Jag är hemma igen...

Jag är hemma igen...

...Men trött som fan.

Har en massa skit att hantera nu och kände för en rast, så jag loggar in på FZ och bemöts av en uppsjö av värdelöst "PC vs Konsol" tjafs. Några som känner sig hotade av "next gen"?
eller?.
Varför alltid denna reaktion.

Sen är de vanliga sursillarna ute i forumen och beter sig fortfarande lika sillsurt. De reagerar argt på det ena efter det andra, och säger sen själv att det "bara är spel", men uppenbarligen inte, hade det varit så bara och bara hade väll reaktionen inte varit så giftig.

Men Walter bloggar igen, det är positivt! Jag sticker ofta in till bloggarna, det är lugnare och trevligare här. Även om jag inte alltid håller med det han skriver, men det är ändå skönt för Walter bloggar inte på ett "håll med mig vis", utan öppnar för egna tankar, skit i resten, reflektera själv, som en god text ska. Välkommen tillbaks till blogglandet walter.

Vart jag varit och vad jag gjort, tänker jag nog hålla för mig själv, det är inget kul. Och jag är rädd att min blogg kan ses som en gnäll-blogg. Så nästa gång tänker jag berätta om några roliga saker istället.

På återseende! Och låt inte de fermenterade storsluskarna infektera FZ med sina troll fasoner. Kom ihåg att vi har regler och en behändig anmäl knapp när de går för långt.

åh.. och e-m är tillbaka! Det var länge sen, kul att se dig igen.

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Jag är hemma igen...

Välkommen hem! Ta av dig skorna, sätt på lite bra musik i bakgrunden, värm en kopp té, njut av goda pepparkakor och den sköna atmosfären.

Stäng ute det hatfulla och släpp in det positiva, det kan få den svartaste dag att kännas som ljus.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Välkommen tillbaka, är du fortfarande datorlös?

Medlem

Virtuell téskål!

Skål! glöm inte lillfingret.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar