Crysis 2 flyttat till nästa år

Robot
Medlem
Crysis 2 flyttat till nästa år

/sigh

Medlem

Mina hypningar av Crysis försvann när dom visade de tråkiga miljöerna och fienderna på e3.

Medlem

detta spelet är ett riktigt bra exempel på att grafik i spel inte är allt....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Ja, ja, mycket annat gott finns att vänta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

men fan också

Medlem

Tycker folk verkligen att Crysis är bra?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Så nu får alla skrytmånsar vänta med ett helt år extra innan de får säga "Vadå? Jag kör alla inställningar på högsta"!

Nej, tack. Lägg tiden på att göra ett BRA SPEL istället för krävande och "snygg" grafik - kanske är det de gör, men det känns inte så troligt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

KoP
Medlem
Skrivet av zhrooms:

haha, "flyttat till nästa år"..

Dice & CryTek = EA

Vad förvånad jag blir.. eller?

Likväl så hade väl EA fått skit om dom kastat ut ett halvfärdigt Crysis. Så det är väl bara bra att dom låter Crytek putsa vidare, elr??? What´s the problem?

Medlem

Helvete också

Medlem
Skrivet av Remus:

detta spelet är ett riktigt bra exempel på att grafik i spel inte är allt....

Med det där uttalande så måste du ha spelat det då? varför ska dom då flytta fram det om det är klart? Heller är du ett exempel på något som inte vet bättre?

Medlem
Skrivet av warh0g:

Tycker folk verkligen att Crysis är bra?

Nej folk köper det för att det är värdelöst?

Medlem

EA + hur dålig storyn var i första = given fail ?

Medlem
Skrivet av zhrooms:

haha, "flyttat till nästa år"..

Dice & CryTek = EA

Vad förvånad jag blir.. eller?

Det är väl bättre att dom satsar på optimering än att dom släpper ett halvfärdigt spel?

EA är en av mina favoriter nu för tiden. Dom mjölkar inte lika mycket, dom lägger ner mer tid på produkterna. Om det är några jag avskyr så är det Activision. Dom visar bara en sak, att dom vill ha mer pengar och skiter i oss gamers.

Med tanke på hur krävande Crysis är så ser jag bara ett extra halvårs optimering som ett plus.

Medlem

Tycker inte det ser så spännande ut, men visst ska det bli intressant att se hur snyggt det blir. Grafikdemon har också en plats i världen

Medlem

Jag tycker allt detta tjat om hur dåligt Crysis är känns lite obefogat.
Det är inte ett 5/5-spel, ändå helt okej enligt mig. Värt att spela igenom både en och två gånger, och då har jag inte någon monstermaskin heller, jag får köra med alla inställningar på Medium.

Bara för att man satsar väldigt mycket på grafiken innebär det väl inte per automatik att gameplay behöver bli dåligt?

Medlem

Vissa tror att om ett spel har snygg grafik så måste det vara på bekostnad av någonting annat?

Varför det?

Tror ni på fullt allvar att företagets grafiker slutar göra grafik och kör programmering istället när spelet är "OK"? Eller att man gör spelet mindre snyggt så blir det per automatik mindre buggar, bättre handling, roligare MP eller nåt, typ som ett mirakel?

Crysis var ett av dom roligaste, mest spännande och snyggaste spelen som någonsin har släppts.
Ser fram emot tvåan.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Jag tycker allt detta tjat om hur dåligt Crysis är känns lite obefogat.
Det är inte ett 5/5-spel, ändå helt okej enligt mig. Värt att spela igenom både en och två gånger, och då har jag inte någon monstermaskin heller, jag får köra med alla inställningar på Medium.

Bara för att man satsar väldigt mycket på grafiken innebär det väl inte per automatik att gameplay behöver bli dåligt?

this

Som vanligt så förstår jag inte kritiken många spel får utsättas för här på FZ. Crysis, BC2, Halo 3, Fable är alla bra spel imo.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Älskade Farcry när det begav sig. Myste åt Crysis också. Men att flytta hela spektaklet till "stan" känns inte som en hit för mig.
Troligtvis lär det väl vara andra platser än enkom storstadsdjungel, men gammal hederlig djungel och avlägsna öar kanske har gjort sitt, men jag kommer sakna dom.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Remus:

detta spelet är ett riktigt bra exempel på att grafik i spel inte är allt....

Indeed.

