Wildstar – Esper ger dig mardrömmar

Robot
Medlem
Wildstar – Esper ger dig mardrömmar

Ser fram mot spelet Vill tillägga att varje lördag kör de en timmes avsnitt på twitch där de visar upp klassen live. www.twitch.tv/wildstar/c/3217669

Skribent

Haha, det här är smått fantastiskt. När jag testade det här spelet i Los Angeles påpekade jag för en av animatörerna att den hemliga ingrediensen i alla bra spel är enhörningar och Erasure.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Glöm inte denna videon också

Detta spelet kommer bara bli en stor lekplats...I love it!

Medlem

Fattar inte vad folk ser i det här spelet. Ser så mesigt ut

Medlem

En liten miss i texten; " vapnet spy-blade". Det ska vara psi-blade.

Har varit helt såld på spelet sedan spelet dök upp första gången under Gamescom -11, och att möta devsen och prata med dem nere på Gamescom -13 gav bara mer bränsle till elden. Kan med största säkerhet säga att detta är det MMO som jag kommer spela framöver.

Medlem

Stänga av motståndarens skärm i pvp skulle vara kul


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent
Skrivet av Tystnad:

En liten miss i texten; " vapnet spy-blade". Det ska vara psi-blade.

Tack, ändrar! Fast det ska vara "psy-blade" enligt den officiella sidan. Däremot har de "psi-points" som "mana". Snurrigt!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Glöm inte denna videon också

https://www.youtube.com/embed/fotT6iVi-cg

Detta spelet kommer bara bli en stor lekplats...I love it!

Game of the year.

Medlem

Så glad att fler spel tar med illusionister, lätt den magiker som är trevligast, tycker jag.

Däremot tror jag inte wildstar är något för mig, men man vet ju aldrig.

Snubben på bilden ser ut som en av karaktärerna i "Dishonored".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Copy-paste av Tera, fast istället för att titta på fienderna så stirrar man på olikfärgade boxar på marken? Wildstar ser inte alls intressant ut.

Medlem
Skrivet av Hydraah:

Copy-paste av Tera, fast istället för att titta på fienderna så stirrar man på olikfärgade boxar på marken? Wildstar ser inte alls intressant ut.

+1
Disney tera, hypat till skyarna. Jag har förbokat min jolle när alla forum svämmas över av tårar.

Medlem
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av Hydraah:

Copy-paste av Tera, fast istället för att titta på fienderna så stirrar man på olikfärgade boxar på marken? Wildstar ser inte alls intressant ut.

+1
Disney tera, hypat till skyarna. Jag har förbokat min jolle när alla forum svämmas över av tårar.

Njae, en bit ifrån tera skulle jag säga att det är gameplaymässigt. Med det sagt är jag ändå en bra bit från imponerad hittils. Den dryga timme jag spelat sammanlagt kändes tyvärr rätt otajt och rätt långt från nyskapande. Främst jämfört med GW2. Carbine har onekligen något på gång då de försöker få till en hybrid mellan tera/gw2/mfl. och samtidigt klassiska MMO-element såsom DM arena och raider men behöver samtidigt leverera mer än vad de visat hittils.

Att gå ut med 40-man som den svåraste typen av raider när man även har 20-man är även att skjuta sig själva i foten. Speciellt med tanke på vilket combatsystem man har och i en tid när det överlägset största raiding MMO't väljer att normalisera sitt svåraste spelläge från 25 & 10 till 20-man. Telegraphs och 40-man på en boss, jomenvisst.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Ser jättebra ut, bra narrators osv.

Men telegraphs? Behöver inte ett handikapps MMO till på marknaden, folk kommer tröttna fort.
Känns också som de lättare och automatisera gameplay med sådan in-game funktion. Blir nog skippa men håller ändå ögonen på spelet när de släpps, kanske ångrar mig.

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av Hydraah:

Copy-paste av Tera, fast istället för att titta på fienderna så stirrar man på olikfärgade boxar på marken? Wildstar ser inte alls intressant ut.

+1
Disney tera, hypat till skyarna. Jag har förbokat min jolle när alla forum svämmas över av tårar.

Njae, en bit ifrån tera skulle jag säga att det är gameplaymässigt. Med det sagt är jag ändå en bra bit från imponerad hittils. Den dryga timme jag spelat sammanlagt kändes tyvärr rätt otajt och rätt långt från nyskapande. Främst jämfört med GW2. Carbine har onekligen något på gång då de försöker få till en hybrid mellan tera/gw2/mfl. och samtidigt klassiska MMO-element såsom DM arena och raider men behöver samtidigt leverera mer än vad de visat hittils.

Att gå ut med 40-man som den svåraste typen av raider när man även har 20-man är även att skjuta sig själva i foten. Speciellt med tanke på vilket combatsystem man har och i en tid när det överlägset största raiding MMO't väljer att normalisera sitt svåraste spelläge från 25 & 10 till 20-man. Telegraphs och 40-man på en boss, jomenvisst.

Jag har alltid sett Wildstar som WoW 2.0. Inget nyskapande utan de lånar friskt från andra MMO och gör det, förhoppningsvis, bättre. Med tanke på hur roligt jag haft i WoW tror och hoppas jag att jag kommer ha lika roligt i Wildstar, nyskapande eller inte.

Medlem
Skrivet av erik.blom.9:

Fattar inte vad folk ser i det här spelet. Ser så mesigt ut

Jag vet! Grrrr! Behöver mer testosteron! Grrrr! Tänk om det kommer en tjej och kollar medans man spelar!? Vill inte se mesig ut då och spela något "färgglatt"! SKA VARA RÅ MANLIGHET AAAARGH!

MUSKLER!

MANLIGT!

MOTORSÅG TO THE FACE!

ASBALLT! HNNNNNNG!

OCH BLOD!

FUCKING BLOD ÖVERALLT!!!

För övrigt, ser fram emot att spela Wildstar, verkar rätt kul och har ett antal intressanta idéer som jag hoppas genomförs väl. Cred till deras Devspeaks också, rätt underhållande och informativa.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Den dryga timme jag spelat sammanlagt kändes tyvärr rätt otajt och rätt långt från nyskapande.

Glömde du direkt att det var closed beta? Att folk fortfarande dömmer spel baserat på betor, särskilt stängda sådana förbryllar mig. Spelet är i closed beta för att det INTE är släpp-färdigt, men ändå döms det gång på gång? En closed beta är inte till för att enbart testa spelet, det är för att ge feedback och rapportera bugs så dom kan göra sakerna man inte tycker om bättre.

Medlem

Ser ju rätt så trevligt ut det där. Tyvärr är ju ens dator inte så bra och så kommer det troligtvis kosta att köra :/

Medlem
Skrivet av Urbandurban:
Skrivet av v1ctory:

Den dryga timme jag spelat sammanlagt kändes tyvärr rätt otajt och rätt långt från nyskapande.

Glömde du direkt att det var closed beta? Att folk fortfarande dömmer spel baserat på betor, särskilt stängda sådana förbryllar mig. Spelet är i closed beta för att det INTE är släpp-färdigt, men ändå döms det gång på gång? En closed beta är inte till för att enbart testa spelet, det är för att ge feedback och rapportera bugs så dom kan göra sakerna man inte tycker om bättre.

Självklart bör man bedöma ett spel även i beta. Annars skulle det svårligen bli så mycket bättre till release. Sedan är det upp till utvecklarna att förklara vad som redan är i pipen och kommer rullas ut innan release respektive vad de bara "hoppas" få klart.

Att motorn inte känns tajt kan fixas, GW2 var till exempel långt ifrån smidigt i betan och månaderna efter release, men då måste de som testar betan samtidigt lyfta det som ett problem.

Problemet med raiderna är inte heller något som löses magiskt när spelet rullas ut. 40-man och telegraphs låter fortfarande helt ogenomtänkt, liksom att låsa de svåraste raiderna till 40-man.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av erik.blom.9:

Fattar inte vad folk ser i det här spelet. Ser så mesigt ut

Jag vet! Grrrr! Behöver mer testosteron! Grrrr! Tänk om det kommer en tjej och kollar medans man spelar!? Vill inte se mesig ut då och spela något "färgglatt"! SKA VARA RÅ MANLIGHET AAAARGH!

MUSKLER!
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20110624214552/gearsofw...

MANLIGT!

MOTORSÅG TO THE FACE!
http://www.thepawnx.zoomshare.com/album/Gears%20of%20war%20ph...

ASBALLT! HNNNNNNG!

OCH BLOD!
http://twelfthcrusader.files.wordpress.com/2010/04/gears-of-w...

FUCKING BLOD ÖVERALLT!!!

