Bygg ditt eget mmo-spel i Everquest Landmark

Robot
Medlem
Bygg ditt eget mmo-spel i Everquest Landmark

Ser snarare fram emot EQ Next. Landmark är inte överdrivet tilltalande för mig, även om det är unikt. Vet vi något om betalmodellen till Landmark än dock?

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Ser snarare fram emot EQ Next. Landmark är inte överdrivet tilltalande för mig, även om det är unikt. Vet vi något om betalmodellen till Landmark än dock?

F2P

Medlem
Skrivet av Droox23:
Skrivet av Xepheros:

Ser snarare fram emot EQ Next. Landmark är inte överdrivet tilltalande för mig, även om det är unikt. Vet vi något om betalmodellen till Landmark än dock?

F2P

Ah, då kan jag ju faktiskt tänka mig testa det ändå. Är det F2P, Buy to Play, eller Sub till Next? Vilket som fungerar för mig förvisso,med tanke på hur sexigt det spelet ser ut.

Vym
Medlem
Skrivet av Xepheros:

Ah, då kan jag ju faktiskt tänka mig testa det ändå. Är det F2P, Buy to Play, eller Sub till Next? Vilket som fungerar för mig förvisso,med tanke på hur sexigt det spelet ser ut.

EQ Next kommer också att vara F2P

Medlem

Låter intressant.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Landmaerk skulle väl vara så att de som bygger grymma saker där, skulle få sina byggnader implementerade i Next?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Landmaerk skulle väl vara så att de som bygger grymma saker där, skulle få sina byggnader implementerade i Next?

jupp

Medlem

fräck ide, fråga är ju bara om du ska göra en boss encounter eller dungeon hur gör du mechanicsen osv? är det lätt och bra sätt att göra coola encounters hade detta varit riktigt jävla ball, och ska jag vara helt ärlig framtidens mmo kmr nog vara något system som valve använder där communityn får betalt för göra encounters åt dom sen skicka in dom.

kanske inte inom 1-3 år men det kmr säkerligen komma och det kmr vara rätt kul då man kan glömma att bli utråkad utav kontent

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Landmaerk skulle väl vara så att de som bygger grymma saker där, skulle få sina byggnader implementerade i Next?

Dels det, men om jag minns rätt från presentationen på Gamescom, så skulle de även hålla "event", eller tävlingar, där de efterfrågar en specifik typ av byggnation från spelarna, och de som klarar bäst att fylla kraven kommer att per automatik få dessa inkluderade i Next.

Jag vet med mig om att de pratade om att man skulle kunna ha möjligheten att sälja sina egna skapelser via en ingame store, där man får en faktiskt fysisk betalning på en viss procent per blueprint såld. Inte helt hundra på detaljerna, men i vilket fall så lät det väldigt lovande. (Glömde köra igång en inspelning under presentationen, tyvärr, så allt är baserat på minnet...)

Medlem
Skrivet av Vym:
Skrivet av Xepheros:

Ah, då kan jag ju faktiskt tänka mig testa det ändå. Är det F2P, Buy to Play, eller Sub till Next? Vilket som fungerar för mig förvisso,med tanke på hur sexigt det spelet ser ut.

EQ Next kommer också att vara F2P

Ah, sweet. Hoppas ändå de har någon form av betalningsmodell som är frivillig men inte nödvändig. Ogillar att köpa mikrotransaktioner, föredrar ifall jag kan betala en baskostnad i månaden för att få tillgång till det mesta. Och jag hoppas de kör en f2p-modell som fungerar som Rift snarare än TOR, där all content är fritt, men kosmetiska grejer och xp-boosts, mounts, och eventuellt gear som inte är i närheten av best in slot, säljs.

Medlem

Håller tummarna på att det kommer finnas fler raser än bara människor att välja mellan. EverQuest har alltid varit känt för sin variation av raser.

Medlem

Jag var ganska skeptisk till det här tidigare men faktum är att detta mmo-minecraft verkar vara en bra idé.
Jag var en inbiten EQ-spelare 1999-2004 men tappade intresset när man förenklade spelet, EQ2 var heller inget för mig.
Det här skulle nog kunna dra in mig i EQ-världen igen.

Medlem
Skrivet av Droox23:
Skrivet av Ctrl:

Landmaerk skulle väl vara så att de som bygger grymma saker där, skulle få sina byggnader implementerade i Next?

jupp

Precis, det är det som är en så häftig idé. Välgjorda grejer i Landmark kan sen implementeras i Next.

Ett annat jäkligt coolt rykte är ju att alla servrar i slutändan blir olika. En NPC man är ute efter i en stad kanske har migrerat vidare på en annan server. NPCs roamar och man vet inte riktigt var de "betar", eller ligger i bakhåll, för tillfället.

Fantastiska idéer som jag verkligen hoppas implementeras på riktigt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar