Wii U basic eller Premium

Wii U basic eller Premium

Hallå alla goa FZ:tare

Blivit mer o mer sugen på att innförskaffa ett Wii u.

Kommer spela zombie u, new mario + new Luigi dlc

Sen köper jag garanterat det Mario som släpps i jul (Mario land?!)

Köper det mest då för att spela med sambon är det tänkt. Annars blir det PC och 360/ps4 på spel som finns på andra plattformar.

Så är det värt 800 kr mer att få Nintendo land, en ny sensor bar (har ett gammalt Wii)
En laddstation och en annan färg?
Räcker 8 gig. Kommer nog mest ha gamla klassiker på hårdisken.

En basic ligger nu på 1590 på elgiganten och det verkar ju alldeles förnämligt bara att sno gamla sensor baren och köpa Mario ...

Övertala mig!!:)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag köpte premium paketet, mest för laddstationen (smidigt och bara ställa ner kontrollen) och ett extra spel (Min sambo älskade Nintendo Land!), sen om det är värt 800 kr extra vet jag inte, det beror på vad man har för budget. Man kan ju t.ex. nästan köpa 2 spel för dom pengarna.

Det negativa med svart plast är att damm syns väldigt bra på den.

Medlem

Ingen av dem tycker jag:D

Skrivet av Plimp:

Ingen av dem tycker jag:D

haha mupp

limeduke

hm ja laddstation verkar ju bra.. men tror den vita plasten blir skitigare


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Citat:

How much storage space do I have?

Some of the storage space is used by the system software. The 8GB Basic Set has approximately 3GB available for data storage and downloads. The 32GB Deluxe Set has approximately 25GB available for data storage and downloads.

http://www.nintendo.com/consumer/systems/wiiu/en_na/system_ex...

Det blir väldigt tajt med utrymme på Basic-modellen, det gjorde att jag gick på Premium (och sen var jag intresserad av Nintendo Land också). Det du kan göra är ju så klart att spara 800 på konsollen och köpa till en bra extern hårddisk för de pengarna istället, då har du väldigt gott om utrymme förungefär samma peng (vet dock inte hur det står sig prestandamässigt). Tänk i så fall också på att det bör vara en disk med egen strömförsörjning.

/ LordDaimos

Medlem

Nintendo Land är riktigt skoj. Jag och sambon kan spela det än idag. Men det är ju något man kan införskaffa senare så jag tycker hellre att du ska satsa på Basic och lägg dom där 800kr på en extern hårddisk. Det är ändå något som kommer behövas förr eller senare då 32gb inte räcker särskilt långt om man planerar att köpa mycket i eShop.

Premium känns mest för dom som inte har ett Wii sen tidigare. Och en Gamepad cradle (laddare) är något man kan få tag på för nån hundralapp. Såg CDON hade en för 200kr för inte så länge sen. Så satsa på Basic du. Den vita modellen är dessutom snyggare och blir mindre skitig, men det är vad jag tycker

Finns det fullversions spel i e-shopen precis som tex xboxlive o steam?

Skulle det inte fungera med en hdd som tar ström ur usb, Menar du LordD?

Tack för tipsen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det finns fullversionsspel i eShop, köper man en Basic så rymmer du inte att ladda ner hela Nintendo Land på det inbyggda minnet

Nintendo själva rekommenderar att man tar en med egen strömförsörjning på länken jag postade ovan, men det kanske fungerar utan också. Har inte provat själv ännu.

/ LordDaimos

Aa såg det nu lutar mer åt en Premium nu när basic gått upp i pris igen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Moderator | Testpilot

Men det är inga större skillnader annat än utrymme och ett spel? Kan köpa ett begagnat Wii U Basic med Mario U samt Zombi U för 1200kr, känns väl då ganska värt och sedan då köpa en extern hårddisk?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Laddstativ, sensorbar, mer minne, ett spel (nu finns ju Mario+ Luigi u bu dels) är väll det man får extra


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Moderator | Testpilot
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Laddstativ, sensorbar, mer minne, ett spel (nu finns ju Mario+ Luigi u bu dels) är väll det man får extra

Laddstativ? Vad menas med det då? Hoppas man klarar sig utan den då..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Personligen så vore inte NintendoLand ett argument, jag sålde det utan att ens testa det. Fast det är upp till var och en.

Skrivet av limeduke:

Jag köpte premium paketet, mest för laddstationen

Är laddstativet något nytt som jag har missat eller talar du helt enkelt om det där plaststället för paddan..?


signatur

Constants and variables

Medlem
Skrivet av Nuckan:

Personligen så vore inte NintendoLand ett argument, jag sålde det utan att ens testa det. Fast det är upp till var och en.

Skrivet av limeduke:

Jag köpte premium paketet, mest för laddstationen

Är laddstativet något nytt som jag har missat eller talar du helt enkelt om det där plaststället för paddan..?

Det borde vara plaststället, den har ju laddningsfunktion också, titta runt om den så borde det vara en kontakt nånstans på den.

EDIT: Kom på att det är två ställ.
http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2012/09/asdfd-580...

Det är den till vänster jag menar som hänger med premium versionen.

Medlem
Skrivet av limeduke:

Det borde vara plaststället, den har ju laddningsfunktion också

Aha, sedär. Du hade rätt, jag har helt enkelt aldrig brytt mig om att vända på den tidigare.. ^^


signatur

Constants and variables

1
Skriv svar