Jag tycker att alla utvecklare och utgivare borde vänta tills de kan sätta ett säkert releasedatum.

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av MrMadMan:

Jag tycker allt detta tjat om hur dåligt Crysis är känns lite obefogat.
Det är inte ett 5/5-spel, ändå helt okej enligt mig. Värt att spela igenom både en och två gånger, och då har jag inte någon monstermaskin heller, jag får köra med alla inställningar på Medium.

Bara för att man satsar väldigt mycket på grafiken innebär det väl inte per automatik att gameplay behöver bli dåligt?

this

Som vanligt så förstår jag inte kritiken många spel får utsättas för här på FZ. Crysis, BC2, Halo 3, Fable är alla bra spel imo.

Jag håller med helt och hållet. Tycker att crysis får bra mycket obefogad kritik när jag bläddrat igenom kommentarerna här. Jag hade sjukt skoj när jag lirade igenom crysis, Suit powers var skoj att använda, vapnen kändes riktigt sköna och det var snyggt att titta på. Men jag antar att antingen är smaken som baken eller så förväntade sig folk mer bara för att det var snyggt.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Det här är om man frågar mig att gå i helt fel riktning. Alla jag känner som gillar Crysis är precis som jag och älskar det utav bara fan när man är en ensam superhäftig kille som går runt och köttar massa soldater i skogarna och är allmänt awesome, och alla hatar spelet efter att det ska komma aliens, andra med suits och sån dum skit. Det här tar ju bort alla de bra elementen och lämnar de dåliga kvar känns det som. Jag har aldrig klarat Crysis men jag har spelat uppdragen fram till att de jobbiga aliensen och skit kommer säkert 50 gånger. Dessutom är det likadant som jag känner om Far Cry (det första), spelet var skitkul, sen kom det massa dumma monster och skit.

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av MrMadMan:

Jag tycker allt detta tjat om hur dåligt Crysis är känns lite obefogat.
Det är inte ett 5/5-spel, ändå helt okej enligt mig. Värt att spela igenom både en och två gånger, och då har jag inte någon monstermaskin heller, jag får köra med alla inställningar på Medium.

Bara för att man satsar väldigt mycket på grafiken innebär det väl inte per automatik att gameplay behöver bli dåligt?

this

Som vanligt så förstår jag inte kritiken många spel får utsättas för här på FZ. Crysis, BC2, Halo 3, Fable är alla bra spel imo.

Tror de mesta i den negativa kritiken ligger i personlig bitterhet och inte i spelet. Crysis är krävande, inge skoj. BC2 har mindre fokus på PC, inge skoj. Halo 3 finns inte ens på PC, då är det inget att ha heller. Fable 2 finns inte till PC, 3an kommer däremot bli skoj, för de släpps till PC.

Detta är oftast hur en renodlad PC-gamer tänker. Sen är ju som sagt smaken olika. Personligen så tycker jag att Crysis va grymt, slutfighten va ju jävligt epic Tror 2an kan bli jävligt grymt, mer action och walking around med stealth.

Medlem

Jag tycker att Far Cry 1 var snyggare än Crysis.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Jag tycker att Far Cry 1 var snyggare än Crysis.

Crysis på low ser tom bättre ut än Far Cry. Far Cry va snyggt på sin tid, nu ser det för jävligt ut.

Neej! Det skulle ju bli en så jäkla bra julklapp! arghh, får väll önska mig en förbokning då.... tyvärr blir det på Xbox 360 min dator klarar aldrig av det...

Medlem

"Bättre förutsättningar". Så här brukar man göra med spel man inte tror på. Så gjorde man med Alan Wake, och även om det inte var en stor besvikelse, så var det en liten. Allt pekar på att även detta kommer bli en besvikelse. Crysis var inte heller särskilt kul att spela.

Medlem

Fienderna kändes som en blandning av Halo 3 och Half-life 2. Gillade Crysis men jag kan inte påstå att jag är allt för sugen på detta efter denna trailer. Saknar djungelmiljöerna, slåss i städer finns det andra spel som erbjuder.

/ LordDaimos

Medlem

Köpte ju första spelet för att alla sa att grafiken va så bra etc

Och ja grafiken var bra, Men själva spelet tyckte jag va riktigt bra också. Så man blev ju besviken när dom flytande relesen D:

Medlem

trist, jag hade en ovän jag skulle ge det till i present

12
Skriv svar