World of Warplanes

Medlem
Skrivet av Hondo:

War Thunder är en simulator medan World of Warplanes är en arkadspel, och de flesta av FZ läsarna är okunniga.

Visar ju hur lite du vet... kanske bra om man har spelat båda spelen innan man uttalar sig?

War Thunder har 3 olika lägen, där det första och mest spelade är just ARKAD, det andra är Historical Battles - vilket är en mix på arkad och simulator, sedan finns Full Real Battles, vilket är HARDCORE SIMULATOR för den med jumpsuit, joystick och fallskärm hemma!

Medlem
Skrivet av Snapphane:
Skrivet av Kane:
Skrivet av ivanhoe68:

Håller mig till spel som baseras på skills, inte hur mycket man har i plånboken. Pay 2 win har förstört så mycket.....

Oj så många fel du får ihop i en och samma post. Tar du World of Tanks som är föregångaren till WoWP så kostar inte "guldammo" guld längre. Man kan köpa det med guld/pengar eller så köper man det med vanliga pengar i spelet. Samma pengar man köper allt annat för. Att du lägger dem på att köpa annan utrustning är DITT val.

Därtill är "köööbetanks" inte per automatik über. Ta till exempel i WoT där LÖWE'n inte är en speciellt OP tank och får rätt mycket stryk. Den matchas precis som alla andra mot bättre och sämre tanks.

Eftersom spelet är från samma tillverkare med samma upplägg så utgår jag från att det är samma situation i WoWP som i WoT.

Således ett för ett erkännande av att du helt enkelt suger och behöver nåt att skylla det på.

Haha, mm jag håller med. Butthurt whine från nån som förmodligen har kört iväg och dött inom 2 min och sen spenderar resterande 13 min. med att gnälla på laget :). Dvs man får inga fördelar för att ens plånbok är tjock....

Nope, stödjer inte sådana spel, därav lirar jag inte skiten heller...... Men du får utvecklarna att ge dig smärtor där bak när du tillåter dig själv att utnyttjas i sådana skitspel


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

FZ borde sluta ge betyg, och införa något annat bedömningssystem. Det enda jag ser om betygen är användare som klagar på för lite/för mycket på 90% av spelen som betygsätts.


signatur

They tried to bury their sins, but instead planted the seeds of their doom.

Medlem

Ser man till innehållet så är FZ ute och cyklar som vanligt.
WG gör enkla spel som tilltalar en stor massa som vill ha enkla spel där man inte behöver tänka så mycket. Kolla bara på hur dåliga folk är att spela Encounter t.ex i WoT.
Nä, WGs recept är och förblir att man dumpar bara mer fordon och mer kartor in i spelet, medans Ganjin satsar på känsla och utmaning.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Hondo:

War Thunder är en simulator medan World of Warplanes är en arkadspel, och de flesta av FZ läsarna är okunniga.

Visar ju hur lite du vet... kanske bra om man har spelat båda spelen innan man uttalar sig?

War Thunder har 3 olika lägen, där det första och mest spelade är just ARKAD, det andra är Historical Battles - vilket är en mix på arkad och simulator, sedan finns Full Real Battles, vilket är HARDCORE SIMULATOR för den med jumpsuit, joystick och fallskärm hemma!

fast om man frågar dom riktiga flygarfantasterna är full real bara halfcore xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag tycker att det var en rättfärdigad recension, däremot blir det war thunder för mig då den är mer realistiskt inriktad

Medlem

få saker kan sabba spel mer än överdriven realism... det är ett spel.. det ska vara roligt att spela.. d kanske man får hoppa över saker som tankning och transportsträckor i 5 timmar...


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av shaitan:

få saker kan sabba spel mer än överdriven realism... det är ett spel.. det ska vara roligt att spela.. d kanske man får hoppa över saker som tankning och transportsträckor i 5 timmar...

Det här kanske kommer som en överraskning för dig, men olika människor har olika tycke för vad som är roligt. I mitt tycke så är varken detta eller War Thunder särskilt engagerande spel. Vissa tycker helt enkelt att det är roligt att spendera lång tid på att lära sig att flyga ETT plan för att sedan bli rejält belönad med en flygupplevelse som slår arkadspel som dessa på fingrarna i alla avseenden.

Jag talar givetvis om DCS: World och det kommande DCS WW2. Jag ser inte ner på folk som bara vill upp i luften och skjuta på saker, men avstå gärna från att påstå att din så kallade "överdrivna" realism automatiskt sabbar ett spel.

Skrivet av cute_ninja:

fast om man frågar dom riktiga flygarfantasterna är full real bara halfcore xD

Exakt. Inget fel alls i att gilla War Thunder då det är ett spel som är bra på vad det gör, men att kalla det för HARDCOOOORE YÄÄÄH är att ta i.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Kane:
Skrivet av ivanhoe68:

Håller mig till spel som baseras på skills, inte hur mycket man har i plånboken. Pay 2 win har förstört så mycket.....

