World of Warplanes

Robot
World of Warplanes

Flygande stridsvagnar? Gratisgiganten Wargaming försöker överföra World of Tanks-modellen till flygplan från andra världskriget.

#microprose, #world-of-warplanes, #world-of-tanks, #wargaming, #world-of-warships


Medlem
World of Warplanes

Vilket är bäst? Detta eller War Thunder? Tänker främst på realism.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Va?! Hur fan kan ni ge denna skit högt betyg?
Fjuttigt.

@hymer
War Thunder är MYCKET bättre för realism.

Medlem

Vet inte va jag ska tycka om World of Warplanes, men än så länge tycker iaf jag att War Thunder är mycke bättre. Både i innehåll och realism

Medlem
Skrivet av totte1015:

Va?! Hur fan kan ni ge denna skit högt betyg?
Fjuttigt.

@hymer
War Thunder är MYCKET bättre för realism.

Skrivet av Nercis:

Vet inte va jag ska tycka om World of Warplanes, men en så länge tycker iaf jag att War Thunder är mycke bättre. Både i innehåll och realism

Håller med till 100% WarThunder är det mycket mer känsla i

Inaktiv

De skrev inget om att realismen var skitbra i spelet?

Medlem

Det står ju som plus att det är enkelt att lära sig det så... varför skriver alla kommentarerna som om FZ recenserat en simulator som inte håller måttet istället för ett skjutglatt jaktplansspel?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Läste någon av er recensionen eller kommenterar ni direkt på betyget?

Medlem

Är det fortfarande stor fördel att köra detta med tangentbord och mus istället för joystick?

Medlem

Prata realism om ett arkadspel... *facepalm*

Medlem
Skrivet av totte1015:

Va?! Hur fan kan ni ge denna skit högt betyg?
Fjuttigt.

@hymer
War Thunder är MYCKET bättre för realism.

Skithögt skulle jag inte kalla det, men det är förbannat bra på vad det försöker göra: ett hyfsat autentiskt, taktiskt arkadspel som råkar ha flygplan.

Personligen tror jag att jag får ut mer av War Thunder, ja, men jag har ändå haft förbannat kul med WoWP, och lär nog spela båda parallellt. De är helt olika spel, som är bra på helt olika saker.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Vilket är bäst? Detta eller War Thunder? Tänker främst på realism.

Vill du ha realism är det nog bättre att satsa på War Thunder. Eller prova båda, det kostar ju inget! WoWP är knappast realistiskt, även om det känns hyfsat autentiskt och smart taktik ofta lönar sig. Flygskicklighet har dock inte mycket med saken att göra, det är trots allt ingen simulator.

Medlem

Samma betyg som GTA V, måste vara ett superbra spel tydligen om man enbart ser till betyget(vilket man inte borde)

War Thunder slår detta spel med hästlängder enligt min åsikt.

Recensionen är väldigt bra skriven och jag förstår vad recensenten tycker är spelets starka sidor, men jag anser ändå att FZ har ett utav de luddigaste betygssystemen på Internet.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Samma betyg som GTA V, måste vara ett superbra spel tydligen om man enbart ser till betyget(vilket man inte borde)

War Thunder slår detta spel med hästlängder enligt min åsikt.

Recensionen är väldigt bra skriven och jag förstår vad recensenten tycker är spelets starka sidor, men jag anser ändå att FZ har ett utav de luddigaste betygssystemen på Internet.

Du får ju jämföra betyget med andra spel inom samma sfär.

Medlem

Har inte lirat något av WT och WoWP men ville börja. Är dock en stadig lirare av World of Tanks så det lutade mest åt WoWP, inte minst med tanke på premium.

Orkade inte spela mig till vilket som var bäst så det har blivit en hel del videogranskande av spelen och slutsatsen är glasklar.

WT spelar i allsvenskan medans WoWP försöker nå kvalet till div2.

Inte minst matchmaking brukar vara helt avgörande för ett spel och här har World of Tanks visat mycket att önska men även om man mött 2 nivåer ovanför har man kunnat göra nytta ändå. WT verkar ha löst detta mycket bättre än WoWP.

Min slutsats blev glasklar, WT skulle bli spelet som jag kommer spela av dem. WoWP fick stå på tillväxt tills de i alla fall nått Div1.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Spelar man det här spelet direkt i webläsaren? Är Mats Nylund pilot på riktigt? Är månen gjord av ost?

