Assassin's Creed IV: Black Flag i 1080p till PS4

Robot
Medlem
Assassin's Creed IV: Black Flag i 1080p till PS4

60 fps före 1080p!

alltid!

Medlem

Vore intressant att få veta mer om denna nya teknik för AA. Undrar om det är något i stil med TXAA, och/eller om den kommer till PC versionen.

Medlem

Bara en vecka kvar till pc versionen

Det är REA på alla AssCreed spelen nu på Gamersgate. Skynda fynda!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gött PS4+Ass4 ska de blir


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Vad kör Xbox One för upplösning i detta spel då? Har det nämnts?

Inaktiv
Skrivet av Blackwolfe:

Bara en vecka kvar till pc versionen

Så ska det låta!

Medlem

Tråkigt att nextgen endast kör spel i 30 fps. Verkar ju som att varken Ps4 eller Xbox One kan ha stabila 60 fps.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

PS4-versionen såg förvånansvärt likt ut current gen. Det var i stort sätt bara texturerna och LOD som skiljdes åt, och det var inte med mycket.

Har tappat suget för next gen. Suget kommer säkert tillbaka nästa år när alla bra spel börjar komma, men som det ser ut nu så är både PS4ans och XBones launch fattigare på bra spel än vad PS3 var, och den var katastrofalt dålig.

Medlem

Har kört lite av PC versionen, vad i helvete har dom gjort med kontrollerna!? Man springer nu med SHIFT istället för högra musknappen. Känns helt fel, men det är väl bara att ändra.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Tyckte AssCreed 3 var rätt kasst, får se om 4:an är något att ha.

Medlem

Ser fram emot asscreed 4, blir nog det samt killzone när ps4an släpps

Medlem
Skrivet av Bojkott:

PS4-versionen såg förvånansvärt likt ut current gen. Det var i stort sätt bara texturerna och LOD som skiljdes åt, och det var inte med mycket.

Har tappat suget för next gen. Suget kommer säkert tillbaka nästa år när alla bra spel börjar komma, men som det ser ut nu så är både PS4ans och XBones launch fattigare på bra spel än vad PS3 var, och den var katastrofalt dålig.

Fast t.o.m på PC är inte wow-faktorn så hög, så lär det nog vara med det mesta, det är större och mer detaljerat. Förväntar mig inte att bli imponerad grafiskt av något spel inom en rimlig framtid.

Mest imponerad är jag faktiskt av vad Rockstar lyckades göra med GTA V, för att vara PS3 så är det verkligen löjligt snyggt.

Men det är riktigt najs att det blir lättare att göra större spel med mer unikt innehåll snabbare än någonsin och kunna göra härliga övertygande världar.

Annars så är då AC4: BF bäst hittils i serien, så otroligt skönt att bli av med det där blockmongot desmond och dom extreeeemt tråkiga sidokaraktärerna, storyn är mer spännande, miljöerna är bättre, manuset och voice actingen är mer övertygande än nånsin, även om du Ezio var en riktig hejare!

Medlem
Skrivet av Margy:

Vad kör Xbox One för upplösning i detta spel då? Har det nämnts?

720p som alla andra spelen till Xbox One

Skrivet av Bojkott:

PS4-versionen såg förvånansvärt likt ut current gen. Det var i stort sätt bara texturerna och LOD som skiljdes åt, och det var inte med mycket.

Har tappat suget för next gen. Suget kommer säkert tillbaka nästa år när alla bra spel börjar komma, men som det ser ut nu så är både PS4ans och XBones launch fattigare på bra spel än vad PS3 var, och den var katastrofalt dålig.

Exakt ...är mer troligt att jag köper en Wii U och spelar alla Mario spelen till ögona blör


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Vem bryr sig om 1080p? Trodde det var 4k som var det nya...

Medlem

PC versionen verkar ha lite problem med anti aliasing. Undra om PS4ans uppdatering fixar det problemet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

ofan, 1080p
Nu börjar nextgen va?

Patetisk att det är ens nyheter, jag tror jag väntar med mitt PS4 köp.

Medlem

WOW 1080p OCH 30 FPS! Framtiden är här!

Medlem
Skrivet av Passe:

Vore intressant att få veta mer om denna nya teknik för AA. Undrar om det är något i stil med TXAA, och/eller om den kommer till PC versionen.

Så länge det inte är bättre än TXAA så är det inget att bry sig om för PC, eftersom vi har redan teh yberness that is TXAA ^^

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Passe:

Vore intressant att få veta mer om denna nya teknik för AA. Undrar om det är något i stil med TXAA, och/eller om den kommer till PC versionen.

Så länge det inte är bättre än TXAA så är det inget att bry sig om för PC, eftersom vi har redan teh yberness that is TXAA ^^

Som jag skrev tidigare har PC versionen problem med AA. Ska bli intressant om PC versionen patchas så den blir lika bra eller bättre än konsolversionen.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/7114232/ibmCkMUVDSlee3.pn...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Geeks Gaming

Varför känns det som att "nextgen" bara är en patch till förra?

Medlem

Jag undrar lite.. FZ har ju en massa PC fanatiker till all rätt förstås! Då Fragzone en gång stod för PC och FPS kan jag tro.. rätta mig om jagvjar fel.

