CoD: Ghosts patchas till 1080p på PS4

Robot
CoD: Ghosts patchas till 1080p på PS4

Kampanjen körs i lågupplösta 720p i originalskick. Men lugn – problemet är redan fixat.

#call-of-duty-ghosts, #sony, #activision


Medlem
CoD: Ghosts patchas till 1080p på PS4

60 fps på xbox one? När jag ser konsolen framför mig på en pinnstol i ett upplyst rum så kan jag börja tro på det. Ghosts går ju fan inte att få 60fps på en dator med Titan i varken sli eller single config. Har jävligt svårt att greppa hur xbox one ska kunna det. Sketen optimering till alla andra platformar för att lyfta xone?

Medlem

Så alla recensenter som sagt att PS4-versionen varit skarpare har alltså varit placebo?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Så alla recensenter som sagt att PS4-versionen varit skarpare har alltså varit placebo?

Om de nu inte kört multiplayer dvs...

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Så alla recensenter som sagt att PS4-versionen varit skarpare har alltså varit placebo?

Och därmed spelar det uppenbarligen ingen roll om det är 720 eller 1080.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

*Det var ett konfigurationsproblem med retailversionen av spelets singleplayerdel*. Problem med retailversionen sæger dem.

Inaktiv

"På konkurrenten Xbox One körs Call of Duty: Ghosts i last gen-doftande 720p. Xbox-användarnas tårar kanske torkar en aning av faktumet att den versionen visas i stabila 60 bilder per sekund, vilket PS4-upplagan verkar ha svårare för."

Fan vad omoget skrivet. Det räcker med alla snorungar i kommentarsfälten, vi behöver inte skribenter som hetsar på alla dessa adhd-fanboys.

Medlem

Betyder det att problemet är upplöst?

Medlem

jag tror inte att ps4 skulle ha några problem med att köra 720 i 60 fps. Men valde 1080p då Activision lovade det.

Medlem

Om spelet inte fungerar till någon konsol inklusive PC på 1080p i 60 fps måste det ju vara extremt dåligt optimerat, eller?

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

"På konkurrenten Xbox One körs Call of Duty: Ghosts i last gen-doftande 720p. Xbox-användarnas tårar kanske torkar en aning av faktumet att den versionen visas i stabila 60 bilder per sekund, vilket PS4-upplagan verkar ha svårare för."

Fan vad omoget skrivet. Det räcker med alla snorungar i kommentarsfälten, vi behöver inte skribenter som hetsar på alla dessa adhd-fanboys.

Skönaste vore om alla som skriker PC/PS/Xbox master race blev bannade så att vi som kommer hit för information och meningsfulla inlägg kan få ha det lite trevligt. Sätt hårt mot hårt.

Medlem

En FOV slider för PC-versionenskulle uppskattas! >.>

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

"På konkurrenten Xbox One körs Call of Duty: Ghosts i last gen-doftande 720p. Xbox-användarnas tårar kanske torkar en aning av faktumet att den versionen visas i stabila 60 bilder per sekund, vilket PS4-upplagan verkar ha svårare för."

Fan vad omoget skrivet. Det räcker med alla snorungar i kommentarsfälten, vi behöver inte skribenter som hetsar på alla dessa adhd-fanboys.

Snarare ett riktigt tecken på mognad. Då Thomas är i min egen ålder så tror jag det är 70-tals humorn som lyser igenom.
Speciellt när det här med ironi tycks vara så otroligt svårt för den lite yngre generationen att förstå.
"Snorungarna" kommer att skrika oavsett, låt dem göra det så länge de skriker på Microsoft, Sony och spelutvecklarna, och inte på andra forumanvändare.
Det finns befogad kritik mot företagen i den här frågan.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Fan vad omoget skrivet. Det räcker med alla snorungar i kommentarsfälten, vi behöver inte skribenter som hetsar på alla dessa adhd-fanboys.

Vänligen sluta vara så butthurt.

720p är absolut inte next-gen. 1080p är sen ett tag standarden - i sin tur på väg ut.

Lägsta acceptabla framerate är 60fps, speciellt på en konsoll där man inte kan uppgradera komponenterna manuellt och spelen utvecklats till en gemensam hårdvara.

Vad är problemet? Tomas förmulering är korrekt eftersom jag förstår att en hel del tårar förekommer när "next-gen" doftar så pass last-gen. För att göra en direkt parafras.

Skrivet av purjo:

Skönaste vore om alla som skriker PC/PS/Xbox master race blev bannade så att vi som kommer hit för information och meningsfulla inlägg kan få ha det lite trevligt. Sätt hårt mot hårt.

Jag tvekar inför att du uppmuntrar avstängningar och censur på så pass tunna grunder. En principiellt rörig position att försöka inta.

