Fallout 4 presenteras i december?

AW8
Medlem

Hoppas på seger eller oavgjort ikväll.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Var/är det inte på tal om en Fallout tv-serie, kanske den som dom ska "vissa upp"?

Inaktiv

En värdig uppföljare nu, inget F2P, inget MP utan ge oss mer underbar SP.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är en fake-site, sidan ligger hos en polsk host. Någon har för mycket fritid.

Ett Fallout 4 kommer säkert.

Tre hosts listas, och stream.[domänens namn].com ligger bara på bethesdas servrar. Kan mycket väl vara så att ett polskt hostingbolag speglar sidan i Europa, och att de övergått till att använda GoDaddy (som ex. Blizzard gör).

Än så länge har väl inte Bethesda uttalat sig heller, vilket gör att det fortfarande är oklart vad detta faktiskt är, och varför.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Aresz:

En värdig uppföljare nu, inget F2P, inget MP utan ge oss mer underbar SP.

Spel som Oblivion, Fallout 3, Skyrim skulle inte skada med COOP multiplayer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Aresz:

En värdig uppföljare nu, inget F2P, inget MP utan ge oss mer underbar SP.

Spel som Oblivion, Fallout 3, Skyrim skulle inte skada med COOP multiplayer.

Sant, ett välgjort COOP hade gjort allt ännu bättre. Tänkte mer på klassisk MP i något tradigt DM läge mellan Brotherhood of Steel vs Mutanter med pay2win dlc.

Medlem
Skrivet av Aresz:

En värdig uppföljare nu, inget F2P, inget MP utan ge oss mer underbar SP.

...och med ny motor och vettig mekanik den här gången =).
...och beslut som faktsikt har djupa konsikvenser...
...och farligare och mer utmanande och oförlåtande miljöer, tex liknande Stalker...
...och ett bra slut.

Medlem

Jag blev sjukt taggad nu! Hoppas det blir mer som new vegas än 3:an. Jag litar inte riktigt på bethesda efter skyrim..

Avstängd
Skrivet av walter_iego:

Det är en fake-site, sidan ligger hos en polsk host. Någon har för mycket fritid.

Ett Fallout 4 kommer säkert.

Och det vet du bara sådär rakt av?

Skrivet av Dr Nilsson:
Skrivet av walter_iego:

Det är en fake-site, sidan ligger hos en polsk host. Någon har för mycket fritid.

Ett Fallout 4 kommer säkert.

Enligt http://cqcounter.com/whois/ så är det en godaddy domän och i Baltimore, om jag förstod sidan rätt.

Det här läste jag:

"Checking the domain IP shows 5.133.13.121, which leads to d13121.vibiznes.pl. Needless to say, there's no way Bethesda would use a Polish host, so this is a fake."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Aresz:

En värdig uppföljare nu, inget F2P, inget MP utan ge oss mer underbar SP.

...och med ny motor och vettig mekanik den här gången =).
...och beslut som faktsikt har djupa konsikvenser...
...och farligare och mer utmanande och oförlåtande miljöer, tex liknande Stalker...
...och ett bra slut.

fallout 3 var bra mycket bättre än new vegas. orkade inte ens spela klart vegas

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av InsaneSharky:

Jag får i så fall hoppas att spelet när det väl släpps att det kommer till Xbox 360 också och inte bara till PC och de nyare konsolerna.

Det går ju inte att spela den här typen av spel på konsol?

Det har gått alldeles utmärkt för mig i både Fallout 3, New Vegas och i Skyrim.

Själv kör jag skyrim på pc men med xboxkontrollen, funkar utmärkt och mycket skönare att sitta i soffan än vid datorn.

Medlem

Fallout 4?

Eller hur, det blir ett bigpack med allt vad fallout 3 heter
måste ju krama ur det sista innan man kan gå vidare.

Medlem

Bara Bethesda står för den tekniska biten och Obsidian för den kreativa biten så blir slutresultatet fantastiskt.

Medlem
Skrivet av NKFH:

OMGOMGOMG!!! Can't wait! Jävligt taggad över After Reset också, bara den når sitt mål http://www.kickstarter.com/projects/2146421095/after-reset-rp...

Som av en slump har den kampanjen sitt slut den 11 dec Illuminati!

Åh herregud vilken dålig trailer/presentation de hade! Och man orkar ju inte lyssna på honom! Älskar alla spel han nämnde som influenser, och det kan säkert bli ett bra spel, men snälla...
"... hoping that one day, mankind would rise like a phoenix out of the radioactive ashes." /cringe

Inaktiv
Skrivet av rosski:
Skrivet av InsaneSharky:
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av InsaneSharky:

Jag får i så fall hoppas att spelet när det väl släpps att det kommer till Xbox 360 också och inte bara till PC och de nyare konsolerna.

Det går ju inte att spela den här typen av spel på konsol?

Det har gått alldeles utmärkt för mig i både Fallout 3, New Vegas och i Skyrim.

Själv kör jag skyrim på pc men med xboxkontrollen, funkar utmärkt och mycket skönare att sitta i soffan än vid datorn.

????????

Hur gör du det utan aimbot?


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Avstängd
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av rosski:
Skrivet av InsaneSharky:
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av InsaneSharky:

Jag får i så fall hoppas att spelet när det väl släpps att det kommer till Xbox 360 också och inte bara till PC och de nyare konsolerna.

Det går ju inte att spela den här typen av spel på konsol?

Det har gått alldeles utmärkt för mig i både Fallout 3, New Vegas och i Skyrim.

Själv kör jag skyrim på pc men med xboxkontrollen, funkar utmärkt och mycket skönare att sitta i soffan än vid datorn.

????????

Hur gör du det utan aimbot?

Varför skulle man inte kunna lira med dosa på pc utan aim assist? Jag gör det till och från

Medlem
Skrivet av Mox+:
Skrivet av NKFH:

OMGOMGOMG!!! Can't wait! Jävligt taggad över After Reset också, bara den når sitt mål http://www.kickstarter.com/projects/2146421095/after-reset-rp...

Som av en slump har den kampanjen sitt slut den 11 dec Illuminati!

Åh herregud vilken dålig trailer/presentation de hade! Och man orkar ju inte lyssna på honom! Älskar alla spel han nämnde som influenser, och det kan säkert bli ett bra spel, men snälla...
"... hoping that one day, mankind would rise like a phoenix out of the radioactive ashes." /cringe

Måste nog erkänna att man får lite skygglappar i väntan på ett nytt fallout, allt ser bra ut


signatur

"Blott den är vis som förstår att han inget begriper"

Medlem
Inaktiv

Hoppas de bara håller sig till PC, PS4 och XBONE. Speciellt med tanke på att de nya konsolerna har öppnat upp för kvalitativa open-world spel utan att behöva tumma på saker.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av InsaneSharky:

Jag får i så fall hoppas att spelet när det väl släpps att det kommer till Xbox 360 också och inte bara till PC och de nyare konsolerna.

Det går ju inte att spela den här typen av spel på konsol?

Det har gått alldeles utmärkt för mig i både Fallout 3, New Vegas och i Skyrim.

Vill inte påstå att något av de spelen är speciellt spelbara utan mods och unofficial patches...

Medlem

Hoppas ps3 och xbox 360 inte är med på listan, vore ju tråkigt med ett lidande utvecklartid, pga portning till 2 gamla system.

Medlem

Hoppas de gör gameplay mer invecklat.

phi
Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av rosski:
Skrivet av InsaneSharky:
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av InsaneSharky:

Jag får i så fall hoppas att spelet när det väl släpps att det kommer till Xbox 360 också och inte bara till PC och de nyare konsolerna.

Det går ju inte att spela den här typen av spel på konsol?

Det har gått alldeles utmärkt för mig i både Fallout 3, New Vegas och i Skyrim.

Själv kör jag skyrim på pc men med xboxkontrollen, funkar utmärkt och mycket skönare att sitta i soffan än vid datorn.

????????

Hur gör du det utan aimbot?

VATS. Ingen vettig människa spelar Fallout 3 och New Vegas som ett renodlat FPS-spel med ADS.

Vore ju ungefär lika begåvat som att spela hockey med en stekspade.

Medlem

Underbart om dom äntligen kan göra Fallout med Co-Op så man kan välja att spela med en kompis istället för att ha en medhjälpare. Det är vad jag saknat i alla Fallout spel.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

11:12:13

Flytta ettan från 13 till 11

= 111:12:3

3st ettor kan bilda ett H

= H:12:3

Tolfte bokstaven i alfabetet är L

H:L:3

= HL3 confirmed!!!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Älskar Fallout , verkligen älskar det men jag hoppas verkligen INTE att det är ett MMO om det nu är F4. Co-op dock då snackar vi

Medlem
Skrivet av Zkitz0:

Älskar Fallout , verkligen älskar det men jag hoppas verkligen INTE att det är ett MMO om det nu är F4. Co-op dock då snackar vi

Vet inte om jag skulle vilja ha co-op spel. Om de lyckas uppdatera motorn så att den är bättre med atmosfärer så är det något väldigt speciellt med att känna sig ensam i en dystopisk värld. Samma med skräckfilm, blir bättre upplevelse av att titta på det själv.

Medlem

ohh vilka bra nyheter

Medlem

Låt oss hoppas att det blir ett spel som inte, likt de flesta andra, är "till för" folk som vill spela online med/mot varann. Och om det nu måste bli onlineläge, snälla gör ett icke-stressigt sådant. Ett lugnt, smygigt, mysigt onlineläge. Ett där man inte måste spela som en perfekt asiat för att kunna hävda sig, med en puls på 165.

NV är bättre än 3:an tycker jag. I jämförelse så känns 3:an lite låst och enformig vad gäller vapnen. Och det ser så himla mycket tråkigare ut när man skjuter och när man träffar fienderna med skott i det. I 3:an är det dessutom så CP:iga val man får i konversationerna. Antingen typ "Yes please, I will do anything for you" eller "FUCK OFF you god damn idiot!" inte mycket mellanting eller underfundighet.

Det Fallout 4 absolut bör göra bättre är att ha mer random loot och att svårighetsgraden ska kunna hålla hela spelet igenom. Och i övrigt brassa på med mer av allt, mer avancerad levling, fler vapenmoddar, fler olika sorters vapen, mer sex.

Konsoll är ju dessutom utmärkt. Om man vill ha det på PC för att kunna modda så är det lätt hänt att man blir beroende av moddarna och till slut inte kan få till en seriös spelupplevelse. Svårt att hålla sig från att fuska till det på nåt sätt. Men en del lyckas väl.

123
Skriv svar