Omfamna mörkret i Baldur's Gate II: Enhanced Edition

Medlem
Omfamna mörkret i Baldur's Gate II: Enhanced Edition

Jag själv har inte spelat igenom det men flickvännen gjorde det. Kanske ska plocka upp Enhanced Edition och coopa.

Medlem

Oooo Shiny...! (Cespenar är bäst)

Hade ingen aning att detta spelet var så nära inpå.
Trevlig överraskning

Inaktiv

Tiden då Bioware kunda göra bra rpg.

Medlem

Oooh! Nice! Velat spela genom det här spelet i evigheter, men aldrig lyckats komma in i det. Ska bli kul att ge det en ärlig chans nu igen när det blivit lite uppiffat!

Medlem
Skrivet av Grimley:

Tiden då Bioware kunda göra bra rpg.

Tror nog att dom kan göra bra rpg fortfarande,problemet är att EA inte ger dem tid nog att göra det.

Inaktiv
Skrivet av Robez:
Skrivet av Grimley:

Tiden då Bioware kunda göra bra rpg.

Tror nog att dom kan göra bra rpg fortfarande,problemet är att EA inte ger dem tid nog att göra det.

Är allt EAs fel då? ME 1, 2, 3 var väldigt bra. Dock gillade jag inte DA 1, 2.

Medlem

Det var en trevlig överaskning såhär på fredagen, garanterat köp detta! Tur att man sparade sin karaktär från ettan.

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Robez:
Skrivet av Grimley:

Tiden då Bioware kunda göra bra rpg.

Tror nog att dom kan göra bra rpg fortfarande,problemet är att EA inte ger dem tid nog att göra det.

Är allt EAs fel då? ME 1, 2, 3 var väldigt bra. Dock gillade jag inte DA 1, 2.

Var väl inget fel på Dragon Age Origins.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Avstängd
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Robez:
Skrivet av Grimley:

Tiden då Bioware kunda göra bra rpg.

Tror nog att dom kan göra bra rpg fortfarande,problemet är att EA inte ger dem tid nog att göra det.

Är allt EAs fel då? ME 1, 2, 3 var väldigt bra. Dock gillade jag inte DA 1, 2.

EA brukar skynda på skapare för att få släppa spelen så snabbt som möjligt så ja det är EAs fel.

Tur att de har fixat dendär detaljen att monster tenderar att försvinna när man sover!... oh wait

Inaktiv

Mumsigt värre!

Medlem

Haha härligt hur alla med BG avatarer på forumet letar sig in i kommentarsfältet!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Strasser:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Robez:
Skrivet av Grimley:

Tiden då Bioware kunda göra bra rpg.

Tror nog att dom kan göra bra rpg fortfarande,problemet är att EA inte ger dem tid nog att göra det.

Är allt EAs fel då? ME 1, 2, 3 var väldigt bra. Dock gillade jag inte DA 1, 2.

Var väl inget fel på Dragon Age Origins.

'
Tyckte DA: O var ett jävligt gediget spel. Problemet var bara att den övergripande handlingen var fantastiskt trött och oinspirerad.

Medlem

Minns att jag spelade genom det fem gånger på raken när det lanserades när man gick i gymnasiet... Säkert köpt 10 fysiska kopior av spelet varav en Collectors Edition box för länge sedan och nu är det dags för missbruket igen, tur man inte har något liv.

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Robez:
Skrivet av Grimley:

Tiden då Bioware kunda göra bra rpg.

Tror nog att dom kan göra bra rpg fortfarande,problemet är att EA inte ger dem tid nog att göra det.

Är allt EAs fel då? ME 1, 2, 3 var väldigt bra. Dock gillade jag inte DA 1, 2.

Mass Effect kallar jag inte riktigt för rollspel då det mer känns som interaktiv film ...

Medlem

Köp köp!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Exim:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Robez:
Skrivet av Grimley:

Tiden då Bioware kunda göra bra rpg.

Tror nog att dom kan göra bra rpg fortfarande,problemet är att EA inte ger dem tid nog att göra det.

Är allt EAs fel då? ME 1, 2, 3 var väldigt bra. Dock gillade jag inte DA 1, 2.

