Magisk trailer från Trine 2 till PS4

Robot
Medlem
Magisk trailer från Trine 2 till PS4

Ser ut som att någon har käkat svamp med de där färgerna.

Love it.

Inaktiv

Imponerande. Funkar utmärkt till PC i 7680 x 1440 i 120+ fps. Och dessa underbara konsoler som skulle knäcka high-end med hästlängder!

Fan, det är ju en världsnyhet om dessa next-gen lyckas peta ut 60fps i 720p.

Medlem

Tyckte det såg riktigt bra ut. Sen såg jag att det funnits i nästan 2 år på pc? Men det ser iofs fortfarande bra ut

Medlem
Skrivet av Segas:

Imponerande. Funkar utmärkt till PC i 7680 x 1440 i 120+ fps. Och dessa underbara konsoler som skulle knäcka high-end med hästlängder!

Fan, det är ju en världsnyhet om dessa next-gen lyckas peta ut 60fps i 720p.

Ja fast inte med en dator för 4000.

Medlem

Har aldrig riktigt gillat Trine. Tror jag äger spelet på steam men har inte haft suget att spela det efter jag testade spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Segas:

Imponerande. Funkar utmärkt till PC i 7680 x 1440 i 120+ fps. Och dessa underbara konsoler som skulle knäcka high-end med hästlängder!

Fan, det är ju en världsnyhet om dessa next-gen lyckas peta ut 60fps i 720p.

Ja fast inte med en dator för 4000.

Det var inte heller det som påstods. High-end får du inte för 4000kr, det är datorer i toppskiktet av komponenter. Likväl vågades det påstås att dessa nya konsoler skulle piska high-end datorer.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Segas:

Imponerande. Funkar utmärkt till PC i 7680 x 1440 i 120+ fps. Och dessa underbara konsoler som skulle knäcka high-end med hästlängder!

Fan, det är ju en världsnyhet om dessa next-gen lyckas peta ut 60fps i 720p.

Ja fast inte med en dator för 4000.

Sant, men själva konsollerna har det aldrig varit prat om vinstläge på för tillverkarna. De är först på licenser för spel senare som tillverkarna börjar dra in sina pengar. Konsollerna är tänkta till att etablera plattformen i spelarnas vardagsrum, och kikar vi på föregående generation (X360/PS3) så var den relativa jämförelsen mot PC-sidan enorm.

Det känns som Microsoft och Sony försöker komma undan med mindre initialförlust den här gången jämfört med tidigare generationer. Det kan kosta dem på sikt, då vi redan sett skräckexempel avseende prestanda och vad man bör kunna förvänta sig (1080p med 60fps som standard år 2013). Vi ska å andra sidan inte glömma att vi denna generation får två konsoler som till hög grad liknar PCs, väldigt positivt faktiskt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av jonis:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Segas:

Imponerande. Funkar utmärkt till PC i 7680 x 1440 i 120+ fps. Och dessa underbara konsoler som skulle knäcka high-end med hästlängder!

Fan, det är ju en världsnyhet om dessa next-gen lyckas peta ut 60fps i 720p.

Ja fast inte med en dator för 4000.

Sant, men själva konsollerna har det aldrig varit prat om vinstläge på för tillverkarna. De är först på licenser för spel senare som tillverkarna börjar dra in sina pengar. Konsollerna är tänkta till att etablera plattformen i spelarnas vardagsrum, och kikar vi på föregående generation (X360/PS3) så var den relativa jämförelsen mot PC-sidan enorm.

Det känns som Microsoft och Sony försöker komma undan med mindre initialförlust den här gången jämfört med tidigare generationer. Det kan kosta dem på sikt, då vi redan sett skräckexempel avseende prestanda och vad man bör kunna förvänta sig (1080p med 60fps som standard år 2013). Vi ska å andra sidan inte glömma att vi denna generation får två konsoler som till hög grad liknar PCs, väldigt positivt faktiskt.

Det enda snarlika är arkitekturen. Det kan iofs betyda att PC-marknaden kan slippa de hemska portningarna.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Segas:

Imponerande. Funkar utmärkt till PC i 7680 x 1440 i 120+ fps. Och dessa underbara konsoler som skulle knäcka high-end med hästlängder!

Fan, det är ju en världsnyhet om dessa next-gen lyckas peta ut 60fps i 720p.

Ja fast inte med en dator för 4000.

Mja kanske inte i 3x1440p och 120+fps men kanske 3x1080p och 60fps

Är nog inte svårt att hitta en begagnad dator idag som har ett 6870 eller bättre för runt 4k. Skulle nog gå att få ihop något liknande ny dator också om man bygger ihop den själv. En ny färdigbyggt gaming dator kanske är svårt att hitta med så kass prestanda, kanske får lägga till ett par tusenlappar men, men, tjänar man ju in på spelkostnader rätt snabbt + får typ 2x prestandan.

Eller bara uppgradera sin dator man har nu och köpa ett GTX 780 OC för 4k. då kan man nog köra det spelet i 3x1440p i 120+fps =D.

