Explosiv trailer från Eve Online: Rubicon

Robot
Medlem
Explosiv trailer från Eve Online: Rubicon

Väldigt mycket ljud för att vara ute i rymden

Medlem

rymden är inte ljudlös...

Inaktiv

CCP gör bara det enda rätta med deras EVE Online. Jag längtar tills jag får råd till att skaffa en månads PLEX igen.

Medlem

Kul att se ett spel utvecklas.

Medlem
Skrivet av Spiff:

rymden är inte ljudlös...

Tydligen inte!

Medlem

Är rätt så säker på att dom har någon förklaring till varför man hör ljud, nånting om att det simuleras för piloterna för att få en bättre uppfattning om omgivningen.

Men rent spelmässigt är det nog bara lite trist utan något ljud alls.

Medlem
Skrivet av Spiff:

rymden är inte ljudlös...

Det är nog en sanning med modifikation. Det måste väl bero på den lokala pratikeltätheten. Och den är ganska låg i rymden. Jag spekulerar bara nu men jag kan tänka mig att i ett asteroidfält eller liknande kanske partikeltätheten är nog hög för att ljud ska transporteras en bit. Men koncentrationsgradienter är dömda att utjämnas.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Spiff:

rymden är inte ljudlös...

Det är nog en sanning med modifikation. Det måste väl bero på den lokala pratikeltätheten. Och den är ganska låg i rymden. Jag spekulerar bara nu men jag kan tänka mig att i ett asteroidfält eller liknande kanske partikeltätheten är nog hög för att ljud ska transporteras en bit. Men koncentrationsgradienter är dömda att utjämnas.

Såg någon artikel om det där för inte så länge sedan. Ljud kan inte transporteras i vakuum, men som du säger så behöver den en viss partikeltäthet. Däremot så kan strålning orsaka ljud. Det är inte helt orimligt att påstå att rubbningar i strålningen kan orsaka vibrationer som går att höra i materialet som är närmast.

Medlem
Skrivet av monark:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Spiff:

rymden är inte ljudlös...

Det är nog en sanning med modifikation. Det måste väl bero på den lokala pratikeltätheten. Och den är ganska låg i rymden. Jag spekulerar bara nu men jag kan tänka mig att i ett asteroidfält eller liknande kanske partikeltätheten är nog hög för att ljud ska transporteras en bit. Men koncentrationsgradienter är dömda att utjämnas.

Såg någon artikel om det där för inte så länge sedan. Ljud kan inte transporteras i vakuum, men som du säger så behöver den en viss partikeltäthet. Däremot så kan strålning orsaka ljud. Det är inte helt orimligt att påstå att rubbningar i strålningen kan orsaka vibrationer som går att höra i materialet som är närmast.

Hm, intressant. Och om inte annat kanske man kan simulera ljud med hjälp av strålningen för piloternas skull ^^

1
Skriv svar