Sony vill återuppliva Shenmue

Robot
Medlem
Sony vill återuppliva Shenmue

Ett nytt Shenmu hade varit kul.
Bästa spelet till Dreamcast.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelmotorn Sega använder till sina Yakuza-spel borde fungera utmärkt att göra Shenmue med.

Medlem

Båda Shenmue spelen var riktigt roliga, kan alltid hoppas att de gör HD-varianter och dessutom släpper den sista och avgörande delen (det måste ju finnas manus och liknande kvar borde man tycka). Kommer ihåg när jag lirade igenom del 2 på DCn och det sedan fick reda på att det aldrig kommer en 3:a

Medlem

Då kräver jag att trean släpps på DC också!

Medlem

DO IT!!!!

Redaktör
Ponny

Jag orkar/vågar/klarar inte hoppas en gång till. Eller okej: en gång till då. Kom igen, Sony. Rocka min sockar!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vaaaaaaaaaaaaaaa............... O.o
Jag seriöst köper en ps4 om detta kommer till den...

Medlem

Shenmue och Chrono Trigger står på önskelistan


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag vill ha Jag vill ha.

Medlem

Wow, Shenmue 1&2 HD och 3 vore helt underbart.

Vill även se Yakuza 1&2 HD och 5 släppas här i väst.

Medlem

Hade varit guld värt med med ettan och tvåan till PS4 med uppdaterad grafik och självklart uppföljare så man kan köra igenom hela serien!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hoppas som fan! Shenmue-spelen är så sjukt jäkla bra!

Medlem

snälla, släpp HD remake på 1an och 2an till konsoler OCH pc och sedan en uppföljare <3


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Varför var Shenmue så bra? Har aldrig lirat det tyvärr.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Varför var Shenmue så bra? Har aldrig lirat det tyvärr.

Quick time events


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Grimley:

Varför var Shenmue så bra? Har aldrig lirat det tyvärr.

Storyn var väldigt gripande, och det fanns enormt mycket att göra. T.ex. besöka arkadhallar och spela gamla klassiker som Hang On, Space Harrier och Outrun. Och städerna som spelen utspelar sig i (Yokosuka och Hong Kong) var väldigt levande där du kan prata med alla invånare som har sina egna liv där dom går till jobbet, har eget hem osv.

Shenmue är det enda spelet som erbjuder denna spelkänsla. Jag har inte stött på ett likande spel i alla fall, men vet ni om något så tipsa gärna

Medlem

En hd remake av ettan och tvåan med uppdaterad kontroll och jag behöver inga andra skäl att köpa ps4!

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Grimley:

Varför var Shenmue så bra? Har aldrig lirat det tyvärr.

Storyn var väldigt gripande, och det fanns enormt mycket att göra. T.ex. besöka arkadhallar och spela gamla klassiker som Hang On, Space Harrier och Outrun. Och städerna som spelen utspelar sig i (Yokosuka och Hong Kong) var väldigt levande där du kan prata med alla invånare som har sina egna liv där dom går till jobbet, har eget hem osv.

Shenmue är det enda spelet som erbjuder denna spelkänsla. Jag har inte stött på ett likande spel i alla fall, men vet ni om något så tipsa gärna

Japp helt klart ett bra beskrivande ord för spelet var ordet "levande". Spelet fångade verkligen känslan hur det var på 80 talet i staden Yokusuka/Japan. Sen var det även ett bra fighting spel, med mängder av moves att lära sig. Har man inte spelat detta spelet så rekomenderar jag en väldigt starkt att hålla ögonen öppna för en (förhoppningsvis) kommande samlings utgåva.

Roliga reklamfilmer hadde spelet med http://www.youtube.com/watch?v=0YHdgMsbro0
http://www.youtube.com/watch?v=8k40L30YjDQ

Inaktiv
Skrivet av Saurfange:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Grimley:

Varför var Shenmue så bra? Har aldrig lirat det tyvärr.

Storyn var väldigt gripande, och det fanns enormt mycket att göra. T.ex. besöka arkadhallar och spela gamla klassiker som Hang On, Space Harrier och Outrun. Och städerna som spelen utspelar sig i (Yokosuka och Hong Kong) var väldigt levande där du kan prata med alla invånare som har sina egna liv där dom går till jobbet, har eget hem osv.

Shenmue är det enda spelet som erbjuder denna spelkänsla. Jag har inte stött på ett likande spel i alla fall, men vet ni om något så tipsa gärna

Japp helt klart ett bra beskrivande ord för spelet var ordet "levande". Spelet fångade verkligen känslan hur det var på 80 talet i staden Yokusuka/Japan. Sen var det även ett bra fighting spel, med mängder av moves att lära sig. Har man inte spelat detta spelet så rekomenderar jag en väldigt starkt att hålla ögonen öppna för en (förhoppningsvis) kommande samlings utgåva.

Roliga reklamfilmer hadde spelet med http://www.youtube.com/watch?v=0YHdgMsbro0
http://www.youtube.com/watch?v=8k40L30YjDQ

Oh! Ett spel för i min smak helt klart.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Shenmue är det enda spelet som erbjuder denna spelkänsla. Jag har inte stött på ett likande spel i alla fall, men vet ni om något så tipsa gärna

Har du provat Yakuza 3-4? Stadsmiljöer som känns "levande" och en nästan överdriven mängd med olika saker och "småspel" att prova på.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Bojkott:

Shenmue är det enda spelet som erbjuder denna spelkänsla. Jag har inte stött på ett likande spel i alla fall, men vet ni om något så tipsa gärna

Har du provat Yakuza 3-4? Stadsmiljöer som känns "levande" och en nästan överdriven mängd med olika saker och "småspel" att prova på.

Har lirat 1, 2 och 3, men aldrig kommit till skott och testat 4an Väldigt likt Shenmue på många saker, men känner ändå att helheten inte kommer i närheten. Yakuza känns mer fighting-inriktat och gör sig riktigt bra där, medan Shenmue är mer äventyrsinriktat med måttlig mängd fighting

Medlem

Inga problem, men se till att göra det på NEXTGEN och leverera en upplevelse som är värda våra pengar.

prata inte bara ut gör och via upp!

Medlem
Skrivet av Seraium:

Ett nytt Shenmu hade varit kul.
Bästa spelet till Dreamcast.

Agreed!

Det här gjorde mig riktigt glad att få läsa. Hoppas det blir av


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Varför var Shenmue så bra? Har aldrig lirat det tyvärr.

Man får köra svårstyrd gaffeltruck.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Oj vad jag hade betalat dyrt för en uppföjare!

Medlem
Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Grimley:

Varför var Shenmue så bra? Har aldrig lirat det tyvärr.

Man får köra svårstyrd gaffeltruck.

LOL det där fick mig och nästan få drycken jag nyss svalde att komma upp genom näsan


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Grimley:

Varför var Shenmue så bra? Har aldrig lirat det tyvärr.

Man får köra svårstyrd gaffeltruck.

LOL det där fick mig och nästan få drycken jag nyss svalde att komma upp genom näsan

Haha!

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Grimley:

Varför var Shenmue så bra? Har aldrig lirat det tyvärr.

Man får köra svårstyrd gaffeltruck.

LOL det där fick mig och nästan få drycken jag nyss svalde att komma upp genom näsan

Allvarligt.. jag kom typ inte längre. Men jag ger det gärna en ny chans om det släpps till next-gen. Det var något magiskt med Shenmue.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

12
Skriv svar