Piraterna älskar Football Manager 2013

Robot
Medlem
Piraterna älskar Football Manager 2013

Haha, en i Vatikanstaten, undrar just vem...sydamerikaner gillar ju fotboll

Annars så intressant ställning till detta, den där Jacobs. Själv är jag emot pirateing av princip, men men, to each his own.

Medlem
Skrivet av Biggles:

Haha, en i Vatikanstaten, undrar just vem...sydamerikaner gillar ju fotboll

Annars så intressant ställning till detta, den där Jacobs. Själv är jag emot pirateing av princip, men men, to each his own.

Nu ligger ju Vatikanstaten i Rom som ligger i Italien som ligger i Europa...Men dom är ju spaggar allihopa!

Medlem

Han menar nog påven... Som är från Argentina;)

Avstängd
Skrivet av speurk:

Han menar nog påven... Som är från Argentina;)

Precis. Det är ju väl känt att Maradona är argentinare...

Medlem

"pengar som Jacobs skulle använt för att rekrytera mer personal".

Säkert... Pengar som hade gått direkt ner i utgivarens feta plånbok.

Redaktör
Skrivet av Exroz:

"pengar som Jacobs skulle använt för att rekrytera mer personal".

Säkert... Pengar som hade gått direkt ner i utgivarens feta plånbok.

Är det fel?

Ingen skulle komma på tanken att klaga på vad en städfirma eller ett snickeri gör med sina vinster.


signatur
Skrivet av Exroz:

"pengar som Jacobs skulle använt för att rekrytera mer personal".

Säkert... Pengar som hade gått direkt ner i utgivarens feta plånbok.

Bara I Sverige är det fult att tjäna pengar, fy fan för den attityden.

Medlem
Skrivet av svenskalkoholkultur:
Skrivet av Exroz:

"pengar som Jacobs skulle använt för att rekrytera mer personal".

Säkert... Pengar som hade gått direkt ner i utgivarens feta plånbok.

Bara I Sverige är det fult att tjäna pengar, fy fan för den attityden.

Den svenska avundsjukan

Medlem

haha såklart, här i sverige ska man känna stor skuld om man tjänar mycket. folk klagar bara för att dom inte har samma rikedomar ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

haha såklart, här i sverige ska man känna stor skuld om man tjänar mycket. folk klagar bara för att dom inte har samma rikedomar ^^

Sjukt off-topic men kan inte låta bli.
Du tror inte folk klagar för att vi i Sverige har familjer som svälter och sjuka människor som tvingas ut på gatan? Jag är inte avundsjuk på någons rikedom men det finns så mycket onödigt lidande.

Inaktiv

Har länge funderat på att försöka sätta mig in i FM-spelen, är nog jävligt kul när man fattar det. Gillar spel som kräver lite av spelaren men som ger tillbaka om man väl orkar som Crusader Kings 2 t.ex.

Inaktiv
Skrivet av Exroz:

"pengar som Jacobs skulle använt för att rekrytera mer personal".

Säkert... Pengar som hade gått direkt ner i utgivarens feta plånbok.

Idiotiskt på så många plan att jag tappar hoppet på mänskligheten.

Medlem

Kan ni ta det lite chill nu?

Medlem

folk som piratar i u länder är en sak, ofta ända chansen för dom at ens kunna spela något men vafan portugal å italien är väl länder där folk borde ha råd att köpa spel, avskyr pirater i såna länder nästan lika mycket som hackare


signatur

always use the nubs for cover

Glorious PC gaming master race

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Glorious PC gaming master race

ifs inte konstigt, pc mästarrasen lägge ju så många slantar på dina burkar att dom inte har råd med spel efteråt


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

Pirater som skyller på att de inte har råd är bara bullshit. De flesta har råd att köpa spel, kanske inte flera dock. Men det handlar nog mycket om lathet och att de kan få ner spelet innan det kommit i affären också.

Medlem
Citat:

Jacobson tror inte att en illegal nedladdning är det samma som en förlorad försäljning. Endast cirka 1,7% av alla pirater skulle kunna tänka sig att köpa spelet om det inte fanns tillgång till crack, menar han. Fast även om det procentuellt är en liten del så skulle det innebära inkomster på nästan 4 miljoner dollar, pengar som Jacobs skulle använt för att rekrytera mer personal.

Han tar inte med alla faktorer i ekvationen.
Till exempel hur många utav de resterande 98.3% av piraterna köpte spelet efter att de testade det först i piratversion?
Speciellt med sport-spel så kan jag tänka mig att en stor andel av de som tyckte att spelet var kul sedan blev sugna på att kunna spela det online.

Samt att många förmodligen rekommenderar spelet till sina bekanta, som också kanske övervägde att göra ett köp.

Tror bestämt att han instället för att ha "tappat" pengar på pirater, snarare tjänat en rejäl hacka.

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Citat:

Jacobson tror inte att en illegal nedladdning är det samma som en förlorad försäljning. Endast cirka 1,7% av alla pirater skulle kunna tänka sig att köpa spelet om det inte fanns tillgång till crack, menar han. Fast även om det procentuellt är en liten del så skulle det innebära inkomster på nästan 4 miljoner dollar, pengar som Jacobs skulle använt för att rekrytera mer personal.

Han tar inte med alla faktorer i ekvationen.
Till exempel hur många utav de resterande 98.3% av piraterna köpte spelet efter att de testade det först i piratversion?
Speciellt med sport-spel så kan jag tänka mig att en stor andel av de som tyckte att spelet var kul sedan blev sugna på att kunna spela det online.

Samt att många förmodligen rekommenderar spelet till sina bekanta, som också kanske övervägde att göra ett köp.

