösa nätverket...

Den har stöd för 802.11n.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Hullken:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Chippen838:

lite tråkigt att man inte kam använda sig utav 5 ghz. Men är det någon som kan uppdateras genom firewire? längtar till jag får hämta ut min den 29:)

Kylningen dimensionerad upp till 2.7ghz så tror några 5ghz är omöjliga.

Men systemet kör pc komponenter så chansen finns att det kommer en ny ps5 eller en ps4+ eller liknande inte långt efter som självklart är bakåtkompatibel.

Han menar ju såklart 5 GHz-bandet på det trådlösa nätverket...

Den har stöd för 802.11n.

Men bara i 2,4 GHz-bandet...

Medlem
jkw
Medlem

OnTopic
- Tyckte inte alls att det var "allt" om PlayStation 4. Saknar fortfarande rätt mycket information:
* Hur är kvalitén när man pratar i Headsettet? Vilket codec används?
* Kommer det finnas möjlighet till externa VoIP via "appar", så som TeamSpeak 3?
* Hur är kvalitén på det som spelas in? Vilket codec används? Vart laddar man upp det? Måste det granskas innan man kan sprida det?
* Trophies; kan man dölja personers irrelevanta PS3/PS Vita trophies?
* Hur många Bluetoooth enheter klarar konsollen av att ha parade/synkade samtidigt?
* Fortfarande ingen information om PS4/PS Vita bundle? Release imorgon (USA etc)
* Svenska Sony Playstation borde få en fet örfil för brutalt dålig information till sina ÅF eftersom i dagsläge, 2 v före release är det fortfarande ingen som verkar ha 100% koll på hur många konsoller de får in.
* Kommer något spel ersätta Drive Club för PSN+ eftersom releasen försenats?
* osv osv

OffTopic
- När ska FZ flytta upp kommentarsformuläret till toppen av sidan istället för botten?

Testpilot
Skrivet av Ellakk:

Hmm, kan nån som tillhör glorious master pc gamers luska fram hur dyrt det blir att köpa en dator som orkar driva bf4, helst länk, är för gammal och trött att kolla själv=) .

Finns inga tester där de kör såpass klen hårdvara i de inställningarna. Skalar de inte upp upplösningen till 1080 också?

Närmaste jag orkar grotta fram är väl sweclockers test där de testar i 1080p medium settings där alla kort går över 60fps
http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-batt...

Medlem
Skrivet av Hullken:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Chippen838:

lite tråkigt att man inte kam använda sig utav 5 ghz. Men är det någon som kan uppdateras genom firewire? längtar till jag får hämta ut min den 29:)

Kylningen dimensionerad upp till 2.7ghz så tror några 5ghz är omöjliga.

Men systemet kör pc komponenter så chansen finns att det kommer en ny ps5 eller en ps4+ eller liknande inte långt efter som självklart är bakåtkompatibel.

Han menar ju såklart 5 GHz-bandet på det trådlösa nätverket...

Så det inbyggda stödet går inte att uppdatera med typ en firewire utan det är en komponent?

Medlem
Skrivet av Ankpelle:
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av Ankpelle:

Avbokade direkt när dom gick ut med att man inte kunde köra mediaserver på den.

Vad bra då vet vi det

Kul att man kan lära dig nåt.

Går nog under kategorin "Extremt onödig information".

Medlem

För min del skulle den kunna se ut hur som helst, så länge den är liten, tyst och står stadigt. Är ju inte så att man sitter och glor på själva konsolen.
Helst hade jag gömt undan den i en garderob eller nåt.

Medlem
Skrivet av Styx:

Gammalt bös i svart låda och inga intressanta titlar vid släpp.
Fattar inte att dom tjatar om sin feature att man kan se vad andra håller på med medans man spelar!? Störande moment kallar jag det för.
Blir att gå tillbaka till PC istället, bättre på allt.

Kul för dig! Lycka till att spela spel som Uncharted, TLOU samt MGS på din PC som är bättre på allt

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Ankpelle:

Avbokade direkt när dom gick ut med att man inte kunde köra mediaserver på den.

Mediacenter menar du? För övrigt så såg Sony att folk ville ha DLNA support bl.a. så de kommer att införa det. Men att avboka pga sådan sak? Skaffar du inte PS4 för spelandets skull?

Vadå, köper inte du en spelkonsol enbart för att titta på film på?

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av ohem:
Skrivet av Ankpelle:

Avbokade direkt när dom gick ut med att man inte kunde köra mediaserver på den.

Mediacenter menar du? För övrigt så såg Sony att folk ville ha DLNA support bl.a. så de kommer att införa det. Men att avboka pga sådan sak? Skaffar du inte PS4 för spelandets skull?

Vadå, köper inte du en spelkonsol enbart för att titta på film på?

Nope


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Hullken:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Hullken:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Chippen838:

lite tråkigt att man inte kam använda sig utav 5 ghz. Men är det någon som kan uppdateras genom firewire? längtar till jag får hämta ut min den 29:)

Kylningen dimensionerad upp till 2.7ghz så tror några 5ghz är omöjliga.

Men systemet kör pc komponenter så chansen finns att det kommer en ny ps5 eller en ps4+ eller liknande inte långt efter som självklart är bakåtkompatibel.