Protip: Vi communicerar i text. Ingen kan "skrika" något till dig. Var god ge dig.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

60 fps på xbox one? När jag ser konsolen framför mig på en pinnstol i ett upplyst rum så kan jag börja tro på det. Ghosts går ju fan inte att få 60fps på en dator med Titan i varken sli eller single config. Har jävligt svårt att greppa hur xbox one ska kunna det. Sketen optimering till alla andra platformar för att lyfta xone?

Det kan ju också vara så att xbox one och PS4 versionerna inte är lika detaljrika som man kan få det på PC versionen?
Du kan säker få ghosts stabilt i 120 FPS i 1080p, om du inte har maxad grafik på.

Det låter ju mer rimligt?

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Pholiage:

60 fps på xbox one? När jag ser konsolen framför mig på en pinnstol i ett upplyst rum så kan jag börja tro på det. Ghosts går ju fan inte att få 60fps på en dator med Titan i varken sli eller single config. Har jävligt svårt att greppa hur xbox one ska kunna det. Sketen optimering till alla andra platformar för att lyfta xone?

Det kan ju också vara så att xbox one och PS4 versionerna inte är lika detaljrika som man kan få det på PC versionen?
Du kan säker få ghosts stabilt i 120 FPS i 1080p, om du inte har maxad grafik på.

Det låter ju mer rimligt?

Döh. Det är ju Titan grafikkkortet vi snackar om, inte ens bara en Titan, utan två.
Och en spelmotor som inte riktigt ligger i fas med snygghet & vad den bör kräva av en dator, jämfört med Frostbite 2/3 (vilket nu bf4 kör på), så tycker jag att man med all rätt kan klaga på att man inte får ens 60 FPS i CoD.

Innan fanboys anfaller: Jag älskar både CoD och BF serien och jag har samtliga spel, men nånting är fel på optimeringen med det nyaste CoD.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Pholiage:

60 fps på xbox one? När jag ser konsolen framför mig på en pinnstol i ett upplyst rum så kan jag börja tro på det. Ghosts går ju fan inte att få 60fps på en dator med Titan i varken sli eller single config. Har jävligt svårt att greppa hur xbox one ska kunna det. Sketen optimering till alla andra platformar för att lyfta xone?

Det kan ju också vara så att xbox one och PS4 versionerna inte är lika detaljrika som man kan få det på PC versionen?
Du kan säker få ghosts stabilt i 120 FPS i 1080p, om du inte har maxad grafik på.

Det låter ju mer rimligt?

Jo självklart kan man det. Men recensioner av Battlefield 4 påstår att det ytterst få skillnader mellan ps4 och pc versionen. Xone får ju inte ens nämnas. Hur ska man tolka det?

Offtopic: Att yttra sig på ett forum är att visa sin åsikt. Alla har sin, oavsett om det är ett inlägg för eller emot en artikel. Att jag "gnäller" som det talas om är för jag blir trött på speltillverkarna som ska vara top dog när det gäller produkterna de ska sälja till oss bara snackar skit och behandlar oss konsumenter som hamstrar. Det är inte bara MIcrosoft. Sony, EA, Dice, ja fan alla som står i rampljuset gör något vi inte håller med om på nåt sätt. Och om inte vi kommenterar vår åsikt, hur fan ska de då fatta att det de gör inte går hem med oss. Battlefield 4 krashar med jämna mellanrum, Ghosts presterar som hink med sirap, Xbox One släpps i mars för att konsolen måste kunna fatta svenska fraser... take your pick. Tre av de största företagen på spelmarknaden som har god anledningar att spy kritik åt.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Pholiage:

60 fps på xbox one? När jag ser konsolen framför mig på en pinnstol i ett upplyst rum så kan jag börja tro på det. Ghosts går ju fan inte att få 60fps på en dator med Titan i varken sli eller single config. Har jävligt svårt att greppa hur xbox one ska kunna det. Sketen optimering till alla andra platformar för att lyfta xone?

Det kan ju också vara så att xbox one och PS4 versionerna inte är lika detaljrika som man kan få det på PC versionen?
Du kan säker få ghosts stabilt i 120 FPS i 1080p, om du inte har maxad grafik på.

Det låter ju mer rimligt?

Jo självklart kan man det. Men recensioner av Battlefield 4 påstår att det ytterst få skillnader mellan ps4 och pc versionen. Xone får ju inte ens nämnas. Hur ska man tolka det?

Offtopic: Att yttra sig på ett forum är att visa sin åsikt. Alla har sin, oavsett om det är ett inlägg för eller emot en artikel. Att jag "gnäller" som det talas om är för jag blir trött på speltillverkarna som ska vara top dog när det gäller produkterna de ska sälja till oss bara snackar skit och behandlar oss konsumenter som hamstrar. Det är inte bara MIcrosoft. Sony, EA, Dice, ja fan alla som står i rampljuset gör något vi inte håller med om på nåt sätt. Och om inte vi kommenterar vår åsikt, hur fan ska de då fatta att det de gör inte går hem med oss. Battlefield 4 krashar med jämna mellanrum, Ghosts presterar som hink med sirap, Xbox One släpps i mars för att konsolen måste kunna fatta svenska fraser... take your pick. Tre av de största företagen på spelmarknaden som har god anledningar att spy kritik åt.

