Assassin's Creed IV: Black Flag i 1080p till PS4

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

Äger en ps3 och en xbox 360 och numera en gamer pc (inte bara laptop)

Vill vara dryg å köra pc-fanboy grejen och dryga mig med 1080p och 60fps, men vet helt ärligt inte om det är så, nån som vet?

Tänkte köra assasins på steam nämligen.

Ubisoft är legendariska för att göra pc-portar som inte fungerar. Även om fyran fungerar bra så lär den inte prestera mycket bättre än konsolversionerna. Känns som en onödig risk att köpa till dator om behovet inte finns.

Jag lär köpa till dator förr eller senare då jag vill streama det, har jag råd köper jag dock hellre 360-versionen och ett capture card, det borde säga allt.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av kangas1000:

Jag undrar lite.. FZ har ju en massa PC fanatiker till all rätt förstås! Då Fragzone en gång stod för PC och FPS kan jag tro.. rätta mig om jagvjar fel.

En gång i tiden innan WSAD styrningen så var det framåt marsch som gällde på höger mus inget annat! Sen dök Unreal upp och drygade sig med en alternativ skjutning.. Ja ja dr fanns möjligen andra spel som hade det innan.. men det vär då man kände att "Fan oxå" jag måste ändra om det här med styrningen.. och det tog en jävla tid att få till en vettig spel känsla i det... Så ni som aldrig spelat med annat än med WSAD ni har Fan i mig ingen aning om hur jävla komplicerad det kan vara att byta "tänk" på spel och koordination. Testa själva att sätta om framåt med höger mus och skjuta samtidigt!

Vet inte vad kangas yrar om när det gällde att byta från wsad till tangentbord och mus, från att bara ha använt tangentbord. Det tog inte lång tid att vänja sig. En halvtimme max kanske?

Sen en annan sak.. det är då ett jävla gnäll på konsol spel vs PC hela tiden.. Hur kasst det är etc

Ska det ens skrivas om dessa konsoler och spel här då ingen accepterar annat är rena PC spel och 30 eller 60 FPS är den sekundära frågan näst efter.. Fan va synd det är om oss PC spelare som har alla dessa konsol hybrider att spela på min värsting för 30000 kr?

Så jädra urtjatat! och vi förstår er töntiga inställning om ett liv framför dumburken ensam med polarna hemma lika ensamma som dig själv framför deras egna datorer..

Jag själv spelar både PC och konsol när jag är ensam och alltid konsol med polarna.. bägge är lika roligt på olika vis. Sluta tjata om samma skit i varje jädra spel release och ta det som det är i stället.

PC är ingen reference spel maskin så enkelt är det..

Skriv annars bara om rena PC spel här istället så mår ni kanske bättre av dom "kanon" spel som kommer exklusivt till PC.. Så slipper ni vara avis på oss som tar spelen för vad dom är och har roligt på flera punkter.

Få sidor är likvärdigt gnälliga som FZ kan man ju lugnt säga..

Var först tangentbordstyrning enbart innan alternativet med mus kom. Var först med Quake i stort sett alla gick över till mus och tangentbord. Fanns stöd för t-bord och mus i doom men behovet fanns inte.

Hade inga problem att sikta med musen när möjligheten kom, iallafall när man väl kunde sikta även vertikalt med spel som Quake. Det var så jäkla befriande att slippa hålla inne alt för att strafa. Att försöka sikta med musen i Doom gjorde ju att man kände sig handikappad

Vet inte vad Kangas yrar om, hade inga problem att vänja mig vid att köra med mus&tangentbord i FPS. Tog mig en halvtimme max, när jag körde igång Quake för första gången. Att försöka sikta med en gamepad på en konsoll däremot...

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Passe:

Vore intressant att få veta mer om denna nya teknik för AA. Undrar om det är något i stil med TXAA, och/eller om den kommer till PC versionen.

Så länge det inte är bättre än TXAA så är det inget att bry sig om för PC, eftersom vi har redan teh yberness that is TXAA ^^

Som jag skrev tidigare har PC versionen problem med AA. Ska bli intressant om PC versionen patchas så den blir lika bra eller bättre än konsolversionen.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/7114232/ibmCkMUVDSlee3.pn...

Jag tycker då det ser ganska bra ut redan!

Eller?

Medlem
Skrivet av Passe:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Passe:

Vore intressant att få veta mer om denna nya teknik för AA. Undrar om det är något i stil med TXAA, och/eller om den kommer till PC versionen.

Så länge det inte är bättre än TXAA så är det inget att bry sig om för PC, eftersom vi har redan teh yberness that is TXAA ^^

Som jag skrev tidigare har PC versionen problem med AA. Ska bli intressant om PC versionen patchas så den blir lika bra eller bättre än konsolversionen.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/7114232/ibmCkMUVDSlee3.pn...

Jag tycker då det ser ganska bra ut redan!

Eller?

Ser bättre ut när du står närmare skeppet. Just saker nära där man har focus med blicken verkar ha fungerande AA. Men tittar man på flaggan på skeppet och på bladen på palmträden så ser du att det fortfarande är områden utan AA.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Så vad kör Xbox 360?

360P?

ser ut som 1080P

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av blodChoklad:

Äger en ps3 och en xbox 360 och numera en gamer pc (inte bara laptop)

Vill vara dryg å köra pc-fanboy grejen och dryga mig med 1080p och 60fps, men vet helt ärligt inte om det är så, nån som vet?

Tänkte köra assasins på steam nämligen.

Ubisoft är legendariska för att göra pc-portar som inte fungerar. Även om fyran fungerar bra så lär den inte prestera mycket bättre än konsolversionerna. Känns som en onödig risk att köpa till dator om behovet inte finns.

Jag lär köpa till dator förr eller senare då jag vill streama det, har jag råd köper jag dock hellre 360-versionen och ett capture card, det borde säga allt.

Fan oxå, trodde jag skulle kunna köra nextgen grafik på datorn. Är ubisoft så kass på pcsidan?

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Så vad kör Xbox 360?

360P?

ser ut som 1080P

360 kör 720p men det är ju stor skillnad på texturer och effekter mellan de nya konsollerna och de gamla

12
Skriv svar