Tom Clancy's The Division

Medlem
Tom Clancy's The Division

Hej!
Jag är ny här och är inte säker på om jag lagt tråden i rätt forumkategori! Sorry för det!

Hur som helst, efter att ha vart på en trevlig och utmanande intervju på Massive Entertainment har de nu givit mig en assignment där jag ska göra en analys och ta reda på vad som sägs om det kommande spelet The Divison via olika sociala medier.

Så, vad tycker ni om spelet än så länge?

/Carolina

Medlem

Skulle vara lättare ifall du ställde lite frågor

Hursom: Gillar idén, gillar det vi fått veta utav storyn, gameplayn ser helt ok ut, men har fått se för lite för att kunna bygga en riktig uppfattning. Sen är jag fortfarande väldigt osäker på exakt hur spelet kommer fungera.

Vad är målet med spelet? Hur funkar pvp? osv osv.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Skulle vara lättare ifall du ställde lite frågor

Hursom: Gillar idén, gillar det vi fått veta utav storyn, gameplayn ser helt ok ut, men har fått se för lite för att kunna bygga en riktig uppfattning. Sen är jag fortfarande väldigt osäker på exakt hur spelet kommer fungera.

Vad är målet med spelet? Hur funkar pvp? osv osv.

Uppgiften är ganska lös i sig, så det är svårt att ställa specifika frågor. Men tack för ditt svar!
Som sagt skulle det vara generellt snack kring The Division!

Medlem

Vet inte hur det kommer utspela sig. Kommer det vara likt DayZ att det handlar om överlevnad mot andra players och antagligen NPCs också? Eller kommer det vara liknande GTA:O?

Det ser jävligt nice ut, mycket detaljer och ser ut som ett kul online lir med polare.

Medlem

Tycker dom kan skippa konsol och göra det till ett renodlat PC-spel. Hör ni det Massive? Do it!!

Medlem

Ser fram emot spelet och dess mål att inte ge allt på silverfat utan låta spelaren upptäcka det mesta själv när man väl sitter med det vid release.

Det ser bra ut, stämningen verkar grym. Hoppas på större online del med samlad server snarare än 16 slot servrar för mer community möjligheter. Dock gissar jag vi får något mitt emellan eller samma stuk som DayZ el GTA: O.

Hoppas också på grava konsekvenser för död så det känns och kittlar nerverna lite när man spelar och man inte känner att man kan göra en Terminator då och då för det kvittar.

Måste läsa på lite mer om det för övrigt, vet för lite fakta, om det nu finns så mycket info släppt ens

Medlem

Har bara hunnit kolla på story trailer än så länge och jag är positivt överraskad. Gillar att den tar upp så många olika perspektiv och man får en djupare förståelse och man kan göra storyn så mycket mer händelserik gillar det mycket! För övrigt sjukt snygg trailer, ska kolla på den andra senare!

Medlem

Detta är det spel som lockar mig mest inför ett nytt konsolköp!

Stämningen, grafiken, ljudet, allt med gameplaytrailern var helt perfekt! Nu var det iof en arrangerad trailer, men det är iaf tydligt att spelet har en enorm potential!
Jag hoppas också att själva överlevnadsaspekten blir stor, att man faktiskt tjänar på att fly ifrån en konflikt istället för att dö, dö och åter dö för att sedan disconnecta.

En detalj jag upptäkt i gameplaytrailern är när de hittar nya vapen, och en av "spelarna" säger nått i stil med "We need to extract rightaway so you dont lose that".
Sedan avfyrar de en flare och måste vänta nån minut eller två på sin extraction, just som de blir överfallna av andra spelare.

Detta får mig att tro att om du inte "extractar" utan blir dödad eller disconnectar så förlorar du de saker du hittat.
Vilket ger spelet en härlig spänning i stil med Demon Souls eftersom du alltid måste avväga att extracta med dina prylar eller fortsätta med risk att förlora dem.

En annan detalj är i början när de går längt gatan, och den ena ser en "infekterad" civil och deras dialog antyder att spelarna kan rädda dessa civila om man har rätt utrustning/medicin. Det låter även som att spelaren själv kan bli infekterad om man är oförsiktig omkring de som redan är infekterad.

Den övergripande handlingen verkar ju vara nått med att "The Division" är en organisation vars syfte är att försöka underlätta återuppbyggnaden av samhället efter katastrofen, alltså inte att försöka hindra den. Den verkligt sista livlinan m.a.o.

Bara spekulationer men som sagt, sålänge de gör så att det straffar sig att spela oförsiktigt.
Jag är iaf grymt peppad på detta spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Misstänker det kommer bli mer eller mindre mediokert som de flesta Tom Clancy spel. Sen brukar också spel som hypas sönder rent allmänt aldrig leva upp till förväntningarna

1
Skriv svar