Testa om Call of Duty har förbättrat din hjärna!

Medlem
Testa om Call of Duty har förbättrat din hjärna!

Testa om Call of Duty har förbättrat din hjärna!

Hej alla Cod - spelare!
Jag är elev på LM Engströms Gymnasium i Göteborg och gör ett projektarbete om videospels påverkan på olika kognitiva funktioner i hjärnan. Jag kommer att ha en nybörjargrupp som kommer få spela väldigt många timmars Cod i veckan i två månader för att undersöka om man kan förbättra sig på en så kort tid.

Jag kommer också ha en expertgrupp som testgrupp. För att vara expert måste man ha spelat minst 7 timmar i veckan i minst 2 år. Expertgruppen kommer få göra några kognitiva tester - en gång precis innan nybörjarna börjar spela och en gång efter de har slutat för att undvika felkällor. Dessa tester testar förmågor som reaktionsförmåga, minne, planering och rumslig uppfattning.
Expertgruppen är till för att jag vill se om det verkligen stämmer att dessa generellt presterar bättre på kognitiva tester. Jag behöver alltså er hjälp.

Ingen ersättning erbjuds - men allt som krävs är att ta sig till LM Engströms Gymnasium i Göteborg, sätta sig vid en dator och göra ungefär 10 kognitiva tester - en gång antingen onsdagen den 20/11 eller torsdagen 21/11 och sedan en gång till runt den 19/12.

Jag tror att detta kommer bli ett kul projekt, och speciellt för er experter som får se om er hjärna har förbättrats av Cod!

Vill du vara med? Skicka ett mail till amandispandis@gmail.com!

/Mvh Amanda

Medlem

Låter som ett trevligt initiativ, lycka till.

Medlem

Skulle kunnat deltagit om jag haft närmare till Göteborg. Hoppas det går bra med ditt projektarbete!

Inaktiv
Medlem

Låter väldigt intressant, har dock ingen möjlighet att ta mig till Göteborg
Skulle dock vara roligt om du postade dina slutsatser och resultat här

Medlem

Jag hade gärna ställt upp men arbetet hindrar och på fritiden är det givetvis CoD som gäller. 30-40 timmar spel i veckan blir det och majoriteten av tiden är det CoD. (Ghosts givetvis)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

1
Skriv svar