Oj så många fel du får ihop i en och samma post. Tar du World of Tanks som är föregångaren till WoWP så kostar inte "guldammo" guld längre. Man kan köpa det med guld/pengar eller så köper man det med vanliga pengar i spelet. Samma pengar man köper allt annat för. Att du lägger dem på att köpa annan utrustning är DITT val.

Därtill är "köööbetanks" inte per automatik über. Ta till exempel i WoT där LÖWE'n inte är en speciellt OP tank och får rätt mycket stryk. Den matchas precis som alla andra mot bättre och sämre tanks.

Eftersom spelet är från samma tillverkare med samma upplägg så utgår jag från att det är samma situation i WoWP som i WoT.

Således ett för ett erkännande av att du helt enkelt suger och behöver nåt att skylla det på.

Hahahahaha! Det är ju noobs som dig som gör att spelindustrin förvandlas till ett jippo av pay 2 win! Jag sätter vad som helst på att du lirar Candy Crush Saga också Skulle aldrig falla mig in att lira p2w spel, så att säga att jag suger går inte hem. Du suger utvecklarnas peni* istället, och dom gillar dig skarpt

Vilken diss det hade varit om du i alla fall satt minst satt EN sak rätt men det gör du inte.

Jag spelar inte mobilspel alls överhuvudtaget. Inte ens wordfeud eller quizkampen, något jag utgår från att du själv gjort eller gör. Halva sverige verkar ju göra det.

Sen fortsätter du tjata om PAY 2 WIN men inte heller här får du till det rätt. Jag klargjorde det glasklart för dig att man antingen köper med guld (riktiga pengar) eller med ingame valuta, dvs pengar man tjänar när man spelar. Har du lässvårigheter eftersom du inte förstod dettta eller var det enklast att bara bortse från detta eftersom sanningen inte passar dina argument?

Du går sen vidare till att diskutera min sexualitet och inte heller här får du till det rätt. Jag är straight, gift och har barn. Prova själv en flick- eller pojkvän nån gång som inte slutar på .jpg

0 rätt alltså. Din okunskap och okunnighet imponerar, aldrig funderat på att bli politiker?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Kane:
Skrivet av ivanhoe68:

Håller mig till spel som baseras på skills, inte hur mycket man har i plånboken. Pay 2 win har förstört så mycket.....

Oj så många fel du får ihop i en och samma post. Tar du World of Tanks som är föregångaren till WoWP så kostar inte "guldammo" guld längre. Man kan köpa det med guld/pengar eller så köper man det med vanliga pengar i spelet. Samma pengar man köper allt annat för. Att du lägger dem på att köpa annan utrustning är DITT val.

Därtill är "köööbetanks" inte per automatik über. Ta till exempel i WoT där LÖWE'n inte är en speciellt OP tank och får rätt mycket stryk. Den matchas precis som alla andra mot bättre och sämre tanks.

Eftersom spelet är från samma tillverkare med samma upplägg så utgår jag från att det är samma situation i WoWP som i WoT.

Således ett för ett erkännande av att du helt enkelt suger och behöver nåt att skylla det på.

Hahahahaha! Det är ju noobs som dig som gör att spelindustrin förvandlas till ett jippo av pay 2 win! Jag sätter vad som helst på att du lirar Candy Crush Saga också Skulle aldrig falla mig in att lira p2w spel, så att säga att jag suger går inte hem. Du suger utvecklarnas peni* istället, och dom gillar dig skarpt

Vilken diss det hade varit om du i alla fall satt minst satt EN sak rätt men det gör du inte.

Jag spelar inte mobilspel alls överhuvudtaget. Inte ens wordfeud eller quizkampen, något jag utgår från att du själv gjort eller gör. Halva sverige verkar ju göra det.

Sen fortsätter du tjata om PAY 2 WIN men inte heller här får du till det rätt. Jag klargjorde det glasklart för dig att man antingen köper med guld (riktiga pengar) eller med ingame valuta, dvs pengar man tjänar när man spelar. Har du lässvårigheter eftersom du inte förstod dettta eller var det enklast att bara bortse från detta eftersom sanningen inte passar dina argument?

Du går sen vidare till att diskutera min sexualitet och inte heller här får du till det rätt. Jag är straight, gift och har barn. Prova själv en flick- eller pojkvän nån gång som inte slutar på .jpg

0 rätt alltså. Din okunskap och okunnighet imponerar, aldrig funderat på att bli politiker?

Sexualitet? Du som tog upp ämnet från början, att jag suger. Sen har jag själv barn och familj, så där fick du noll rätt....... Men med ditt långa onödiga inlägg borde du nog satsa på politiken själv!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Jag tycker Mats Nylunds recension är bra och rättvis. Dock tycker jag hans lilla foto på sig själv ger betyget, nä va fan!

Medlem

Läste folks kommentarer om wqar of thunder, testade; war of thunder klår detta med hingstlängder

Medlem

World of warplanes är ett skräp spel....warthunder är bara så sjukt mycket bättre....

12
Skriv svar