Steam, jag hatar dig just nu

Medlem
Steam, jag hatar dig just nu

Dagen på jobbet har gått som en dans, timmarna bara flög förbi medan mina tankar var fullt ockuperade av något helt annat, ett spel. Närmare bestämt Chivalry: Deadliest Warrior, expansionen till Chivalry: Medieval Warfare som släpps idag, 14 november.

Ivrig att få komma hem snabbt och bänka mig framför datorn bad jag min chef om att få sticka lite tidigare från jobbet (jag nämnde inte anledningen). Min röst blev hörd och trettio minuter innan ordinarie sluttid satt jag i bilen på väg hemåt.

Väl placerad vid datorn - förberedd med läsk och lite smågodis - loggade jag inte på mitt Steam konto. Till min stora fasa möts jag av ett meddelande som lyder "This game will unlock in approximately 5 hours". Likgiltig blir jag och kan inte bestämma mig om man ska skratta eller gråta. Varför tänkte jag inte till ordentligt? Jag vet mycket väl att det är såhär det går till på Steam men tankarna har bara fyllts med ett visst datum och ingen speciell tidpunkt.

Ett dilemma har nu dykt upp. Antingen sitter jag uppe ikväll/inatt och får en fruktansvärd dag på jobbet imorgon pga. sömnbrist. Eller så tar jag det lugnt, väntar tills morgondagen, njuter av att få ha det ledigt ett par dagar. Knäcker en bärs och startar Deadliest Warrior.

Det blir nog det sistnämnda, frågan är däremot om jag kan stå emot när spelet väl är tillgängligt idag.

#blogg

Skribent
Steam, jag hatar dig just nu

Jag har precis samma problem! Tänkte spela några timmar under förmiddagen, men tji fick jag! Sitter nu och i princip bara väntar på att klockan ska bli 21.. Problemet med att sätta sig då är att man förmodligen blir kvar vid datorn halva natten. =/


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag har precis samma problem! Tänkte spela några timmar under förmiddagen, men tji fick jag! Sitter nu och i princip bara väntar på att klockan ska bli 21.. Problemet med att sätta sig då är att man förmodligen blir kvar vid datorn halva natten. =/

Precis och om man måste gå upp klockan 5 på morgonen för att hinna till jobbet så blir det jäkligt drygt. Man kanske borde dygna?

Medlem

Tycker att det låter värdare att njuta av spelet i helgen

Inaktiv

VÄNTA TILL MORGONDAGEN ISTÄLLET;)

Medlem

Anledningen till att du stack 30 minuter tidigare var för att du kände hur du höll på att insjukna - vilket visades vara korrekt då du vaknade upp kallsvettig och världens huvudvärk?

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Anledningen till att du stack 30 minuter tidigare var för att du kände hur du höll på att insjukna - vilket visades vara korrekt då du vaknade upp kallsvettig och världens huvudvärk?

Vad menar du? Att det var det jag sa till min chef för att smita från jobbet tidigare?

Medlem
Skrivet av TimAfsum:
Skrivet av BeeJac:

Anledningen till att du stack 30 minuter tidigare var för att du kände hur du höll på att insjukna - vilket visades vara korrekt då du vaknade upp kallsvettig och världens huvudvärk?

Vad menar du? Att det var det jag sa till min chef för att smita från jobbet tidigare?

Att du var för sjuk för att jobba idag?

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av TimAfsum:
Skrivet av BeeJac:

Anledningen till att du stack 30 minuter tidigare var för att du kände hur du höll på att insjukna - vilket visades vara korrekt då du vaknade upp kallsvettig och världens huvudvärk?

Vad menar du? Att det var det jag sa till min chef för att smita från jobbet tidigare?

Att du var för sjuk för att jobba idag?

Jag sparar det sjuktillfället tills snökaoset kommer till Stockholm, stannar hellre inomhus då

1
Skriv svar