Medlem

när dom är färdiga med alla extra saker till detta spel tycker jag dom ska göra 3an :). Detta är ett BRA spel :). Kul själv och med vänner

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Segas:

Imponerande. Funkar utmärkt till PC i 7680 x 1440 i 120+ fps. Och dessa underbara konsoler som skulle knäcka high-end med hästlängder!

Fan, det är ju en världsnyhet om dessa next-gen lyckas peta ut 60fps i 720p.

Ja fast inte med en dator för 4000.

Mja kanske inte i 3x1440p och 120+fps men kanske 3x1080p och 60fps

https://www.youtube.com/embed/4mJeefx5_Qc

Är nog inte svårt att hitta en begagnad dator idag som har ett 6870 eller bättre för runt 4k. Skulle nog gå att få ihop något liknande ny dator också om man bygger ihop den själv. En ny färdigbyggt gaming dator kanske är svårt att hitta med så kass prestanda, kanske får lägga till ett par tusenlappar men, men, tjänar man ju in på spelkostnader rätt snabbt + får typ 2x prestandan.

Eller bara uppgradera sin dator man har nu och köpa ett GTX 780 OC för 4k. då kan man nog köra det spelet i 3x1440p i 120+fps =D.

Jag körde med två Titan SC från EVGA, så det får väl kallas optimalt. Jag får dock hoppas att utvecklarna snart lär sig utnyttja konsolernas påstådda kapacitet. Oavsett är det märkligt att den "nya tekniken" ska vara så svår att handskas med eftersom jag tvivlar på att spelen utvecklats på annat än x86 genom åren, resten är en portning.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Segas:

Imponerande. Funkar utmärkt till PC i 7680 x 1440 i 120+ fps. Och dessa underbara konsoler som skulle knäcka high-end med hästlängder!

Fan, det är ju en världsnyhet om dessa next-gen lyckas peta ut 60fps i 720p.

Ja fast inte med en dator för 4000.

Det var inte heller det som påstods. High-end får du inte för 4000kr, det är datorer i toppskiktet av komponenter. Likväl vågades det påstås att dessa nya konsoler skulle piska high-end datorer.

Det där var det dummaste jag läst på länge.
Tror du själv att konsolerna någonsin skulle spöa datorer för ca 15 papp? Isåfall skulle självklart konsolen kosta minst kanske 17 papp i detta fallet för att kunna få in pengar per såld konsol. Hur många medelsvenssons tror du köper den som inte är tekniknördar?

Finns ingen som sagt att next-gen skulle "knäcka med hästlängder" heller.
Däremot så är det fakta att PS4 är kraftfullare än medelsvenssons datorer och det är det de menar med utlåtandet.
Du ska veta att det är en extrem minoritet som sitter på High-End komponenter i sina datorer.

Inaktiv
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av Segas:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Segas:

Imponerande. Funkar utmärkt till PC i 7680 x 1440 i 120+ fps. Och dessa underbara konsoler som skulle knäcka high-end med hästlängder!

Fan, det är ju en världsnyhet om dessa next-gen lyckas peta ut 60fps i 720p.

Ja fast inte med en dator för 4000.

Det var inte heller det som påstods. High-end får du inte för 4000kr, det är datorer i toppskiktet av komponenter. Likväl vågades det påstås att dessa nya konsoler skulle piska high-end datorer.

Det där var det dummaste jag läst på länge.
Tror du själv att konsolerna någonsin skulle spöa datorer för ca 15 papp? Isåfall skulle självklart konsolen kosta minst kanske 17 papp i detta fallet för att kunna få in pengar per såld konsol. Hur många medelsvenssons tror du köper den som inte är tekniknördar?

Finns ingen som sagt att next-gen skulle "knäcka med hästlängder" heller.
Däremot så är det fakta att PS4 är kraftfullare än medelsvenssons datorer och det är det de menar med utlåtandet.
Du ska veta att det är en extrem minoritet som sitter på High-End komponenter i sina datorer.

Det har nämnts ett flertal gånger, även här på FZ om jag inte minns fel. Detta ändrades senare till att utlåtandet menades att vara riktat mot high-end i $400-klassen...hur det nu ens är bättre än en gammal kontorsdator.

Så innan du gör en massa dumma utlåtande, var påläst i ämnet så för du diskussionen framåt. Det skadar heller inte att helt ignorera vad andra skriver - ungefär som du borde ha gjort nu.

Medlem

Så härligt att alla diskussioner kring konsolrelaterade nyheter alltid ska handla om hur jäfla mycket bättre pc är.
Jag tror alla här har fattat det vid det här laget.

Rent ut sagt, vem fan bryr sig om att en konsol för 4k INTE piskar en pc för minst den dubbla kostanden?

Min pc med sitt gtx780 duger utmärkt till att raida i wow med, resten av alla spel lirar jag med nöje på min gamla ps3.
Varför säger ni?
Jo för jag gillar att göra så. Vem bryr sig?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Älskar du PC, spela på PC.
Älskar du konsol, spela på konsol.

Jag ger fulla fan i vilken upplösning eller fps folk har alla är vi gamers och tycker om olika plattformar. Men bråkas det ska det


signatur

Hellre hårt över än löst på mål.

Medlem

Varför kan inte Nintendo göra sidoscrollande Mario lika snyggt? Störtskön stil i dessa spel.

1
Skriv svar