3ds för en som bara har tid med 30-45 min per dag?

Medlem
3ds för en som bara har tid med 30-45 min per dag?

Passar 3ds för en som bara har tid med 30-45 min per dag?

Är en 3ds lätt att starta upp med spel och så. Vill kunna komma in i spelen snabbt utan för långa laddnings tider mm?

Är en PC spelare i grunden men har ont om tid att lägga någon större tid på PC längre.

Kommer nog använda konsolen hemma mest

Medlem

Jag har inte så mycket att säga om just 3ds men jag undrar varför inte bara spela på mobilen istället? Android eller iOS?

Medlem

Har en 3ds XL och den startar hyffsat fort och laddningstiderna är rätt korta, spelutbudet för min del har inte varit vidare enormt dock.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jo Vtune bra fråga. Problemet för mig är att jag inte tycker de finns några bra spel som jag vill ha. Enda bra spelet jag verkligt har spelat flera timmar är game dev story på android. Visst finns de andra som tex angry birds men tycker dom är för casual. Ios har jag inte

Medlem
Skrivet av Ateros:

Jo Vtune bra fråga. Problemet för mig är att jag inte tycker de finns några bra spel som jag vill ha. Enda bra spelet jag verkligt har spelat flera timmar är game dev story på android. Visst finns de andra som tex angry birds men tycker dom är för casual. Ios har jag inte

Skulle personligen inte tycka det är värt för 30-45 min per dag, känner inte riktigt att man kommer in spel på djupet för det och skulle säga att de passar bättre till just "Casual games" men det är ju individuellt så de känner du ju själv vad du tycker

Medlem
Skrivet av Ateros:

Passar 3ds för en som bara har tid med 30-45 min per dag?

Är en 3ds lätt att starta upp med spel och så. Vill kunna komma in i spelen snabbt utan för långa laddnings tider mm?

Är en PC spelare i grunden men har ont om tid att lägga någon större tid på PC längre.

Kommer nog använda konsolen hemma mest

Ja, den borde inte vara några problem. Många spel finns det till den som inte kräver att man behöver spela långa stunder i sträck för att ha roligt. Så tycker absolut en sådan kan vara värd att ha till hands.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Snabb uppstart mätt i sekunder, avstängningen likaså så det är inga problem med att komma igång och avsluta ifall något dyker upp.

Det finns väldigt många spel att ta del av, 3DS titlar som DS spel, båda funkar på konsolen. Sen har den en bra webbshop som är snabb att komma in i och har ett bra utbud av spel / Demo / trailers. Där kan man även köpa Gameboy advance spel som konverterats.

I mitt tycke är 3DS den bästa handhållna konsolen och den maskin jag använder mest då det finns många spel som lockar och underhåller. Däremot gillar jag inte att ha 3D igång då det inte riktigt fungerar för mina ögon. Men det är inget krav att ha funktionen igång och i min mening har inte spelen lidit för det. 3D off.

Batteritiden är acceptabel och laddas snabbt så den passar lika bra på tåget som hemma i fåtöljen.

Jag rekommenderar en 3DS XL, helst i bundle med nya Zelda A Link Between Worlds. Ett av de bästa spelen i år.

[http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_3ds/185347-ninte...]


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Blev det någon 3DS?

Medlem
Medlem

Fire emblem, bra strategiskt rpg.

New super mario bros 1 & 2 bra platformare.

Mega man 2, klassisk. grymt spel.

Zelda a link between 2 worlds, riktigt bra, det bästa hittills jag kört på enheten skulle jag vilja säga.

Hoppas på att det kommer fler spel, något metroid hade varigt fint eller så.

1
Skriv svar