Fragzone - Avsnitt 18

Robot
Fragzone - Avsnitt 18

Ikväll pratar vi om framtiden som stavas med O och R - Oculus Rift! - och låter två kära skribenter testa den virtuella verkligheten för allra första gången. Sedan diskuterar vi såklart möjligheterna - och problemen - med tekniken. Kommer det att slå kommersiellt?

#sony, #microsoft, #wolfenstein-3d, #quake


Medlem
Fragzone - Avsnitt 18

Vad heter Carls låt?

Inaktiv

Om man inte hittar CTRL på ett tangentbord utan att titta, då är man en NOOB. :]

Medlem

Fz, är det inte dags att sätta upp trackir eller freetrack (3-4 ir leds och en wiimote är allt som behövs)? utan positionstracking blir man riktigt förvirrad med en rift. Och det skall ju inkluderas när riften släpps.

Medlem

"Sorry
There was an issue with playback."

Rätt ofta jag får det meddelandet.

Medlem

Hört så många säga att det blir svårt att hitta tangenterna med oculus. Utan att själv ha testat så känns det som att det borde vara ganska lätt om man är PC-användare, sen har ju många tangentbord små markörer på w, f, j vilket borde göra det väldigt enkelt att hitta.

Inaktiv

Äntligen är det torsdag. Det betyder en kopp varm te och Fragzone:)

Medlem

"Generationsskifte"

1080p funkar knappt
720p 30 fps
Klarar inte ens ocolus rift
orkar inte skriva resten.....

PC forever.
(och en Wii U för Bayonetta 2 så klart).

(Äger nästan alla konsoler som finns så snälla, börja inte ens)

Medlem

Varför dessa problem med mana från himlen? :c
Trasiga/krångliga uppspelare. :'C


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Vart F** är raljeringen? Satt på högkant och förvänta mig en rejäl diss på oculus rift? Annars underbart avsnitt som vanligt!

Inaktiv
Medlem

Vad gör ni på redaktionen egentligen? Kerstin hade sprucken läpp och Anders ett (eller två?) blåöga...

Bra avsnitt annars


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Inaktiv

Ni skulle låtit dem testa Dreadhalls.

Medlem

Sorry
There was an issue with playback..

Jag ger upp

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Daven:

Sorry
There was an issue with playback..

Jag ger upp

Tanka hem filen istället!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zarree:

Hört så många säga att det blir svårt att hitta tangenterna med oculus. Utan att själv ha testat så känns det som att det borde vara ganska lätt om man är PC-användare, sen har ju många tangentbord små markörer på w, f, j vilket borde göra det väldigt enkelt att hitta.

Det är faktiskt svårare än man tror, och då var det ändå längesedan jag tittade på tangentbordet när jag skrev. Sen kan det nog vara lättare om man sitter hemma, vid sin egen bokstavsplatta som man kan utan och innan, inte vid någon annans. Vi har också såndäringa gamingtangentbord med triljoner extra tangenter, vilket lätt får en att tappa bäringen.


signatur
Megadelux

Vad hette flygspelet dom nämnde? Jag hör verkligen inte.

Medlem

Att spela Star Citizen med en Oculus Rift som har 4k och 240hz stöd vore inte helt fel.

Medlem
Skrivet av Dummy:

"Sorry
There was an issue with playback."

Rätt ofta jag får det meddelandet.

Samma här och Youtube kontot finns den ej på :/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av eCore:
Skrivet av Dummy:

"Sorry
There was an issue with playback."

Rätt ofta jag får det meddelandet.

Samma här och Youtube kontot finns den ej på :/

Som sagt, ni kan ladda ner filen från Vimeo. Youtube funkar inte för närvarande, de låter oss inte ladda upp filmer längre än 15 minuter.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av renod:

Vad hette flygspelet dom nämnde? Jag hör verkligen inte.

War Thunder?


signatur
Megadelux
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av renod:

Vad hette flygspelet dom nämnde? Jag hör verkligen inte.

War Thunder?

Nej där dom modellerat hela världen. Ant space? Hör verkligen inte.

Medlem

Alltså har jag missat något med det vita headsetet Carl bär i början? Väldigt populärt bland streaming och gamers överhuvudtaget verkar det som om man kollar t.ex. youtube. Är det något speciellt? sett det lite överallt här o där, känns lite som steelseries populariteten


signatur

Ryzen 5 7600X | Powercolor Radeon RX 6800XT | 32 GB Kingston DDR5 Fury Beast

Medlem

Vad heter musiken under skydive testet?

Medlem
Skrivet av renod:

Nej där dom modellerat hela världen. Ant space? Hör verkligen inte.

Outerra Anteworld.

Medlem

Mycket, mycket bra avsnitt igen! Proffsiga men avslappnade.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

fy fan vad jag älskar detta! Tack för ännu en trevlig torsdagskväll!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sweric:

Alltså har jag missat något med det vita headsetet Carl bär i början? Väldigt populärt bland streaming och gamers överhuvudtaget verkar det som om man kollar t.ex. youtube. Är det något speciellt? sett det lite överallt här o där, känns lite som steelseries populariteten

Det hade jag ingen aning om, vet knappt vad det är för märke.


signatur
Medlem

noooo
bra avsnitt men ballade ur efter ca 20 minuter, då hoppade det till slutet direkt och filmen avbröts. Händer samma sak om jag spolar tillbaka till valfritt ställe mellan 20 minuter och slutet. Verkar vara problem med spelaren.

Medlem

Grymt avsnitt, det tackar man för!

Och ja - Oculus är till för RPG'n och skräck, i min mening, "inlevelsespel".

Amnesia med OR (och enkelt moddad FoV) vore fullkomligt traumatiskt underbart.

12
Skriv svar