Mass Effect kallar jag inte riktigt för rollspel då det mer känns som interaktiv film ...

Håller med, lite av mitt största problem med Witcher 2.

Gillar verkligen Witcher 2 men kan aldrig spela igenom det då det blir för långa "film" snuttar hela tiden.

Tappar direkt inlevelsen, men jag kanske är för gammal för sånt nytt

Medlem
Skrivet av donhenri:

Köp köp!!!!!!!!!!!

Vänta med köp, vem vet hur det blir?

Jag har tidigare i år köpt flertalet spel som man trodde skulle vara riktigt bra som än efter flera månader inte går att spela.

Nu väntar jag alltid tills man ser reaktionerna på steam och övriga forum innan köp.

Medlem

Så himla taggad att lira ett av mina favoritspel igen, med nya upplevelser!

Drog igenom Baldur's Gate: Enhanced Edition tidigare och nu fortsätter jag mina äventyr i Baldur's Gate II: Enhanced Edition med samma karaktär och alla nya allierade!


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av donhenri:

Köp köp!!!!!!!!!!!

Vänta med köp, vem vet hur det blir?

Jag har tidigare i år köpt flertalet spel som man trodde skulle vara riktigt bra som än efter flera månader inte går att spela.

Nu väntar jag alltid tills man ser reaktionerna på steam och övriga forum innan köp.

Det är stabilt, har bara stött på en bugg hittils vad jag märkt och den var förmodligen pga en mod. De har lärt sig sin läxa från problemen med det första spelets launch.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av ManchildKart:
Skrivet av Salami:
Skrivet av donhenri:

Köp köp!!!!!!!!!!!

Vänta med köp, vem vet hur det blir?

Jag har tidigare i år köpt flertalet spel som man trodde skulle vara riktigt bra som än efter flera månader inte går att spela.

Nu väntar jag alltid tills man ser reaktionerna på steam och övriga forum innan köp.

Det är stabilt, har bara stött på en bugg hittils vad jag märkt och den var förmodligen pga en mod. De har lärt sig sin läxa från problemen med det första spelets launch.

Ah nice, antar du inte har det på steam? då det är några timmar kvar där.

Hoppas verkligen det fungerar lika bra där, BG2 är mitt Nr1 favorit rpg någonsin.

k3m
Medlem

de borde göra remake på Fallout 1&2. de är bättre än baldurs gate spelen o då är baldurs gate spelen tio poängare.

Medlem

+1 För Fallout 1 och 2 EE. Dock ser jag hellre en PlaneScape Torment - EE först!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Robez:
Skrivet av Grimley:

Tiden då Bioware kunda göra bra rpg.

Tror nog att dom kan göra bra rpg fortfarande,problemet är att EA inte ger dem tid nog att göra det.

Är allt EAs fel då? ME 1, 2, 3 var väldigt bra. Dock gillade jag inte DA 1, 2.

DA 1 var ju awwwwwwwwwwwesome!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Jag spelade aldrig när det släpptes första gången, men nu blir man lite sugen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag spelade aldrig när det släpptes första gången, men nu blir man lite sugen.

Men Planescape Torment då? Tidernas djupaste spel, hoppas du upplevt det (vässar högaffeln och förbereder facklan).

Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av walter_iego:

Jag spelade aldrig när det släpptes första gången, men nu blir man lite sugen.

Men Planescape Torment då? Tidernas djupaste spel, hoppas du upplevt det (vässar högaffeln och förbereder facklan).

Gulp, sorry. Har inte spelat det; men jag har det i varje fall på GoG, så please, put down the högaffel and the fackla


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av walter_iego:

Jag spelade aldrig när det släpptes första gången, men nu blir man lite sugen.

Men Planescape Torment då? Tidernas djupaste spel, hoppas du upplevt det (vässar högaffeln och förbereder facklan).

Gulp, sorry. Har inte spelat det; men jag har det i varje fall på GoG, så please, put down the högaffel and the fackla

Widescreenmod och fixpack. Lås in dig i en vecka till du har spelat klart.

1
Skriv svar