En miljon sålda Playstation 4 under de första 24 timmarna

Robot
En miljon sålda Playstation 4 under de första 24 timmarna
Moderator | Testpilot
En miljon sålda Playstation 4 under de första 24 timmarna

Hade skaffat en själv vid release men tycker inte något av release spelen var något att hänga i granen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hade skaffat en själv vid release men tycker inte något av release spelen var något att hänga i granen

This.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Kul!

Jag är rätt sugen på en men likt ovan så inväntar jag ett spel som lockar tillräckligt.

MGS5 eller The Division är nog det som kommer få bägaren att rinna över för mig!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tycker så är så fruktansvärt onödigt att skaffa nya konsollerna vid release.

Spelen är inget att hurra för och även om det skulle vara något extremt nice så är det inte anpassat för de nya konsolerna heller (inte så bra optimerat)

Nej, själv väntar jag hellre 1 år eller tills en ny version dyker upp.

Medlem

säkert ms som betala dom för att sabotera men sen var det väll inte så stora problem som jag har hört det va bara nån hdmi port som var inte helt fungerande. Och sony räkna på att det va ca 0.4% som kunde ha liknade problem av ps4

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

säkert ms som betala dom för att sabotera men sen var det väll inte så stora problem som jag har hört det va bara nån hdmi port som var inte helt fungerande. Och sony räkna på att det va ca 0.4% som kunde ha liknade problem av ps4

Haha, möjligt. Men kollar man på recensionerna så verkar det vara en tredjedel av amazons kunder som är drabbade.

Medlem
Skrivet av Hcore:
Skrivet av M_R_X5432:

säkert ms som betala dom för att sabotera men sen var det väll inte så stora problem som jag har hört det va bara nån hdmi port som var inte helt fungerande. Och sony räkna på att det va ca 0.4% som kunde ha liknade problem av ps4

Haha, möjligt. Men kollar man på recensionerna så verkar det vara en tredjedel av amazons kunder som är drabbade.

jao så må det vara men det är många som klagar helt utan anledning eller helt enkelt köpt en ps4 bara för att dom tror att cod ska se bättre ut men det gör det ju direkt inte jag känner ett par st som har en ps4 och dom är riktigt nöjda och har inga problem.

wow det är mycket


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Dags för Lyxfällan att ändra kontrollen i introt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hcore:
Skrivet av M_R_X5432:

säkert ms som betala dom för att sabotera men sen var det väll inte så stora problem som jag har hört det va bara nån hdmi port som var inte helt fungerande. Och sony räkna på att det va ca 0.4% som kunde ha liknade problem av ps4

Haha, möjligt. Men kollar man på recensionerna så verkar det vara en tredjedel av amazons kunder som är drabbade.

Folk har en tendens att göra mer väsen av sig om något gått fel jämfört med om allt är som det ska.

Sen finns det nog ett och annat troll där.

Medlem

kommer va intressant att se vem av MS och Sony som kommer att sälja mest konsoler men som det känns nu så har sony ett väldigt stort övertag på både US och EU marknaden

Medlem

Hur det kommer se ut?
Frågan är hur man ska få tag på en, jag är jäkligt noob gällande sånthär men man kan inte förhandsboka någonstans (med rimligt pris) senda ett par veckor tillbaka.

Finns den i affärer släppdatumet tro?

Medlem
Skrivet av haldur:

Hur det kommer se ut?
Frågan är hur man ska få tag på en, jag är jäkligt noob gällande sånthär men man kan inte förhandsboka någonstans (med rimligt pris) senda ett par veckor tillbaka.

Finns den i affärer släppdatumet tro?

Vanliga butiker, typ Elgiganten/SIBA etc. kan nog ha några över, men inga garantier.

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av Hcore:
Skrivet av M_R_X5432:

säkert ms som betala dom för att sabotera men sen var det väll inte så stora problem som jag har hört det va bara nån hdmi port som var inte helt fungerande. Och sony räkna på att det va ca 0.4% som kunde ha liknade problem av ps4

Haha, möjligt. Men kollar man på recensionerna så verkar det vara en tredjedel av amazons kunder som är drabbade.

Folk har en tendens att göra mer väsen av sig om något gått fel jämfört med om allt är som det ska.

Sen finns det nog ett och annat troll där.

Sen finns det ju gott om folk som ignorerar fel som finns bara för att just dom själva inte har dom, till ex spel som funkar dåligt på steam, skriv det på ett forum och 20% har samma fel och resten skriver bara för att säga att det funkar bra för dom( som om inget problem skulle finnas alls med spelet ).

Många som aldrig fick rrod hade exakt samma synsätt.

Å att säga att ms skulle ligga bakom e som att säga att det var wargaming som låg bakom ddos attackerna mot war thunder xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av haldur:

Hur det kommer se ut?
Frågan är hur man ska få tag på en, jag är jäkligt noob gällande sånthär men man kan inte förhandsboka någonstans (med rimligt pris) senda ett par veckor tillbaka.

Finns den i affärer släppdatumet tro?

Du är nog sent ute att kunna få en konsol till den 29e men boka typ på webhallen eller nåt liknade eller om du har nån affär i närheten till dig så bör du nog kunna få en innan jul men det är fortfarande osäkert när nästa sändning av konsoler kommer

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av haldur:

Hur det kommer se ut?
Frågan är hur man ska få tag på en, jag är jäkligt noob gällande sånthär men man kan inte förhandsboka någonstans (med rimligt pris) senda ett par veckor tillbaka.

Finns den i affärer släppdatumet tro?

Vanliga butiker, typ Elgiganten/SIBA etc. kan nog ha några över, men inga garantier.

japp finns kanske en liten chans om man är där på releasedagen då butiken öppna


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av kabex:
Skrivet av haldur:

Hur det kommer se ut?
Frågan är hur man ska få tag på en, jag är jäkligt noob gällande sånthär men man kan inte förhandsboka någonstans (med rimligt pris) senda ett par veckor tillbaka.

Finns den i affärer släppdatumet tro?

Vanliga butiker, typ Elgiganten/SIBA etc. kan nog ha några över, men inga garantier.

japp finns kanske en liten chans om man är där på releasedagen då butiken öppna

Okej, gött! då har man en chans ännu

Medlem

Best? Det är en medioker Pc...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Best? Det är en medioker Pc...

därför när man pratar om konsoler så ska man jämföra med konsoler å inte en pc, lite som att snacka om rådjur å nån kommer in å säger pff ett rådjur e ju inget mot en älg


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Tycker så är så fruktansvärt onödigt att skaffa nya konsollerna vid release.

Spelen är inget att hurra för och även om det skulle vara något extremt nice så är det inte anpassat för de nya konsolerna heller (inte så bra optimerat)

Nej, själv väntar jag hellre 1 år eller tills en ny version dyker upp.

Fruktansvärt onödigt? Jag har nött PS3 i 7 år och haft många fantastiska timmar men för oss som inte vill köra PC utan (patchad) plug-n-play finns det inget som helst onödigt av att via konsol få njuta av BF4 i bra mycket bättre grafik och 64players än på PS3.

Med andra ord är PS4 duktigt efterlängtad och jag, 33 år gammal, sitter som ett barn i väntandes på julafton. Sen att release = bitvis broken products samt ett hammrat PSN kan man ju räkna ut med arslet. Men jag vägrar vänta en sekund längre än nödvändigt för att få avnjuta KZ, , BF4, NFS m.m i schysst grafik på min 55-tums LED.

Medlem

Kolla på youtube när folk tar upp sina ps4 konsoler. Inte konstigt att folk inte får de att fungera. Det är till stor procent deras eget fel!

Medlem

läser man lite på twitter så verkar det vara en hel del som har problem med blue line of death, hdmi-kontakter, blueray spelare och generella krascher. Men det är ju som alltid med internet att det är dom som har problem som låter mest och dom som har fungerande enheter spelar istället...

Det hade dock varit intressant att se hur många av 1M enheter som det rapporteras fel på men den siffran lär nog sony inte släppa i första hand

Medlem
Skrivet av Hcore:

Haha, möjligt. Men kollar man på recensionerna så verkar det vara en tredjedel av amazons kunder som är drabbade.

Menar du att ALLA som köpt en PS4 från Amazon även skrivit en recension eller gett ett betyg? Hur många kan det vara som handlat via Amazon? 50 000? 100 000?

De som har problem gör naturligtvis mer väsen av sig medan majoriteten av de utan problem håller tyst. Det är ungefär som att gå in på valfritt supportforum och dra slutsatsen att nästan alla har problem med en produkt.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Hcore:

Haha, möjligt. Men kollar man på recensionerna så verkar det vara en tredjedel av amazons kunder som är drabbade.

Menar du att ALLA som köpt en PS4 från Amazon även skrivit en recension eller gett ett betyg? Hur många kan det vara som handlat via Amazon? 50 000? 100 000?

De som har problem gör naturligtvis mer väsen av sig medan majoriteten av de utan problem håller tyst. Det är ungefär som att gå in på valfritt supportforum och dra slutsatsen att nästan alla har problem med en produkt.

Det är säkerligen många fler som handlat från Amazon. Men man kan ändå få en fingervisning på recensionerna. Men man får även beakta att negativa upplevelser skrivs det mer om än dom positiva. Däremot är artikeln om sabotaget jävligt oroande för mig som ska hämta ut en konsol på releasedagen.

Medlem
Skrivet av dekbom:
Skrivet av Rakoon:

Tycker så är så fruktansvärt onödigt att skaffa nya konsollerna vid release.

Spelen är inget att hurra för och även om det skulle vara något extremt nice så är det inte anpassat för de nya konsolerna heller (inte så bra optimerat)

Nej, själv väntar jag hellre 1 år eller tills en ny version dyker upp.

Fruktansvärt onödigt? Jag har nött PS3 i 7 år och haft många fantastiska timmar men för oss som inte vill köra PC utan (patchad) plug-n-play finns det inget som helst onödigt av att via konsol få njuta av BF4 i bra mycket bättre grafik och 64players än på PS3.

Med andra ord är PS4 duktigt efterlängtad och jag, 33 år gammal, sitter som ett barn i väntandes på julafton. Sen att release = bitvis broken products samt ett hammrat PSN kan man ju räkna ut med arslet. Men jag vägrar vänta en sekund längre än nödvändigt för att få avnjuta KZ, , BF4, NFS m.m i schysst grafik på min 55-tums LED.

Han skrev vid release.

Grafiken blir inte snyggare på större bild.
Jag har 135" stor bild och den låga upplösningen i ps3 spel gör att pixlarna är gigantiska. Spel i native 720p eller bättre är inte så farligt men när jag kopplar till datorn och kör 1080p är det stor skillnad.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

KoP
Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Kolla på youtube när folk tar upp sina ps4 konsoler. Inte konstigt att folk inte får de att fungera. Det är till stor procent deras eget fel!

Så den tål inte att packas upp? Kollar aldrig på unboxing videos själv för det känns lite tramsigt. Men kan inte tänka mig att folk packar upp PS4'an så våldsamt att den havererar.

Medlem
Skrivet av dekbom:
Skrivet av Rakoon:

Tycker så är så fruktansvärt onödigt att skaffa nya konsollerna vid release.

Spelen är inget att hurra för och även om det skulle vara något extremt nice så är det inte anpassat för de nya konsolerna heller (inte så bra optimerat)

Nej, själv väntar jag hellre 1 år eller tills en ny version dyker upp.

Fruktansvärt onödigt? Jag har nött PS3 i 7 år och haft många fantastiska timmar men för oss som inte vill köra PC utan (patchad) plug-n-play finns det inget som helst onödigt av att via konsol få njuta av BF4 i bra mycket bättre grafik och 64players än på PS3.

Med andra ord är PS4 duktigt efterlängtad och jag, 33 år gammal, sitter som ett barn i väntandes på julafton. Sen att release = bitvis broken products samt ett hammrat PSN kan man ju räkna ut med arslet. Men jag vägrar vänta en sekund längre än nödvändigt för att få avnjuta KZ, , BF4, NFS m.m i schysst grafik på min 55-tums LED.

Känner som dig, I'm still a kid in heart.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hade skaffat en själv vid release men tycker inte något av release spelen var något att hänga i granen

Hehe kan bara hålla med, jag hade dock en bokad men jag avbokade den när Watch Dogs blev försenat. Sunt förnuft slog in "vafan håller jag på med, jag kan ju inte bara skaffa Ps4 för Assassins Creed 4 black flag". Köpte ett nytt grafikkort istället då fick jag med AC4 lol.

12
Skriv svar