Han menar ju såklart 5 GHz-bandet på det trådlösa nätverket...

Den har stöd för 802.11n.

Men bara i 2,4 GHz-bandet...

Tråkigt för dom som kräver enormt med bandbredd. Men tror knappast det blir något större problem.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Det stör mig lite att man måste betala för att spela online, va grymt sugen på att spela lite BF4 och Diablo3 + kommande expansion. Men då kan jag lika gärna spela dessa titlar på en PC och slippa behöva betala för en onlinetjänst, känns som om min faktura från Telia är tillräckligt? WTH...?! *suckar*

Medlem

vet inte om detta passar in här men är det någon som vet om ps4 kommer stödja mkv flac mm.? om det går att spela upp via usb minne?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Hullken:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Hullken:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Chippen838:

lite tråkigt att man inte kam använda sig utav 5 ghz. Men är det någon som kan uppdateras genom firewire? längtar till jag får hämta ut min den 29:)

Kylningen dimensionerad upp till 2.7ghz så tror några 5ghz är omöjliga.

Men systemet kör pc komponenter så chansen finns att det kommer en ny ps5 eller en ps4+ eller liknande inte långt efter som självklart är bakåtkompatibel.

Han menar ju såklart 5 GHz-bandet på det trådlösa nätverket...

Den har stöd för 802.11n.

Men bara i 2,4 GHz-bandet...

Tråkigt för dom som kräver enormt med bandbredd. Men tror knappast det blir något större problem.

Jag är en lekman i frågan med 2,4 GHz vs. 5 GHz har samma kapacitet gällande bandbredd. Fördelen med 5 GHz är att det är mindre troligt att andra "saker" stör signalen. Dock har 2.4 GHz signalen längre.

Medlem
Skrivet av Ankpelle:

Avbokade direkt när dom gick ut med att man inte kunde köra mediaserver på den.

Ja men du, vill du verkligen leva med Cinavia skiten? Använd konsolen för spel och så köper du dig en media server för en billig peng från Xtreamer eller något...


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Medlem

kommer ps4 stödja mkv ,flac mm under senare tid?

Medlem

Denna texten hittade jag på M3.se hemsida

Playstation 4 har släppts i USA och med lanseringen har också ny information släppts från Sony. Mediaspelande på konsolen kommer inte vara lika enkelt och smidigt som på föregångaren och har du ett gäng 3d-blurayfilmer så kommer du inte kunna spela dessa på Playstation 4. Än i alla fall.

Sonys Playstation 4 kommer inte kunna spela mp3-filer som förts över till konsolen. PS4 kommer heller inte kunna spela vanliga cdskivor. Det är lite tråkigt, men Sony satsar hårt på din musiktjänst Music Unlimited som ska ge dig den musik du behöver. Men de tråkiga nyheterna om mediaspelande slutar inte där. 3d-filmer kommer inte kunna spelas upp på konsolen.

Men räds icke. Du kommer kunna spela dvd-filmer och vanliga icke-3d-blurayfilmer på konsolen. Att PS4 inte kan spela 3d-blurayfilmer är en liten miss. PS3 kan spela 3d-filmer utan några som helst problem, men PS4 har alltså inte denna funktionalitet. Anledningen till detta är att inga spel till PS4 stödjer 3d, vilket troligtvis har gjort att Sony har tagit det lugnt på den fronten. Detta bör dock tas med en nypa salt då det är bara spekulationer från mig.

När det gäller musikspelande på konsolen så fick Sony ta väldigt mycket skit från fans världen över vilket fick Sony att börja diskutera möjligheten att låta folk spela musik från konsolen på ett någorlunda vettigt sätt. Vi vet ännu inte om Sony kommer fram till något beslut gällande cd- och mp3spelande på konsolen, men förhoppningsvis kommer en patch släppas som löser detta problem. Och om Sony släpper en sådan patch så bör det inte vara några problem att styra upp 3d-filmstittande på konsolen heller. Vi vet, som sagt, om eller när denna patch dyker upp på konsolen, men vi hoppas att det inte tar allt för lång tid.

Vi har kontaktat Sony och frågat om detta, och vi uppdaterar när vi fått svar.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Lepr:

Imo har alltid första versionen av Sonys konsoler sett bäst ut och sen har det gått utför, vilket inte vådar gott för tycker inte 4an är direkt snygg

Ja, PS1 var ju enormt snygg ....

Medlem
Skrivet av Mordocai:
Skrivet av Lepr:

Imo har alltid första versionen av Sonys konsoler sett bäst ut och sen har det gått utför, vilket inte vådar gott för tycker inte 4an är direkt snygg

Ja, PS1 var ju enormt snygg ....

Den var ju skitsexig, minnes slottar och ett fett multi-x killer på baksidan, *dräggel* xD
Nä glad var jag att gamers rent generellt inte gav en flying fuck över utseendet, det handlade om spel.
Nu har ju hela världen blivit apple design dorks, buuuuh.

Medlem

Ja det blir nog ett köp i framtiden. Men först blir det en XboxOne.

Så jag tror nog att det mesta "som behövs" kommer att patchas och uppdateras i framtiden.

Själv har jag väl varit nöjd med min (tredje) PS3:a både när det gäller film och musik, så det lär ju inte bli sämre i framtiden.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

12
Skriv svar