Veckans impuls

Medlem
Veckans impuls

#blogg

Medlem
Veckans impuls

På svenska?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

På svenska?

Vaddå, är något oklart?

Langade upp en bild med mobilen, men det gick inte så bra tydligen. Laddar upp den som vanligt istället. Patience!

Edit: Fix'd!

Wadda fack, en Windows-mobbe, det är modigt, eller kanske inte. Jag kan inte så mycket om de där.

Vad är det för fördelar, respektive nackdelar med en sån i jämförelse med säg en HTC eller iPhone?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Wadda fack, en Windows-mobbe, det är modigt, eller kanske inte. Jag kan inte så mycket om de där.

Vad är det för fördelar, respektive nackdelar med en sån i jämförelse med säg en HTC eller iPhone?

Windows Phone [8] är nog inget för "power users" ännu, men de är riktigt rappa, minimalistiska och visuellt trevliga. Nokia har nu med sin Lumia 1020 världens bästa mobilkamera dessutom, den i Lumia 925 ska vara grym också, vilket är bra för mig då jag inte har en annan kamera. Sen gillar jag Nokias karttjänster, Nokia Maps är strålande. Mitt förstahandsval var HTC One, men jag ville inte lägga över 5500kr för en mobil som jag inte använder så jättemycket. Fick denna för drygt 3200kr vilket hittills känns som en rimlig prislapp.

Nackdelarna är väl apparna egentligen, det finns inte lika många, och viss prestanda i spel antar jag. Spelar lite till inget alls på mobiler, så jag vet faktiskt inte. I övrigt så finns mer eller mindre alla funktioner som iPhone har, men såklart inte lika mycket som en rootad Android. Är en simpel mobilman och klarar mig bra med GPS, webbläsare, telefon, sms, mail och kamera egentligen.

Har nu gått full cirkel så att säga, så vi får se vad Microsofts ekosystem kan ge mig. Ska nog skriva en liten minirecension efter helgens testande, måste fixa en Micro-SIM också märkte jag idag.

Tackar, då fick jag lite kött på benen.

Netonnet.se hade nyligen en kampanj där de sålde HTC One för 4500:-, men jag tyckte också att det var för dyrt. Max. 4000:- för en smartphone.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tja, använder man sin mobil väldigt mycket i jobb och nöje så kan man väl lägga ut 5000+kr, men det är det inte värt för mig.

Kan tillägga att man får mobilversionen av Office med WP vilket är trevligt, om man använder det. Helt klart ett lite mer business-orienterat OS.

1
Skriv svar