En gång i tiden innan WSAD styrningen så var det framåt marsch som gällde på höger mus inget annat! Sen dök Unreal upp och drygade sig med en alternativ skjutning.. Ja ja dr fanns möjligen andra spel som hade det innan.. men det vär då man kände att "Fan oxå" jag måste ändra om det här med styrningen.. och det tog en jävla tid att få till en vettig spel känsla i det... Så ni som aldrig spelat med annat än med WSAD ni har Fan i mig ingen aning om hur jävla komplicerad det kan vara att byta "tänk" på spel och koordination. Testa själva att sätta om framåt med höger mus och skjuta samtidigt!

Sen en annan sak.. det är då ett jävla gnäll på konsol spel vs PC hela tiden.. Hur kasst det är etc

Ska det ens skrivas om dessa konsoler och spel här då ingen accepterar annat är rena PC spel och 30 eller 60 FPS är den sekundära frågan näst efter.. Fan va synd det är om oss PC spelare som har alla dessa konsol hybrider att spela på min värsting för 30000 kr?

Så jädra urtjatat! och vi förstår er töntiga inställning om ett liv framför dumburken ensam med polarna hemma lika ensamma som dig själv framför deras egna datorer..

Jag själv spelar både PC och konsol när jag är ensam och alltid konsol med polarna.. bägge är lika roligt på olika vis. Sluta tjata om samma skit i varje jädra spel release och ta det som det är i stället.

PC är ingen reference spel maskin så enkelt är det..

Skriv annars bara om rena PC spel här istället så mår ni kanske bättre av dom "kanon" spel som kommer exklusivt till PC.. Så slipper ni vara avis på oss som tar spelen för vad dom är och har roligt på flera punkter.

Få sidor är likvärdigt gnälliga som FZ kan man ju lugnt säga..


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Ja just.. att knappar på en mobiltelefon telefon med en öl eller 3 i västen sätter sina spår i stavning etc.. men vem bryr sig?


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av kangas1000:

Jag undrar lite.. FZ har ju en massa PC fanatiker till all rätt förstås! Då Fragzone en gång stod för PC och FPS kan jag tro.. rätta mig om jagvjar fel.

En gång i tiden innan WSAD styrningen så var det framåt marsch som gällde på höger mus inget annat! Sen dök Unreal upp och drygade sig med en alternativ skjutning.. Ja ja dr fanns möjligen andra spel som hade det innan.. men det vär då man kände att "Fan oxå" jag måste ändra om det här med styrningen.. och det tog en jävla tid att få till en vettig spel känsla i det... Så ni som aldrig spelat med annat än med WSAD ni har Fan i mig ingen aning om hur jävla komplicerad det kan vara att byta "tänk" på spel och koordination. Testa själva att sätta om framåt med höger mus och skjuta samtidigt!

Sen en annan sak.. det är då ett jävla gnäll på konsol spel vs PC hela tiden.. Hur kasst det är etc

Ska det ens skrivas om dessa konsoler och spel här då ingen accepterar annat är rena PC spel och 30 eller 60 FPS är den sekundära frågan näst efter.. Fan va synd det är om oss PC spelare som har alla dessa konsol hybrider att spela på min värsting för 30000 kr?

Så jädra urtjatat! och vi förstår er töntiga inställning om ett liv framför dumburken ensam med polarna hemma lika ensamma som dig själv framför deras egna datorer..

Jag själv spelar både PC och konsol när jag är ensam och alltid konsol med polarna.. bägge är lika roligt på olika vis. Sluta tjata om samma skit i varje jädra spel release och ta det som det är i stället.

PC är ingen reference spel maskin så enkelt är det..

Skriv annars bara om rena PC spel här istället så mår ni kanske bättre av dom "kanon" spel som kommer exklusivt till PC.. Så slipper ni vara avis på oss som tar spelen för vad dom är och har roligt på flera punkter.

Få sidor är likvärdigt gnälliga som FZ kan man ju lugnt säga..

Var först tangentbordstyrning enbart innan alternativet med mus kom. Var först med Quake i stort sett alla gick över till mus och tangentbord. Fanns stöd för t-bord och mus i doom men behovet fanns inte.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av zleck129:
Skrivet av Margy:

Vad kör Xbox One för upplösning i detta spel då? Har det nämnts?

720p som alla andra spelen till Xbox One

900p till one 1080 till ps4, båda låsta till 30fps.

Totalt är det 2 spel som är bekräftade till 720p nu på boxen utav typ 10 titlar....

Medlem
Skrivet av Passe:

Vore intressant att få veta mer om denna nya teknik för AA. Undrar om det är något i stil med TXAA, och/eller om den kommer till PC versionen.

Txaa är väl ganska krävande och nvidia hårdvaru låst? Lär väl vara nån typ av postprocess fxaa / mlaa

Medlem

Ska bli intressant att se hur spelen till ps4 och one utvecklas inom något år, jämför man de första spelen med de sista under nuvarande konsolgeneration är ju skillnaden enorm. Det är nog inte så konstigt att utvecklarna inte har full pejl från början.

När vi börjar se allt fler spel som bara utvecklas till next gen kanske det börjar hända mer grejer, tills dess väljer jag att hålla mig måttligt intresserad av själva tekniken.

Medlem

Äger en ps3 och en xbox 360 och numera en gamer pc (inte bara laptop)

Vill vara dryg å köra pc-fanboy grejen och dryga mig med 1080p och 60fps, men vet helt ärligt inte om det är så, nån som vet?

Tänkte köra assasins på steam nämligen.

12
Skriv svar