Jag håller med dig, absolut, men man har ändå valet att inte köpa produkterna, det är som med ALL ANNAN REKLAM, de lurar dig på pengar, det är hela meningen med reklam, få dig att tro att du behöver något som du inte behöver, och att det är en bättre produkt än vad det egentligen är....

Det är bara att inse det, och man får räkna med att bli besviken när man köper något, om man tror att det ska vara så bra som de marknadsför dem till.

Jag är väldigt skeptisk och förväntar mig att produkten är betydligt sämre än lovat, och kan bara bli glatt överaskad om den är bättre. Problem solved

Inaktiv
Skrivet av Rockartisten:

"På konkurrenten Xbox One körs Call of Duty: Ghosts i last gen-doftande 720p. Xbox-användarnas tårar kanske torkar en aning av faktumet att den versionen visas i stabila 60 bilder per sekund, vilket PS4-upplagan verkar ha svårare för."

Fan vad omoget skrivet. Det räcker med alla snorungar i kommentarsfälten, vi behöver inte skribenter som hetsar på alla dessa adhd-fanboys.

Håller med, det är inte direkt första gången en nyhet vinklas på ett sätt enbart för att starta flamewar i kommentarsfältet. Istället för att uppmuntra till det kanske man borde försöka förebygga det? Åtminstone om FZ är menat att vara en trevlig sida att vistas på.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Betyder det att problemet är upplöst?

skulle vart en trumvirvel efter den:D

Inaktiv
Skrivet av stege99:
Skrivet av Rockartisten:

"På konkurrenten Xbox One körs Call of Duty: Ghosts i last gen-doftande 720p. Xbox-användarnas tårar kanske torkar en aning av faktumet att den versionen visas i stabila 60 bilder per sekund, vilket PS4-upplagan verkar ha svårare för."

Fan vad omoget skrivet. Det räcker med alla snorungar i kommentarsfälten, vi behöver inte skribenter som hetsar på alla dessa adhd-fanboys.

Snarare ett riktigt tecken på mognad. Då Thomas är i min egen ålder så tror jag det är 70-tals humorn som lyser igenom.
Speciellt när det här med ironi tycks vara så otroligt svårt för den lite yngre generationen att förstå.
"Snorungarna" kommer att skrika oavsett, låt dem göra det så länge de skriker på Microsoft, Sony och spelutvecklarna, och inte på andra forumanvändare.
Det finns befogad kritik mot företagen i den här frågan.

Självklart, jag håller delvis med. Men nu vet vi ju hur jäkla trist det blir att läsa kommentarsfälten när det spårar ur, så jag tycker att man kan försöka göra som "Glaset" säger två kommentarer ovanför, att göra ett försök till att förebygga.

Medlem

Formuleringen i slutet av texten som ni diskuterar är inte särskilt neutralt och sakligt skriven, så mycket kan vi väl alla vara överens om? Det spelar ingen roll om den stämmer eller ej, den är ovidkommande. Det passar inte i en nyhetstext. Och det framstår som ett sätt att provocera fram kommentarer på. Det lyckas också, men det lämnar ett billigt intryck.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Så alla recensenter som sagt att PS4-versionen varit skarpare har alltså varit placebo?

Kan väl vara hur skarpt som helst men hur kul är det om det rullar på i 18fps?

Medlem

Det är väl klart som fan det körs på 60 fps när upplösningen är 720p? Problemet i det här fallet är väl att Xbox One inte över huvud taget kör det på 1080p när det ska vara en "nextgen"-konsol.

Medlem

Det var ett konfigurationsproblem med retailversionen av spelets singleplayerdel"

Buuuuullshit!!

Enda anledningen till att spel som tidigare skulle köras 720p nu helt plötsligt patchas till 1080p är för att det varit ett jävla gnäll om att spela ska köras i 720p på en konsol som de har skrutit om ska köra allt i 1080p och 60FPS!

Det och inget annat... Tro vad ni vill!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Inaktiv

PS4:up:ETT MIRAKEL OM MICROSOFT KUNDE GÖRA SAMMA SAK;)

Medlem

Sniffar på 1080p, när 4K är runt hörnet..
Vore lite mer imponerande om dom snackade om 4K 30fps.

Medlem

"På konkurrenten Xbox One körs Call of Duty: Ghosts i last gen-doftande 720p. Xbox-användarnas tårar kanske torkar en aning av faktumet att den versionen visas i stabila 60 bilder per sekund, vilket PS4-upplagan verkar ha svårare för."

Låter som något en P12 playstation fanboy skulle skriva. Väx upp!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

1
Skriv svar