Medlem

World of Warplanes kanske är bra. Men jag gillade inte kontrollerna i det. Tyckte det var svårare att styra planet med tangentbord och mus än hur det var i War Thunder.
War Thunder känns bättre överlag.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Spelar man det här spelet direkt i webläsaren? Är Mats Nylund pilot på riktigt? Är månen gjord av ost?

Det är en riktig spelklient, dvs du laddar ner spelet från hemsidan

Medlem

Jag har haft mycket skoj med det här spelet. Just för att det är så enkelt att komma igång. Ingen joystick eller krångel, bara tuta och köra liksom
Sen så är det precis som skribenten säger, väldigt snyggt.
War Thunder upplevde jag lite mer åt sim-hållet.
Kunde ha sina tjusningar men lite för stelbent för min smak.

Jag håller mig nog till WoWp jag


signatur

Jäh!

Medlem

Håller mig till War Thunder i stället. Återkom när World of Tanks, Warplanes och Warships blivit ett och samma spel.

Medlem

Håller mig till spel som baseras på skills, inte hur mycket man har i plånboken. Pay 2 win har förstört så mycket.....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Håller mig till spel som baseras på skills, inte hur mycket man har i plånboken. Pay 2 win har förstört så mycket.....

Oj så många fel du får ihop i en och samma post. Tar du World of Tanks som är föregångaren till WoWP så kostar inte "guldammo" guld längre. Man kan köpa det med guld/pengar eller så köper man det med vanliga pengar i spelet. Samma pengar man köper allt annat för. Att du lägger dem på att köpa annan utrustning är DITT val.

Därtill är "köööbetanks" inte per automatik über. Ta till exempel i WoT där LÖWE'n inte är en speciellt OP tank och får rätt mycket stryk. Den matchas precis som alla andra mot bättre och sämre tanks.

Eftersom spelet är från samma tillverkare med samma upplägg så utgår jag från att det är samma situation i WoWP som i WoT.

Således ett för ett erkännande av att du helt enkelt suger och behöver nåt att skylla det på.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag har har spelat både World of Warplanes och War Thunder. War Thunder är utan tvekan helt överlägset på alla sätt och vis. Grafik, känsla, planen som finns tillbuds osv osv.

Motorn i World of Warplanes fungerar väl till arkad-stridsvagnsstrider i World of Tanks. Tyvärr fungerar den inte alls särskilt bra till flygspel.

Detta blir en "hands down win" för War Thunder. World of Warplanes räcker helt enkelt inte ändå fram.

Geeks Gaming

Kort sagt War Thunder är bättre. Nästa månad så kan man köra både tanks och flyg.. efter de slänger dom in båtar också.

Medlem

wtf is up with the score =_= om wowp får en fyre så borde skalan inte äns räcka till för war thunder då det ligger före wowp i typ allt


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

VARFÖR INTE:up:

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av ivanhoe68:

Håller mig till spel som baseras på skills, inte hur mycket man har i plånboken. Pay 2 win har förstört så mycket.....

Oj så många fel du får ihop i en och samma post. Tar du World of Tanks som är föregångaren till WoWP så kostar inte "guldammo" guld längre. Man kan köpa det med guld/pengar eller så köper man det med vanliga pengar i spelet. Samma pengar man köper allt annat för. Att du lägger dem på att köpa annan utrustning är DITT val.

Därtill är "köööbetanks" inte per automatik über. Ta till exempel i WoT där LÖWE&#039;n inte är en speciellt OP tank och får rätt mycket stryk. Den matchas precis som alla andra mot bättre och sämre tanks.

Eftersom spelet är från samma tillverkare med samma upplägg så utgår jag från att det är samma situation i WoWP som i WoT.

Således ett för ett erkännande av att du helt enkelt suger och behöver nåt att skylla det på.

Haha, mm jag håller med. Butthurt whine från nån som förmodligen har kört iväg och dött inom 2 min och sen spenderar resterande 13 min. med att gnälla på laget :). Dvs man får inga fördelar för att ens plånbok är tjock....


signatur

7800x3d, 7900xtx

Medlem

healthbars, nuff said -.-


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

War Thunder är en simulator medan World of Warplanes är en arkadspel, och de flesta av FZ läsarna är okunniga.

Medlem
Skrivet av Hondo:

War Thunder är en simulator medan World of Warplanes är en arkadspel, och de flesta av FZ läsarna är okunniga.

war thunder arcade mode är arkad, wowp är arcade för mentalt efterblivna (nu säger jag såklart inte att wowp spelare är mentalt efterblivna, det e bara så spelet känns för mig).


signatur

always use the nubs for cover

12
Skriv svar