För övrigt, ser fram emot att spela Wildstar, verkar rätt kul och har ett antal intressanta idéer som jag hoppas genomförs väl. Cred till deras Devspeaks också, rätt underhållande och informativa.

Hahahaha! Det där gjorde min morgon! Tack:D

Själv längtar jag grymt mycket till detta Spel! Har tröttnat på det klassiska Tab'n Target samt det vanliga questandet. Wildstars Pathsystem är ju faktiskt nytänk. Har inte sett något annat liknande i något mmo. Tror jag iaf.

Medlem

ser ju precis ut som wow....

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Urbandurban:
Skrivet av v1ctory:

Den dryga timme jag spelat sammanlagt kändes tyvärr rätt otajt och rätt långt från nyskapande.

Glömde du direkt att det var closed beta? Att folk fortfarande dömmer spel baserat på betor, särskilt stängda sådana förbryllar mig. Spelet är i closed beta för att det INTE är släpp-färdigt, men ändå döms det gång på gång? En closed beta är inte till för att enbart testa spelet, det är för att ge feedback och rapportera bugs så dom kan göra sakerna man inte tycker om bättre.

Självklart bör man bedöma ett spel även i beta. Annars skulle det svårligen bli så mycket bättre till release. Sedan är det upp till utvecklarna att förklara vad som redan är i pipen och kommer rullas ut innan release respektive vad de bara "hoppas" få klart.

Att motorn inte känns tajt kan fixas, GW2 var till exempel långt ifrån smidigt i betan och månaderna efter release, men då måste de som testar betan samtidigt lyfta det som ett problem.

Problemet med raiderna är inte heller något som löses magiskt när spelet rullas ut. 40-man och telegraphs låter fortfarande helt ogenomtänkt, liksom att låsa de svåraste raiderna till 40-man.

Det är inte alls självklart att man ska dömma ett spel i en beta, iallafall inte på det sättet du gör det. Du får det att låta som om spelet är färdigt och såhär kommer det att bli. Vinter betan är igång och för oss med beta key är det fritt fram att säga vad som behöver fixas och förhoppningsvis så lyssnar dom. I en stängd beta får du en känsla av spelet, hur det lär se ut, men man ska absolut inte dömma ut spelet p.g.a hur det är i nuläget. En beta är till för att fixa det man tycker är mindre bra, inte för att testa spelet och få sig en fullständig uppfattning.

Inaktiv

ser ut som wow gjorde 2003

Medlem
Skrivet av Urbandurban:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Urbandurban:
Skrivet av v1ctory:

Den dryga timme jag spelat sammanlagt kändes tyvärr rätt otajt och rätt långt från nyskapande.

Glömde du direkt att det var closed beta? Att folk fortfarande dömmer spel baserat på betor, särskilt stängda sådana förbryllar mig. Spelet är i closed beta för att det INTE är släpp-färdigt, men ändå döms det gång på gång? En closed beta är inte till för att enbart testa spelet, det är för att ge feedback och rapportera bugs så dom kan göra sakerna man inte tycker om bättre.

Självklart bör man bedöma ett spel även i beta. Annars skulle det svårligen bli så mycket bättre till release. Sedan är det upp till utvecklarna att förklara vad som redan är i pipen och kommer rullas ut innan release respektive vad de bara "hoppas" få klart.

Att motorn inte känns tajt kan fixas, GW2 var till exempel långt ifrån smidigt i betan och månaderna efter release, men då måste de som testar betan samtidigt lyfta det som ett problem.

Problemet med raiderna är inte heller något som löses magiskt när spelet rullas ut. 40-man och telegraphs låter fortfarande helt ogenomtänkt, liksom att låsa de svåraste raiderna till 40-man.

Det är inte alls självklart att man ska dömma ett spel i en beta, iallafall inte på det sättet du gör det. Du får det att låta som om spelet är färdigt och såhär kommer det att bli. Vinter betan är igång och för oss med beta key är det fritt fram att säga vad som behöver fixas och förhoppningsvis så lyssnar dom. I en stängd beta får du en känsla av spelet, hur det lär se ut, men man ska absolut inte dömma ut spelet p.g.a hur det är i nuläget. En beta är till för att fixa det man tycker är mindre bra, inte för att testa spelet och få sig en fullständig uppfattning.

Så här då: Utvecklarnas visioner för sitt eget spel och framförallt raiderna är i mitt tycke direkt ogenomtänkta. Beta eller ej.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar