Battlefield 4-servrarna attackerade i helgen

Robot
Battlefield 4-servrarna attackerade i helgen

DDOS-attacker störde helgspelandet för mängder av gamers.

#battlefield-4, #ea, #dice


Medlem
Battlefield 4-servrarna attackerade i helgen

Inte märkt nått speciellt i helgen.
Det krashar någon gång ibland och man blir lite smågrining, men det är inte värre än så.
Ballar man ur över att man behöver reconnecta, då behöver man omprioritera.

Medlem

Yet another game, vad är det för idioter som håller på med sånt här egentligen ? nån löjligt uttråkad hacker i en källare som redan är så hatad av alla runt honom att han inte längre bryr sig om han jävlas med miljoner av spelare ?

War thunder råkade ju ut för samma sak bara för några veckor sen. flera gånger, nej fy fan borde vara skottpengar på idioter som håller på med ddos attacker


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag drabbades tyvärr bara av dom vanliga "blackscreen krasherna". Hade nog föredragit en DDOS-attack/ vecka istället för de konstanta krasherna. Gött mos

Medlem
Skrivet av a10388:

Jag drabbades tyvärr bara av dom vanliga "blackscreen krasherna". Hade nog föredragit en DDOS-attack/ vecka istället för de konstanta krasherna. Gött mos

så dom finns kvar ? jag slutade spela bf3 för att jag aldrig blev av med dom =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Så jäkla idiotiskt. Som om de väntar sig sympati av spelarna, eller hur tänker de?

Medlem
Medlem

jag verkar vara en av väldigt få som knappt har krashar. jag har KANSKE en om dagen. ibland inte alls. Allt löste sig för mig när jag installerade win 8.1 med en ny install av bf4

Medlem

Det finns bättre saker att DDOSA än spelservrar.. Kom igen..

Medlem

Jag är besviken på hela spelet. Det känns som att det blivit mer COD. Springa runt som engalning och skjuta. Serien har i mina ögon alltid varit i gränslandet mellan Arma och COD - precis mittemellan. Nu är det mer COD än nånsin. Kartorna är för små, spelet för snabbt.

DICE pratar om sina Battlefield moments. Jag tycker att DICE effektivt har haft ihjäl den känslan från BF3. Nu är det ett faktum i BF4.

Nästa BF kommer jag eventuellt köpa, med största försiktighet.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Lolservrarna fick sig också en dos har jag hört..

Medlem

Har gått från krasch varannan match till att "bara" krascha ca var 6e match. Märkte av DDOS igår på en server att jag inte hade något upplåst, gick ur och joinade en annan server och märkte inte av det mer.

Vad som minskade ner antalet krascher för mig (om det nu inte var så att någon fix från DICE kom ut precis efter jag gjort ändringarna som gjorde det bättre istället ) :
- Stäng av overlay i Origin
- Stäng av moln-lagring i Origin
- Ta bort PB-mappen i BF4mappen och ladda hem och installera om PunkBuster manuellt
- Lägg till BF4 i PunkBusterprogrammet,
- Klicka update i PunkBuster.

Jag har Win 8 64 bit/ ATI grafikkort / intel processor


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Ligger på ca 35% quits. Vilket kan översättas till krascher. Otroligt enerverande med ett spel som kraschar hela tiden och ännu värre när de släpper en patch som påstås ska fixa krascherna.

Har gjort allt, kollat varje drivrutin. Provat alla knep, till och med underclockat grafikkortet som kom överklockat från fabrik. Testat win 7, win 8.1. Med inbyggt ljudkort och Soundblaster Z.

INGET fungerar, spelet är trasigt från grunden...:(

Medlem

Inget jag märkt av på de servers jag spelar på iaf...

Medlem

Jaha ännu ett gäng snorungar som är missnöjda med gud vet vad och ska minsann visa hela världen vart skåpet ska stå, ajjemen. De är så häftiga så det är inte klokt i hela världen asså.


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av NexusSolo:

Jag är besviken på hela spelet. Det känns som att det blivit mer COD. Springa runt som engalning och skjuta. Serien har i mina ögon alltid varit i gränslandet mellan Arma och COD - precis mittemellan. Nu är det mer COD än nånsin. Kartorna är för små, spelet för snabbt.

DICE pratar om sina Battlefield moments. Jag tycker att DICE effektivt har haft ihjäl den känslan från BF3. Nu är det ett faktum i BF4.

Nästa BF kommer jag eventuellt köpa, med största försiktighet.

Japp, jag håller med. Hade jag velat spela CoD så hade jag köpt det. Det finns fan ingen integritet längre. Det blir ingen Bf4 för min del i alla fall. Nej, jag whinar inte, men jag ser inte poängen. Jag avskyr CoDs design och Bf/BC var motpolen till twitchgamers med ADHD som kan koncentrera sig max 1 minut.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av a10388:

Jag drabbades tyvärr bara av dom vanliga "blackscreen krasherna". Hade nog föredragit en DDOS-attack/ vecka istället för de konstanta krasherna. Gött mos

Testa att ta "repair install" i origin. Det kan ha löst det för mig. Jag har inte haft någon sådan krasch sedan jag gjorde det, iofs bara spelat hunnit spela ett par gånger sedan jag gjorde det. Men det är iaf helt klart värt ett försök för dig.

Medlem

för er som klagar på att det går för snabbt i bf4, kör det på konsol, mycket lugnare tempo eftersom folk tar mer tid på sig att sikta xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Var väl några som tröttnade efter patchen som skulle "lösa" krasharna.... Crashlefield 4: Black Screen Edition.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Ligger på ca 35% quits. Vilket kan översättas till krascher. Otroligt enerverande med ett spel som kraschar hela tiden och ännu värre när de släpper en patch som påstås ska fixa krascherna.

Har gjort allt, kollat varje drivrutin. Provat alla knep, till och med underclockat grafikkortet som kom överklockat från fabrik. Testat win 7, win 8.1. Med inbyggt ljudkort och Soundblaster Z.

INGET fungerar, spelet är trasigt från grunden...:(

SAMMA lika här, dock är spelet bra!
Om det var vilket annat spel som helst, hade det åkt ur snabbare än kvickt från modermodemet om detta med krascher upprepats.

Medlem
Skrivet av NexusSolo:

Jag är besviken på hela spelet. Det känns som att det blivit mer COD. Springa runt som engalning och skjuta. Serien har i mina ögon alltid varit i gränslandet mellan Arma och COD - precis mittemellan. Nu är det mer COD än nånsin. Kartorna är för små, spelet för snabbt.

DICE pratar om sina Battlefield moments. Jag tycker att DICE effektivt har haft ihjäl den känslan från BF3. Nu är det ett faktum i BF4.

Nästa BF kommer jag eventuellt köpa, med största försiktighet.

Har du testat Planetside2? det är lite som oldskool BF, fast 100gånger större


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Därför kör man på konsol

Medlem
Skrivet av NexusSolo:

Jag är besviken på hela spelet. Det känns som att det blivit mer COD. Springa runt som engalning och skjuta. Serien har i mina ögon alltid varit i gränslandet mellan Arma och COD - precis mittemellan. Nu är det mer COD än nånsin. Kartorna är för små, spelet för snabbt.

DICE pratar om sina Battlefield moments. Jag tycker att DICE effektivt har haft ihjäl den känslan från BF3. Nu är det ett faktum i BF4.

Nästa BF kommer jag eventuellt köpa, med största försiktighet.

är inte battlefield längre.
sista BF spelet jag köpte av dice de har förlorat sin egen identitet.

urtråkigt spel med mer buggar jag kan räkna.

Medlem

En kompis blogg blev utsatt för DDos-attack för ett par veckor sen.

Jag är inte särskilt insatt i det tekniska kring det men hur skyddar man sig från det? Känns märkligt att det kan sänka de flesta siter och servrar och inte går att spåra.

Är det bara mer resurser som är lösningen?


signatur

The Emperor protects.

Medlem
Skrivet av NexusSolo:

Jag är besviken på hela spelet. Det känns som att det blivit mer COD. Springa runt som engalning och skjuta. Serien har i mina ögon alltid varit i gränslandet mellan Arma och COD - precis mittemellan. Nu är det mer COD än nånsin. Kartorna är för små, spelet för snabbt.

DICE pratar om sina Battlefield moments. Jag tycker att DICE effektivt har haft ihjäl den känslan från BF3. Nu är det ett faktum i BF4.

Nästa BF kommer jag eventuellt köpa, med största försiktighet.

Jag förstår inte detta argumentet, hur har det blivit mer cod ? Detta spelet har ju dragit ner på movement speed på soldaterna men gjort gunplayet bättre. Är det en codifiering ?

Sen banorna är fantastiska i jämförelse med launch bf3 banorna, balanserade och lagom stora med intensiva punkter perfekt för blandning mellan fordon och infanteri..

Spelet är överlag vad bf3 skulle vart, och det är mycket mer teamwork tack vare integrationen av squadgrejorna och commander. Det är iaf min syn på bf4, jag har haft fantastiska "battlefield moments" med sjukt bra teamwork på bra banor med bra gunplay. Men såklart det är ju min åsikt

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av NexusSolo:

Jag är besviken på hela spelet. Det känns som att det blivit mer COD. Springa runt som engalning och skjuta. Serien har i mina ögon alltid varit i gränslandet mellan Arma och COD - precis mittemellan. Nu är det mer COD än nånsin. Kartorna är för små, spelet för snabbt.

DICE pratar om sina Battlefield moments. Jag tycker att DICE effektivt har haft ihjäl den känslan från BF3. Nu är det ett faktum i BF4.

Nästa BF kommer jag eventuellt köpa, med största försiktighet.

Har du testat Planetside2? det är lite som oldskool BF, fast 100gånger större

Planetside 2 <3

Skrivet av NexusSolo:

Jag är besviken på hela spelet. Det känns som att det blivit mer COD. Springa runt som engalning och skjuta. Serien har i mina ögon alltid varit i gränslandet mellan Arma och COD - precis mittemellan. Nu är det mer COD än nånsin. Kartorna är för små, spelet för snabbt.

DICE pratar om sina Battlefield moments. Jag tycker att DICE effektivt har haft ihjäl den känslan från BF3. Nu är det ett faktum i BF4.

Nästa BF kommer jag eventuellt köpa, med största försiktighet.

Tänk ett Battlefield WWII med Frostbite 3 motorn! Hade blivit ett givet köp.

Medlem
Skrivet av Loopedstateofmind:

Tänk ett Battlefield WWII med Frostbite 3 motorn! Hade blivit ett givet köp.

Detta hade vart tolalt awesome, har alltid hoppats på battlefield 1945 (ist för Bf5)

Medlem

Har bara drabbats av att bli dödad av little birds med 100 kvar i hälsa direkt efter 3 lyckade stinger-träffar. Lätt irriterande.

Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av a10388:

Jag drabbades tyvärr bara av dom vanliga "blackscreen krasherna". Hade nog föredragit en DDOS-attack/ vecka istället för de konstanta krasherna. Gött mos

så dom finns kvar ? jag slutade spela bf3 för att jag aldrig blev av med dom =_=

Enda jag varit med om är att BF4.exe slutat fungera ungefär var fjärde var sjätte timme. Men i övrigt har jag inte haft några problem förutom crasherna som var i början vid release. Kändes lite som om dem släppte en beta och inte ett fullt genomarbetat spel. Men antar väl att EA satte hård press på dem och ''tvingade'' DICE att släppa BF4 kanske lite tidigare än vad dem själv velat, vad vet jag? Sen verkar DICE inte gillar Nvidia GPU användare heller då det tjorvat otroligt mycket iaf för mina vänner med Nvidia GPU! Konstigt eftersom det bara finns två stora tillverkare. Kör själv med AMD Radeon så har inte upplevt att det kraschat pgav GPU'n.

12
Skriv svar