Tror bestämt att han instället för att ha "tappat" pengar på pirater, snarare tjänat en rejäl hacka.

Han säger ju att försäljningen gick ner så fort cracket kom ut.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Speciellt med sport-spel så kan jag tänka mig att en stor andel av de som tyckte att spelet var kul sedan blev sugna på att kunna spela det online.

Football Manager är knappast ett spel många kör online.

Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av hoppalängdhopp:

Glorious PC gaming master race

ifs inte konstigt, pc mästarrasen lägge ju så många slantar på dina burkar att dom inte har råd med spel efteråt

Haha precis!

Testpilot

En IP adress är inte en person , de har ju tom fått skrivare att anses vara leechers på torrents.

Piratebay seedar fake ip's i torrentsvärmarna , folk byter IP mha DHCP då de startar om sin dator eller då leasen går ut.
VPN användare byter IP varje gång de startar osv osv osv.

Kan slå vad 100 spänn att de räknar med alla IP och sorterar inte ut sådana dubletter.

Medlem

Tråkigt faktiskt. Nu är ju FM en så pass stor IP till världens största sport så SI får det nog att gå runt ändå. Men det var ju inte många år sedan dom var tvungna att sluta utveckla deras Eastside Hockey Manager som en direkt konsekvens av all piratkopiering av spelet. Sjukt tråkigt, för det var ett av mina favoritspel.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

En IP adress är inte en person , de har ju tom fått skrivare att anses vara leechers på torrents.

Piratebay seedar fake ip's i torrentsvärmarna , folk byter IP mha DHCP då de startar om sin dator eller då leasen går ut.
VPN användare byter IP varje gång de startar osv osv osv.

Kan slå vad 100 spänn att de räknar med alla IP och sorterar inte ut sådana dubletter.

Jaha men då är det ju genast mycket bättre och helt klart OK att gå och ladda ner spelet nu med detsamma, eftersom det inte är så otroligt* många ändå som laddat ner det!

* Bara ca 6-7 miljoner då kanske.

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Citat:

Jacobson tror inte att en illegal nedladdning är det samma som en förlorad försäljning. Endast cirka 1,7% av alla pirater skulle kunna tänka sig att köpa spelet om det inte fanns tillgång till crack, menar han. Fast även om det procentuellt är en liten del så skulle det innebära inkomster på nästan 4 miljoner dollar, pengar som Jacobs skulle använt för att rekrytera mer personal.

Han tar inte med alla faktorer i ekvationen.
Till exempel hur många utav de resterande 98.3% av piraterna köpte spelet efter att de testade det först i piratversion?
Speciellt med sport-spel så kan jag tänka mig att en stor andel av de som tyckte att spelet var kul sedan blev sugna på att kunna spela det online.

Samt att många förmodligen rekommenderar spelet till sina bekanta, som också kanske övervägde att göra ett köp.

Tror bestämt att han instället för att ha "tappat" pengar på pirater, snarare tjänat en rejäl hacka.

För flera år sedan valde jag att ladda ner alla titlar som jag kände hade fått lite väl mycket hype, reklamkampanjen för stor och betygen orealistiskt höga. Till min förvåning så var det titlar som inte var igång längre än 40 minuter innan jag konstaterade att spelet helt enkelt inte höll den kvalitet det lovade, varav jag både tog bort torrent och filer från datorn.

Idag finns det ju otroligt mycket lättare sätt att kvalitetskolla produkter än att slösa tid och bandbredd på torrents, jag pratar såklart om youtube kanaler som The Cynical Brit och Angry Joe, som faktiskt ger ett första intryck i samma stuk som en nedladdad version av spelet skulle ge.

That said så har jag fortfarande ytterst mycket sympati för de som väljer att fortfarande ta hem crackade spel över torrents, det ger den kvalitetskoll som många önskar att få göra innan de lägger pengar på en produkt, något förläggare idag inte vill att konsumenter ska ha rätten att göra (Läs : Ställa krav).

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Biggles:

Haha, en i Vatikanstaten, undrar just vem...sydamerikaner gillar ju fotboll

Annars så intressant ställning till detta, den där Jacobs. Själv är jag emot pirateing av princip, men men, to each his own.

Nu ligger ju Vatikanstaten i Rom som ligger i Italien som ligger i Europa...Men dom är ju spaggar allihopa!

Han snackar om Jorge Mario Bergoglio även känd som Påve Franciskus I

Medlem

10 miljoner illegala nerladdningar är väldigt mycket förlorade pengar faktiskt. Det är rent utsagt löjligt hur snåla en del människor kan vara.

Jag kan förstå att folk laddar ner om spelen är för dyra, dåliga och fyllda av buggar eller i ren protest mot gnidna utgivare som mest suger ut sina kunder. Men SI har sedan starten med CM1 aldrig gjort något sådant.

Medlem

Jag är emot illegal nerladdning. Men å andra sidan får marknaden till viss del skylla sig själva för utvecklingen som blir. Att pirater blir kallade för tjuvar, samtidigt som marknaden inskränker begnagnatförsäljningen med motiveringen att man faktiskt inte äger spelet man har betalat för. DRM-knökas in i spelet för att motverka detta, med resulatat att betalande kunder blir lidande. Day-one dlc är också ett irritationsmoment för många, då man ska betala flera gånger för något som redan finns på skivan man har köpt. Jag säger absolut inte att detta är en anledning för att illegalt ladda ner spelen. Men förstår varför detta förekommer, när marknaden försöker spela på en affärside som många inte efterfrågar. Många positiva förändring har ju historiskt gjorts på grund av civil olydnad.

Medlem

Folk sitter alltså här och säger att piratkopiering gör så att spelföretagen tjänar pengar? På riktigt?

123
Skriv svar